“Ik wist dat ik met een supersterk team van huis ging"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

“Ik wist dat ik met een supersterk team van huis ging"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 12:05

*Bokt.nl / Persbericht KNHS
Dressuur

Afbeelding
Daphne van Peperstraten met Greenpoint's Cupido. Foto: DigiShots /FEI


Fontainebleau (KNHS) – Het Europees kampioenschap in het Franse Fontainebleau is goed van start gegaan voor het Nederlandse Junioren-team. Het team bestaande uit Daphne van Peperstraten, Thalia Rockx, Kimberly Pap en Milou Dees wist bijna drie procent voor te blijven op het sterke Duitse team en heeft daarmee goud in handen. Daphne van Peperstraten kwam deze proef ijzersterk voor de dag. De Zuid-Hollandse amazone kwam tot 75,90% en staat daarmee ruim twee procent los van de nummer twee.

“Ik wist dat ik met een supersterk team van huis ging”, verklaart bondscoach Alex van Silfhout. “Het team bestaat uit vier combinaties die thuis goed aan het rijden zijn en ook internationaal boven de 70 procent kunnen scoren. Je kunt wel stellen dat ik vooraf goede hoop had.”

Wegstreepresultaat
Op het kampioenschap loopt het in eerste instantie net wat anders dan verwacht. Francesco (v.Florencio) van Milou Dees raakt wat gespannen in de ring en komt daardoor niet verder dan 67,36%, wat het latere wegstreepresultaat blijkt. “De overige combinaties moesten daardoor extra goed voor de dag komen.”

Kimberly Pap: Ontzettend gegroeid
Kimberly Pap is de tweede combinatie die de eerste dag van start ging. Zij reed een goede proef volgens de bondscoach. ”Vloet Victory ging mooi gesloten door de baan. Een verschrikkelijk mooi en ook elegant paard. Zij vormt nog maar kort een combinatie met hem, maar zijn de laatste maanden ontzettend gegroeid. We waren wat teleurgesteld in deze score. Op een wat kleine wissel na kon je er weinig van zeggen.” De Jazz-zoon bemachtigt 71,90% en de vierde positie.

Sterke proef voor Thalia Rockx
“Thalia Rockx reed een heel sterke proef. Natuurlijk zijn er nog wel verbeterpunten, maar al met al heeft zij sterk gereden en dit is een nette score. Golden Dancer de la Fazenda is een paard met enorme zelfhouding en gaat met veel expressie door de baan heen. Het is nog een jong paard, zodra ze hem nog meer gesloten kan houden, kan er zo nog drie of vier procent bij”, licht Alex toe over de pas zevenjarige Bretton Woods-zoon.

Fantastische proef
Als laatste gaat de regerend Europees kampioene de baan in. “Een fantastische proef”, oordeelt de bondscoach over de prestatie van Daphne van Peperstraten en haar Greenpoint’s Cupido (v.Johnson). “Je kon misschien zeggen dat één wissel door een communicatiestoornis wat flauw was. De laatste maanden hebben we met Coby en Marlies van Baalen eraan gewerkt dat Greenpoint’s Cupido meer verzameld en meer van achteren uit beweegt. Het paard heeft geen minpunten en Daphne bleef er echt goed aan rijden. Dat belooft nog wat voor het verdere kampioenschap.”

Kampioenschap
Het Longines FEI Europees kampioenschap voor Children, Junioren en Young Riders vervolgt morgen met het tweede deel van de landenwedstrijd voor Young Riders. De landenwedstrijd voor Children gaat morgen, nadat Nederland oppermachtig was in de inleidende proef, van start. Vrijdag vervolgt het programma met de individuele strijd voor Junioren en Young Riders.

Landenwedstrijd
Goud Nederland - 219.757
Milou Dees (Berkenwoude) - Francesco, 67.36%
Kimberly Pap (Nunspeet) - Vloet Victory, 71.909%
Thalia Rockx (Roosendaal) - Golden Dancer de la Fazenda, 71.939%
Daphne van Peperstraten (Oude Tonge) - Greenpoint's Cupido, 75.909%

Zilver Duitsland - 216.816
Brons Denemarken - 211.877

Individuele klassement:
1. Daphne van Peperstraten - Greenpoint's Cupido, 75.909 %
2. Romy Allard (GER) - Summer Rose, 73.667 %
3. Thalia Rockx - Golden Dancer de la Fazenda, 71.939 %
4. Kimberly Pap - Vloet Victory, 71.909 %

31. Milou Dees - Francesco, 67.364 %

Kijk hier naar alle uitslagen.

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: “Ik wist dat ik met een supersterk team van huis ging"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:06

hopelijk blijven ze zo scoren, zou geweldig zijn. Gefeliciteerd!