Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:20

Idem met mijn veulen. Beide achterbenen open, nergens iets van terug gevonden. Hoeveel mensen niet roepen dat wij naar de pers moeten, dat het de paardenbeul gaat geweest zijn etc. Ik heb geen foto’s gezien maar sinds die beul lijkt het wel alsof het onmogelijk is dat een paard zichzelf nog verwond en alles direct de beul is.



Anoniem

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:23

Voila, in de video zeggen ze. Ik zeg niet dat het niet kan, maar als je ziet wat mijn veulen heeft klaar gekregen met zijn benen, dan denk je ook: Nou...

Anoniem

Re: Paard in Hasselt sterft aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:05

Ik blijf erbij dat dit een heel erg spijtig ongeval betreft. Een uitstekende nagel kan dit al veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:14

Tja, ieder zijn eigen mening. Misschien ben ik te nuchter erin. Ik ben van de streek en het enigste dat ik al jaren zie is dat alles opeens van de beul is. Het lijkt opeens onmogelijk te zijn geworden dat een dier zijn eigen verongelukt. Ik zie 1 snijwonde, niet meerdere.

Dierenartsen gaan er trouwens net zo hard in mee. Ik ben blij met mijn nuchtere dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:12

Sclimpre schreef:
Needje schreef:
Alleen op basis van deze foto zou ik ook zeggen dat ie ergens achter is blijven haken in vaart.
Op een oude stal waar ik ooit stond liepen de paarden zelf van en naar het land, en moesten door een smalle deur. Daar ook een keer 2 die tegelijk wilden en een daarvan over net zo'n lengte een dikke kras van iets wat uitstak. Gelukkig niet zo diep als bij deze. Maar ongeluk is wel degelijk mogelijk.

Mogelijk is dat wel, maar toch niet zonder dat je daar iets van terugvindt op je weide. Zo'n kras laat bloed en haar achter. Zoveel risicoplekken zijn er (hopelijk) niet op die weide, als daar gaat kijken moet je echt wel zien dat het daar gebeurd is.



Wij hebben ook niets terug gevonden op de weide hoor... Het blijft uiteindelijk speculatie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bregosi, Charaz, eempje41, fierefluiter, Henkje, Kabayo, Kimberley_, maitestar23, michaz81, NinaCharlie, Supertje en 86 bezoekers