Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 00:11

*Bokt.nl
Entertainment

Afbeelding
Foto door Theater Veluvine

"Vandaag had ik een dag voor mezelf. Mijn vrouw was namelijk naar een groot paardenevenement waar ze 40 keer naar hetzelfde proefje in de ring zit te kijken."
Zo begint de theatershow van paardencabaretier MK de Manvan. In september 2017 vond de eerste try out plaats bij de dames van Horse and Human. "Ik heb ze anderhalf uur lang beledigd en ze vonden het fantastisch. Het helpt om de boel weer even te relativeren", vertelde hij lachend tijdens het interview dat Nieuwsredactielid Amanda tijdens Horse Event 2017 met hem had. Vanavond was de laatste try out voor de grote première op donderdag 28 juni aanstaande in Nunspeet en Amanda was erbij met haar eigen 'manvan'.

De show begint met een aantal zeer herkenbare anekdotes. Herkenbaar voor de 'paardenmeisjes', maar ook voor hun partners. MK neemt je op een hilarische wijze mee door de overvolle zadelkamer met shabrakken, hoofdstellen, bitten en natuurlijk zadels. Ook vertelt hij over het wel en wee van paarden houden aan huis en voor- en nadelen van een pensionstal. Naast de komische anekdotes is er ook ruimte voor serieuze gebeurtenissen als de paarden van Marrum én natuurlijk zijn eigen liedjes.

Amanda: ”Ik heb me rot gelachen. Wat was dit ontzettend herkenbaar. Nóg een shabrak erbij, terwijl je er al tig hebt. En je paard dat bomproof is, helemaal niet bang voor groot verkeer, ineens in de stress schiet van het witte patatbakje in de berm en daar al snuivend met een grote boog omheen gaat. Ook mijn partner vond het herkenbaar. Hij droomde van een boerderijtje met wat grond want ‘dan kan je paard bij huis’. Hij ziet nu in dat een pensionstal toch ook zijn voordelen heeft. Voor de paardenliefhebber en partner een erg leuke show om naar toe te gaan!”

De show is absoluut een aanrader voor de paardenliefhebber en partners. Er is een goede balans tussen ervaring, humor, muziek en de serieuze toon. Voor de première op 28 juni zijn nog maar een paar kaarten te koop. "Het leek ons leuk om theater Veluvine lekker 'paards' te maken", zegt MK de Manvan. "Daarom willen we tijdens de feestelijke première van mijn show Gék van paarden zo veel mogelijk mensen in rijbroek naar het theater laten komen." Onder alle theaterbezoekers die in rijbroek komen, wordt een splinternieuwe superdeluxe rijbroek van het merk Montar t.w.v. € 139,95 verloot, die door Ruitersportzaak Denbesten uit Hierden ter beschikking is gesteld. Daarnaast worden er twee boeken t.w.v. € 19,95 mét handtekening van MK de Manvan verloot. "Iedereen die in rijbroek komt, schrijft zijn naam bij binnenkomst in theater Veluvine op een briefje. Alle briefjes stopppen we in een cap en na afloop van de show trek ik er drie winnaars uit", aldus MK.

Kaarten zijn te bestellen via veluvinenunspeet.nl of kijk op mkdemanvan.nl voor meer informatie.

Gerelateerde berichten:
[VN] Muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'
[VN] Bokt.nl ontmoet M.K. de Manvan...

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:21

Ik heb kaarten samen met de paardenmeisjes, ben benieuwd!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:24

Alenthe05 schreef:
Ik heb kaarten samen met de paardenmeisjes, ben benieuwd!


Ga je in rijbroek? :))

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:40

Ja, we hebben met zn alleen dat afgesproken. Best een raar idee hahah

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:45

Oh my. Ik zou 't ook wel een dingetje vinden hoor. :') En dan inclusief rijlaarzen of toch maar op gympen? :+

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:48

Ehm denk met gympen, heb nou niet echt fijne rijlaarzen om lang mee te zitten of te lopen. Zijn van die hoge met een dressuurboog, op paard heerlijk maar zittend op een stoel met die hoge laarzen .... nej..

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:33

Gisteren bij de voorstelling in Bathmen geweest. Was erg leuk!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:38

Ik ben bij een voorstelling in Hoogezand geweest, erg leuk, aanrader!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:13

Ooh dit lijkt me echt zo leuk! :)) Is ook bekend wanneer er volgende voorstellingen zijn, na de 28e? Op de site van MK staat helaas alleen de agenda tot aan die datum maar dan kan ik niet -O-

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:26

Ik kon jammer genoeg donderdagavond niet. Baalde wel enorm :/

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:31

UMayDream schreef:
Ooh dit lijkt me echt zo leuk! :)) Is ook bekend wanneer er volgende voorstellingen zijn, na de 28e? Op de site van MK staat helaas alleen de agenda tot aan die datum maar dan kan ik niet -O-

Ze zijn nog in overleg met meerdere theaters voor de volgende data. Zodra deze bekend zijn komen ze op de site en/of Facebookpagina te staan :j

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:44

Ik hoop op meer datums, want dit wil ik zien! :D
Ik heb een vreselijke hekel aan cabaratier, maar ik heb zo vreselijk zitten lachen om zijn boeken, dat ik dit moet zien :D

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Première muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:17

Ik ben ook in Bathmen geweest zaterdag, vond het mwah, zaten wat leuke grappen bij maar heb niet de hele avond gegierd van het lachen. Zou er persoonlijk niet nog een keer naartoe gaan.