Ben Talbot gediskwalificeerd tijdens CSI Gross Viegeln

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:08

zusi2 schreef:
Holy chippies ..!!! Wat een nutteloos geweld zeg!
Goed dat hij uitgebeld is
Hopelijk volgt er nog een hogere straf voor meneer
Anders geef ik hem graag een paar klappen met de zweep kijken of hij het een fijn gevoel vindt


Meneer is zijn paard kwijt en denk ook niet dat veel andere eigenaren hun paard door hem willen laten rijden. Waarschijnlijk zal hij zijn sponsors kwijt raken en dan is het einde carrière voor deze meneer ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ben Talbot gediskwalificeerd tijdens CSI Gross Viegeln

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:15

Dus juist om te voorkomen dat het paard bij hem weggehaald zou worden sloeg hij zijn zweep er bijna op kapot. Wel heel benieuwd of de eigenaren dit ook zouden doen nadat het dier wel gesprongen had na drie forse aframmelingen. Dan is natuurlijk alles koek en ei want hij springt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:22

bigone schreef:
Dus juist om te voorkomen dat het paard bij hem weggehaald zou worden sloeg hij zijn zweep er bijna op kapot. Wel heel benieuwd of de eigenaren dit ook zouden doen nadat het dier wel gesprongen had na drie forse aframmelingen. Dan is natuurlijk alles koek en ei want hij springt.


Dan was hij nog uitgebeld aangezien je de zweep niet bovenhands gebruikt mag worden naar mijn weten.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ben Talbot gediskwalificeerd tijdens CSI Gross Viegeln

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 00:30

Ik vraag me ook af hoe hoog de druk op de ruiters gezet wordt door eigenaren en hoeveel oogjes eigenaren daarbij dicht knijpen? Eerlijke open vraag want ik weet het echt niet.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 05:32

Arm dier!

De ruiter heeft zich door deze gefrustreerde actie alvast financieel gelyncht. De gevolgen zullen hem óók flink pijn doen }> .

Don't take anything for granted

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:31

poes schreef:
Ik vraag me ook af hoe hoog de druk op de ruiters gezet wordt door eigenaren en hoeveel oogjes eigenaren daarbij dicht knijpen? Eerlijke open vraag want ik weet het echt niet.


Dat verschilt natuurlijk per eigenaar. Er zijn eigenaren die alleen maar prestaties willen zien en dan ligt de druk vrij hoog. Maar de meeste eigenaren willen vooral een correct gereden paard zien, waar prestaties uit kunnen voortvloeien, maar zullen begrijpen dat de weg naar een prestatie lang en met ups en downs kan zijn.

Beetje zwak om daar de schuld van zijn gedrag aan te geven.

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ben Talbot gediskwalificeerd tijdens CSI Gross Viegeln

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:49

Nee dat zou ik ook niet goedpraten als excuus. Maar kan me wel inbeelden dat je als ruiter ook wel onder druk gezet wordt.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:11

poes schreef:
Nee dat zou ik ook niet goedpraten als excuus. Maar kan me wel inbeelden dat je als ruiter ook wel onder druk gezet wordt.

En de goede ruiters handelen dan altijd in het belang van het dier, of wanneer ze niet mee overweg kunnen dan geven ze dat aan. En heel eerlijk, er zijn maar heel weinig ruiters die met alle dieren zo wegrijden, Jeroen Dubbeldam is daar een geweldig voorbeeld van, hij kan het namelijk wel. Ruitergevoel op en top.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:16

bigone schreef:
poes schreef:
Nee dat zou ik ook niet goedpraten als excuus. Maar kan me wel inbeelden dat je als ruiter ook wel onder druk gezet wordt.

En de goede ruiters handelen dan altijd in het belang van het dier, of wanneer ze niet mee overweg kunnen dan geven ze dat aan. En heel eerlijk, er zijn maar heel weinig ruiters die met alle dieren zo wegrijden, Jeroen Dubbeldam is daar een geweldig voorbeeld van, hij kan het namelijk wel. Ruitergevoel op en top.

Jeroen dubbeldam kon ook niet zo makkelijk met alle dieren overweg, de sjiem ging zelfs bij Gert van t hof op bezoek terwijl die bij Dubbeldam in de wedstrijden liep. ;) :+

https://www.destentor.nl/overig/de-paar ... ~a9f123eb/

[o]


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ben Talbot gediskwalificeerd tijdens CSI Gross Viegeln

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:42

Dan noem je net een paard op, Jeroen is niet gek, wanneer hij er echt niet mee kan en zelfs zijn leven in gevaar komt(want zo knetter was de Sjiem) dan moet je er een andere gek opzetten. En wat er daarna allemaal gebeurde weet iedereen en heel eerlijk, reken maar dat er goud geld voor dat paard is geboden maar ik denk dat Jeroen uiteindelijk de enigste was die er fatsoenlijk op kon rijden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Ben Talbot gediskwalificeerd tijdens CSI Gross Viegeln

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:45

De Sjiem was inderdaad een hele aparte maar ook daar heeft Jeroen heel veel van geleerd wat er nu waarschijnlijk voor zorgt dat hij op zoveel paarden zo makkelijk weg kan rijden...

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Ben Talbot gediskwalificeerd tijdens CSI Gross Viegeln

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:52


Over illegale houtkap en ontbossing, maken wij ons heel erg boos.
Als milieuvriendelijke oplossing, is ons zadel dan ook boomloos. (@mkdemanvan)

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:24

dewilderoos schreef:

Ik word al ziek wanneer ik dit wangedrag zie maar naderhand gewoon ziek van allerlei blabla excuses, hij gaat dus met pensioen, prima. Is voor de paarden alleen mar beter dat er minder ruiters rondrijden die op deze manier een paard de piste rond willen krijgen. En ik ben echt niet zo'n softie dat er niet even doorgepakt kan worden maar dit???? Jammer genoeg krijgen paarden op dit niveau niet even de tijd om problemen op te lossen maar moet het allemaal snel snel snel.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Re: Ben Talbot gediskwalificeerd tijdens CSI Gross Viegeln

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:47

Het paard had volgens de uitleg al weken een probleem bij de waterbak en dat dacht hij opgelost te hebben, dus greep hij in toen het paard weer weigerde.
Oké, maar als dit je go-to-reactie is in de wedstrijdring, met welke methode heeft hij dat waterbakprobleem thuis dan 'opgelost'?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:08

Ik had het filmpje maar eenmaal kunnen bekijken, dus de vraag... was het een waterbak? Ik zag dat namelijk niet in die hindernis.
Jammer ook dat het filmpje verwijderd is.

Anyway fijn dat hij twee maanden geschorste wordt. Nu nog een fikse geldboete erbovenop én een hoop minder sponsoren.

xyzutu2 schreef:
Het paard had volgens de uitleg al weken een probleem bij de waterbak en dat dacht hij opgelost te hebben, dus greep hij in toen het paard weer weigerde.
Oké, maar als dit je go-to-reactie is in de wedstrijdring, met welke methode heeft hij dat waterbakprobleem thuis dan 'opgelost'?

Íets in mij zegt met héél veel geweld. Lijkt me logisch dat het paard op wedstrijd dan zo angstig reageert na de weigering.

Leef en laat leven.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:35

Ja, het was een overbouwde waterbak.

Een week eerder was hij al uitgebeld/vrijwillig verlaten, dus echt de tijd genomen om het probleem op de lossen heeft hij niet.

Bekijk de uitslagen van dit paard en de verschillen tussen hem en de vorige amazone en trek je conclusie:
https://data.fei.org/Horse/Performance. ... 85B66995B9

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:49

Schoentje schreef:
Ja, het was een overbouwde waterbak.

Een week eerder was hij al uitgebeld/vrijwillig verlaten, dus echt de tijd genomen om het probleem op de lossen heeft hij niet.

Bekijk de uitslagen van dit paard en de verschillen tussen hem en de vorige amazone en trek je conclusie:
https://data.fei.org/Horse/Performance. ... 85B66995B9

Uh hoe moet ik dr uitslagen lezen? Staat D voor diskwalificatie?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:54

Kabayo schreef:
Schoentje schreef:
Ja, het was een overbouwde waterbak.

Een week eerder was hij al uitgebeld/vrijwillig verlaten, dus echt de tijd genomen om het probleem op de lossen heeft hij niet.

Bekijk de uitslagen van dit paard en de verschillen tussen hem en de vorige amazone en trek je conclusie:
https://data.fei.org/Horse/Performance. ... 85B66995B9

Uh hoe moet ik dr uitslagen lezen? Staat D voor diskwalificatie?


Helemaal rechts staan de resultaten. Dus plaatsingsnummer, of EL (gediskwalificeerd geloof ik) of RET (zelf teruggetrokken).

welmoed__

Berichten: 6550
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Ben Talbot gediskwalificeerd tijdens CSI Gross Viegeln

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:25

hoe moet deze meneer dan wel niet thuis handelen, als hij op concours al zo met zijn dieren om gaat. Bah bah!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:36

De resultaten staan inderdaad achteraan, zoals Emma al aangaf.
Kijk bovenaan, 'pos' is position, dus de plaatsing en 'score' dekt de lading wel aardig, geloof ik ;)

De D staat ervoor in welke ranking (wereldranglijst) categorie de rubriek valt.

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:43

Het enige "positieve" aan de zaak is dat zoiets de rest van de springwereld weer even als een front bij elkaar krijgt om naar buiten te treden met de boodschap dat dit in geen enkel geval goed te praten valt en dat niemand zich hiermee wil associëren. Dit is dan ook gedrag dat ik eerder gewent ben wel eens te zien bij de lokale amateurs, mensen die denken dat ze de nieuwe Jeroen Dubbeldam zijn en hun frustraties botvieren omdat hun paard niet door hun eigen fouten heen kan rijden en dat 1.20 parcourtje in het lokale aardappelveld niet krijgen rondgesprongen. Dat soort mensen dat beter een fiets koopt. Maar op zo'n niveau zie je het -godzijdank- zelden. Omdat er wel een reden zou zijn waarom die gefrustreerde meppers niet in die ring geraken. En het verbaast mij ook dat je dit zelfs maar overweegt. Dit moet gewoon een pure actie zijn van je eigen woede niet onder controle kunnen houden en geen bewuste manier van straffen(als in voor het betreden van de ring denken, "wel als hij weer op het water weigert dan geef ik hem een afranseling waar hij niet goed van is). Je wéét dat er gefilmd word, je wéét dat er op zoiets veel (terechte) kritiek komt, je wéét dat dit je gaat achtervolgen...dus als je nog zo stom bent om op zo'n manier een paard te straffen dan laat het mij duidelijk zien dat je eerst even een cursusje angermanagment moet gaan volgen alvorens je er aan moet denken terug op een paard te kruipen want iemand die zijn woedemoties niet onder controle kan houden hoort niet in het zadel thuis.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gwenvd, Stybba en 123 bezoekers