Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 18:43

rtv drenthe
Ingezonden door JPitty

Afbeelding

Aan de Driftlakenseweg in Wanneperveen, op de grens van Drenthe en Overijssel, is een paard mishandeld.

De mishandeling vond volgens de politie van Steenwijkerland ergens tussen 16:30 gistermiddag en 11:30 vanochtend plaats.

Eigenaar Wout Liezen kan niet begrijpen waarom iemand zoiets zou doen. "Vanmorgen kwam ik in de wei en toen zag ik dat de merrie een wond van zo'n dertig à veertig centimeter lang tussen de benen had", vertelt Liezen vertwijfeld.

Vlijmscherp mes
De dierenarts bevestigde volgens Liezen dat iemand de centimeters diepe wond met een vlijmscherp mes heeft aangebracht. Liezen: "Het is iemand geweest die er verstand van had. Dit was de enige merrie van de zeven die niet drachtig was en bij drachtige merries kom je vanachter niet zo gemakkelijk in de buurt."

Met zijn paard komt het volgens Liezen gelukkig weer helemaal goed, maar hij en andere buurtbewoners houden wel een extra oogje in het zeil. "Dit is iemand geweest die niet helemaal goed is. Waarom zou je anders zoiets doen?"

De politie is op zoek naar getuigen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:18

Alweer één...
Ik durf inmiddels een aardig hoog bedrag te verwedden dat er geen enkele getuige (of verdachte) van deze "mishandeling" zal worden gevonden...

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:33

T is weer zomer....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:19

Kuggur schreef:
Alweer één...
Ik durf inmiddels een aardig hoog bedrag te verwedden dat er geen enkele getuige (of verdachte) van deze "mishandeling" zal worden gevonden...


Leg eens uit?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:28


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:34

Helder dank je! Ken ook twee gevallen waarbij je je idd afvraagt of er een dader is ja of nee.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:10

Nou dit tussen de benen en/of geslachtsdeel verwonden bij alleen merrie's is toch echt wel steeds door dezelfde mens gedaan.Bij andere verwondingen heb ik ook vaak mijn twijfels bij,maar bij merrie's met deze verwondingen zeker niet.Het is hier ook gebeurd bij een merrie en dat was zeker geen 'ongelukje' door de merrie zelf of door andere paarden.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:16

Getuigen? Daders? Sporen van het misdrijf buiten de verwondingen zelf?
Ik vermoed dat je op alle drie vragen "nee" hebt aangevinkt?

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:25

Ik heb de foto's gezien op FB en dat zag er akelig uit. Niet bepaald een verwonding die een paard of ander paard zelf heeft kunnen aanrichten

Anoniem

Re: Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:29

Kuggur, heb je de foto's gezien?
Wil je mij dan eens uitleggen hoe een paard dit zelf zou kunnen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:39

Kuggur schreef:
Getuigen? Daders? Sporen van het misdrijf buiten de verwondingen zelf?
Ik vermoed dat je op alle drie vragen "nee" hebt aangevinkt?

Bij deze was de staart opgebonden. Ook door een ander paard gedaan zeker?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:52

gohya schreef:
Nou dit tussen de benen en/of geslachtsdeel verwonden bij alleen merrie's is toch echt wel steeds door dezelfde mens gedaan.Bij andere verwondingen heb ik ook vaak mijn twijfels bij,maar bij merrie's met deze verwondingen zeker niet.Het is hier ook gebeurd bij een merrie en dat was zeker geen 'ongelukje' door de merrie zelf of door andere paarden.


Dit is wel een beul die in Belgisch Limburg werkzaam was al jaren. Die heeft onze merrie ook de vagina tot uier open gesneden. Ik ben er niet echt van overtuigd dat degene die in Nederland actief is dezelfde persoon is... Degene in Belgie is toch iets leiper... Ik denk zelf persoonlijk een gastarbeider omdat het alleen in de zomer gebeurt, wellicht met kennis vanuit een slachthuis ofzo. Maarja, ondanks de meldingen bij de Politie van rare dingen wordt er toch niks mee gedaan tot deze persoon zich vergrijpt aan een ander mens.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Politie zoekt getuigen van mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:57

@chimello ben ik met je eens! die beul in België is zeker niet dezelfde als die in Nederland.