Wielrenner knalt tegen paard tijdens Royal Windsor Triathlon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:22

Maar dan ben ik misschien blont maar als zo'n toertocht via de openbare weg gaat hoort men dus inderdaad toch gewoon rekening te houden met niet toertocht verkeersdeelnemers? Dan ook niet mekken dat je niet kunt remmen want dan hoor je niet op de weg of zet je die weg af. Je zult er als nietsvermoedende toerist toevallig rondrijden en ineens zo'n horde om je heen krijgen...Wielrenner heeft dan nog geluk dat het 'maar een paard' was. Je zult in een auto zitten en van schrik iets geks doen en het halve peleton omver rijden...

Ben hier weleens midden in een seniorenhardloopiets terecht gekomen met paard. Wist ik niks van, had nergens gestaan en stonden ook geen borden. Nou kon dat allemaal niet zoveel kwaad omdat paard bom,- en seniorhardloperproof was en er voldoende ruimte was voor de hardlopers om te schrikken en ze gewoon door konden lopen maar geeft wel aan dat je niet altijd dat soort dingen kunt ontlopen. Ik hield altijd wel de outdooragenda in de gaten, midden in wilde activiteiten belanden was niet iets wat in mijn wereld bij een ontspannen bosrit hoort en die ik dus graag vermeed.

* Love Always 1991 - 2018 *


Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 01:07

Dat het op de openbare weg is snap ik inderdaad ook al niet. Om 't hardst fietsen en verkeersregels is best heel lastig. En als je dan ook nog eens gewone verkeersdeelnemers hebt...

Volgens dit artikel https://www.bbc.com/news/uk-england-berkshire-44512967 zijn de wielrenners ingelicht over de 'Highway Code', dat ze die blijkbaar moeten volgen en dat het niet oké is om als een koploze kip je rondje te raggen. Overigens was de ruiter niet de enige met schrik in de benen volgens hetzelfde artikel.
Dan ben ik helemaal geneigd om de kant van de ruiter te kiezen. Blijkbaar was het niet, of niet duidelijk, aangegeven waar en wanneer die race precies werd gehouden en als je geen triatlon fanaat bent hou je dan niet zelf bij. Ik zou bijna willen zeggen 'Al was het de Tour de France' als 't niet goed wordt aangegeven en je bent geen wielerfanaat dan kun je dat zo missen. Al zouden er bij de Tour hopen publiek staan en dan zou je als ruiter ergens toch wel nattigheid moeten voelen. De kans dat die lui er allemaal voor jou staan is te verwaarlozen, lijkt me.
Dus dan ga je gewoon een stukje rijden en verwacht je niet letterlijk van je sokken, en die van je paard, gereden te worden. Enige wat ik van de ruiter kan zeggen is dat het misschien handiger was geweest als ze iets meer links had gereden.

* Love Always 1991 - 2018 *

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:25

Koper schreef:
Pluizebolpum schreef:
Nou kon dat allemaal niet zoveel kwaad omdat paard bom,- en seniorhardloperproof was en er voldoende ruimte was voor de hardlopers om te schrikken

Fijn inderdaad als schrikkende bejaardjes daar de ruimte voor hebben :))

Best wel, ze kunnen nog weleens verspringen dan en dan is het sneu als ze de sloot in vallen of op de dreef onder een vrachtwagen raken. Zelfs hardloopoudjes hebben hun schrikreactie niet altijd 100% onder controle...


roxiie schreef:
Bij mij in de omgeving wordt ook 1x per jaar een triathlon gehouden, dit wordt groots aangekondigd. Er wordt vanuit de gemeente echter geen toestemming verleend om het parcour af te sluiten (dit kan ook niet, gaat om een 2/3 daags evenement en dan kunnen we winkels niet bevoorraad worden, mensen kunnen niet van en naar hun huis etc etc.)

Mja, dan snap ik ietwat het openbare weg gedeelte wel. Al blijf ik het een bijzonder enge combinatie vinden; fietsen om wie het snelst is en gewoon wegverkeer. Als het dan niet kan zoals in de post van Amaris lijkt mij dan het verstandigst om op z'n minst bij splitsingen en dergelijke hesjesmensen neer te zetten die even waarschuwen dat er vlotte fietsers langs kunnen komen. Die hoeven daar natuurlijk niet drie dagen 24 u te staan. Er zijn vast specifieke tijden waarop die fietsers langs sjezen.

Overigens ken ik ook wel fatsoenlijke wielrenners. Meestal rijden ze hier solo of in setjes en dan zijn ze best aanspreekbaar en zelfs in kuddeverband lukt 't aardig, er zullen in al die tijd maar één of twee geweest zijn die iets onaardigs mompelden over hoe je een paard diende te bereiden.

* Love Always 1991 - 2018 *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie