Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 14:39

*Bokt.nl / Equnews.nl
Dressuur
Ingezonden door bokker Ketaki
Afbeelding
Edward Gal en Undercover. Foto door Lysanne Eijlander.

Gisteren kwam het GHPC met het nieuws dat de zwarte parel Glock’s Undercover officieel van zijn pensioen zal gaan genieten. We zagen de Ferro-zoon al een poosje niet meer in de ring verschijnen en er is dan ook voor gekozen om hem een rustig pensioen te geven. Het tweetal kwam voor het laatst in actie in april 2016.

Edward Gal schreef de volgende brief aan zijn toppaard:

"Je bent op 28 mei 17 jaar geworden en het lijkt alsof de eerste keer dat we je zagen pas gisteren was. Gitzwart, een zoon van Ferro. Zo trots, vol met zoveel souplesse en kracht en met een enorme wil om te presteren – kwaliteiten die ik zozeer aan jou waardeer.

2012 Was het jaar waarin voor ons beiden zoveel nieuwe dingen gebeurden. Voor het eerst droegen we het GLOCK-logo. Ik op mijn rij-jas en jij op je dekens en het shabrak. Jij was het eerste GLOCK-paard, dat mij aan het begin van dat jaar werd toevertrouwd. Hoewel je, spreekwoordelijk, nog steeds nat achter je (altijd gespitste) oren was, was je gedegen opgeleid met ongelofelijk veel potentieel en zoveel talent voor de passage en piaffe.

2012 Was ook het jaar van de Olympische Spelen in Londen en we maakten van de mogelijkheid gebruik om ons hiervoor te kwalificeren. In april startten we voor het eerst internationaal en al in juli gingen we naar de Olympische Spelen in Londen. Vandaag de dag voel ik nog steeds jouw opwinding, je was gespannen, maar toch altijd bereid om je uiterste best te doen voor mij. In Londen presenteerden we voor het eerst: de kür, die speciaal door Joost Peeters werd gecomponeerd voor jou en mij: 'Secretum relevatum'. Zelfs vandaag de dag krijg ik nog kippenvel als ik de eerste klanken hoor. We werden elfde in de Grand Prix, tiende in de Grand Prix Special, negende in de freestyle en mochten met het Nederlandse team de bronzen medaille in ontvangst nemen- wat een succes na slechts zo’n korte tijd samen. Een succes wat wij samen deelden. Een succes wat te wijten viel aan jouw vertrouwen in mij.

Ik ken elke centimeter van je spieren, weet wat je ogen zeggen en ik denk wel eens dat je mijn gedachten kunt lezen. Ik hou zo van jouw gehinnik als ik de stal in kom, de manier waarop je je hoofd opheft en dan met je warme adem in mijn nek blaast. Zoveel mooie momenten die we met jou mochten beleven. De overwinningen in ons ‘tweede thuis’, het GHPC Austria, ‘s-Hertogenbosch of Odense, zilver en twee bronzen medailles bij de Wereldbekerfinales in Las Vegas, Lyon en Gotenburg, teamgoud en -zilver bij de Europese kampioenschappen in Aken en Herning, de overwinningen bij landenwedstrijden en kampioenschappen. Zoveel mooie ererondjes, küren op muziek, gezamenlijke trainingen, ritten en ontspannen rondjes 'niets doen'. Na Aken 2015 namen we een rustpauze en pas in april 2016 probeerden we het opnieuw internationaal. Maar daar kreeg je weer zoveel stress. Wat zijn al die mogelijke successen waard, als het paard, waarmee je zo verbonden bent, op wedstrijden niet langer kan ontspannen en gelukkig kan zijn?

Kort daarna in mei 2016 kozen we voor jou een leven zonder sport. We kozen voor jou een leven in de wei met geurig en sappig gras, voor jou een leven zonder hoefijzers en gedoe. Maar ook voor een stil afscheid van het internationale toneel, waar je zo hebt gestraald, zonder een groot afscheid. Natuurlijk het zou mooi zijn geweest voor het publiek, jouw fans die jou zo lief hebben, nog een keer te zien stralen, maar voor jou zou dit alleen maar pure stress zijn geweest. Dat willen wilden we je niet aandoen.

Je houdt zichtbaar en voelbaar van je nieuwe leven dat je sinds die tijd leidt op het Glock Horse Performance Center in Nederland. In de zon, in de wind, in de bloeiende of hoge weiden, in de herfstbladeren of in de verse sneeuw met je lekkere dikke wollige wintervacht . Samen met je vrienden: Tony (de pony), Nadine en Next One. Je bent een persoonlijkheid, een vriend voor het leven en een metgezel en wij zijn degenen die jou willen bedanken. Vooral ik ben degene die jou bedankt. Bedankt voor alles wat jij mij hebt gegeven, lieve Fritsie."

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Glock’s Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:44

Ik denk een goede zaak. Vind het een fantastisch paard maar als hij teveel spanning krijgt op wedstrijden, dan is hem meenemen niks waard. Goede beslissing.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:25

Kan niet zeggen dat het als een verrassing komt. Lijkt me de beste keuze voor het paard.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:43

Zat er wel aan te komen natuurlijk. Hij heeft inmiddels alweer zoveel opvolgers klaar staan met volgens mij een fijner karakter dan Undercover. Ik ben nooit echt gecharmeerd geweest van dit paard dus zal hem niet gaan missen in de wedstrijd ring.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:04

Fijn dat hij een mooie oude dag krijgt!Dat heeft hij wel verdiend.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:50

Mooi en terecht om hem lekker met pensioen te laten gaan...

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:15

Een prachtige brief zeg.. fijn dat die lekker met pensioen mag gaan. Kon echt genieten van dit duo.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:35

Aranel schreef:
Zat er wel aan te komen natuurlijk. Hij heeft inmiddels alweer zoveel opvolgers klaar staan met volgens mij een fijner karakter dan Undercover. Ik ben nooit echt gecharmeerd geweest van dit paard dus zal hem niet gaan missen in de wedstrijd ring.


Wat ik er van weet en gehoord heb, heeft dat paard een super karakter en zoals Edward hem voorstelde, was ik er ook niet gecharmeerd van. Zoek maar eens op youtube naar Undercover en Stefano. Dan zie je een heel ander paard.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:59

Aranel schreef:
Zat er wel aan te komen natuurlijk. Hij heeft inmiddels alweer zoveel opvolgers klaar staan met volgens mij een fijner karakter dan Undercover. Ik ben nooit echt gecharmeerd geweest van dit paard dus zal hem niet gaan missen in de wedstrijd ring.

Ik durf Mn handen in het vuur te steken dat dit paard een goede karakter heeft maar te scherp gemaakt is in het rijden.

Wat Vur aanhaalt, kijk maar eens naar filmpjes van Stefano en Undercover. Dan zie je een meer ontspannen paard en daar laat hij zijn echte talent zien.

Bedenk daarbij even dat dit paard weinig wedstrijd ervaring had, nog maar net een combinatie was met Edward en toch presteerde op de Olympische spelen.

Dan nog hoef je geen fan te zijn natuurlijk maar er zit meer achter dit paard.
En wellicht ben ik bevooroordeeld omdat ik broertjes en zusjes van hem en ook de kinderen uit zijn volle zuster rijdt. Stuk voor stuk paarden met een ongelofelijke inzet en een berg talent. Soms wat heet maar paarden die willen leren. Dat zijn se toppers in mijn ogen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:53

vur schreef:
Aranel schreef:
Zat er wel aan te komen natuurlijk. Hij heeft inmiddels alweer zoveel opvolgers klaar staan met volgens mij een fijner karakter dan Undercover. Ik ben nooit echt gecharmeerd geweest van dit paard dus zal hem niet gaan missen in de wedstrijd ring.


Wat ik er van weet en gehoord heb, heeft dat paard een super karakter en zoals Edward hem voorstelde, was ik er ook niet gecharmeerd van. Zoek maar eens op youtube naar Undercover en Stefano. Dan zie je een heel ander paard.


Zooo.. dat had ik dan weer niet verwacht...


Ben naast hoe Edward Undercover reed, ook niet zo gecharmeerd van de Glock mediacommunicatie/marketing :o

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:58

Lijkt nu net of ze een keuze hebben gehad..Op de een of andere manier is dit paard zo over de zeik gereden dat het niet meer uitgebracht kan worden.
Op zich typisch want van meer ervaring worden de meeste paarden rustiger.
Heb het idee dat de paarden die Gal rijdt niet lang op topniveau mee blijven draaien.
Vlug resultaat maar geen duurzaam resultaat.

koos2015

Berichten: 348
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:13

Janine1990 schreef:
Ben naast hoe Edward Undercover reed, ook niet zo gecharmeerd van de Glock mediacommunicatie/marketing :o



Ik mis ook een mooie foto met wollige wintervacht en bitloos zonder zadel door de "groene weides vol paarse geurende bloemen".

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:22

Wat een prachtig voorbeeld van keyboard warriors hier!

Ik vind het fijn dat er aan de paarden gedacht wordt. Fijn dat hij nu lekker op het land kan genieten.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:35

Tazzey schreef:
Wat een prachtig voorbeeld van keyboard warriors hier!

Ik vind het fijn dat er aan de paarden gedacht wordt. Fijn dat hij nu lekker op het land kan genieten.



Ik ook, jammer dat het niet eerder is gedaan... Zie filmpje waarop hij onder Stefano loopt...

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:09

Ach..... paard gaat heerlijk met pensioen. Menig bokker zou hem verkopen ;)

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:29

Dit is zo een marketing stunt. Gal vindt te scherpe paarden fijn, daar gaat ie heel veer in om ze te krijgen.

Nu heb ze natuurlijk gezien dat Dujardin en die Deense veel verder komt met liefheid en probeert dat achter aan te gaan. Zielig gewoon.

Begin eens met eerlijk rijden, elke dag van de week.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:30

Ik kan alleen een filmpje vinden van een training van Stefano en Undercover, maar dat is gewoon thuis. Kan je toch niet vergelijken met een wedstrijd?

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 00:06

Wat een bijzondere reacties hier. Menig bokker had het paard verkocht voor flink wat centen.

Hij staat de hele dag lekker met Nadine en Tony in de wei. Wat wil het paard nog meer... Die heeft het beter dan menig paard hoor.

Als het een marketingstrategie was geweest dan hadden ze het niet pas 2 jaar later bekend gemaakt. Kan mij zo voorstellen dat ze eerst bezig zijn geweest met andere manieren van trainen bijvoorbeeld.

En het filmpje van Stefano is niet te vergelijken. Hij loopt thuis, bovendien is het een moment opname van 3 min. Genoeg beelden van Edward en undercover waar hij gewoon relaxt rond loopt.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:07

Electra63 schreef:
Ach..... paard gaat heerlijk met pensioen. Menig bokker zou hem verkopen ;)


Ach, logisch, menig Bokker heeft geen miljoenen achter de hand. Dat maakt het zoveel makkelijker om pensioenpaarden te hebben. Het is Undercover van harte gegund en doet het goed in de media.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:46

N0a schreef:
Wat een bijzondere reacties hier. Menig bokker had het paard verkocht voor flink wat centen.


Paard is niet meer te verkopen..
Schijnt zelfs zo gestresst te zijn dat hij bij een training in een andere binnenbak dan thuis al niet meer te rijden is.

Wat is er trouwens bijzonder aan de reacties?

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:57

koos2015 schreef:
Janine1990 schreef:
Ben naast hoe Edward Undercover reed, ook niet zo gecharmeerd van de Glock mediacommunicatie/marketing :o



Ik mis ook een mooie foto met wollige wintervacht en bitloos zonder zadel door de "groene weides vol paarse geurende bloemen".



Hier wel een filmpje op weg naar de wei: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1221175192

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:28

xx_Irisje schreef:
Aranel schreef:
Zat er wel aan te komen natuurlijk. Hij heeft inmiddels alweer zoveel opvolgers klaar staan met volgens mij een fijner karakter dan Undercover. Ik ben nooit echt gecharmeerd geweest van dit paard dus zal hem niet gaan missen in de wedstrijd ring.

Ik durf Mn handen in het vuur te steken dat dit paard een goede karakter heeft maar te scherp gemaakt is in het rijden.

Wat Vur aanhaalt, kijk maar eens naar filmpjes van Stefano en Undercover. Dan zie je een meer ontspannen paard en daar laat hij zijn echte talent zien.

Bedenk daarbij even dat dit paard weinig wedstrijd ervaring had, nog maar net een combinatie was met Edward en toch presteerde op de Olympische spelen.

Dan nog hoef je geen fan te zijn natuurlijk maar er zit meer achter dit paard.
En wellicht ben ik bevooroordeeld omdat ik broertjes en zusjes van hem en ook de kinderen uit zijn volle zuster rijdt. Stuk voor stuk paarden met een ongelofelijke inzet en een berg talent. Soms wat heet maar paarden die willen leren. Dat zijn se toppers in mijn ogen.


Dat denk ik ook...te scherp gemaakt, en paard is er mentaal op stuk gegaan.
Het is natuurlijk niet de eerste die op die manier daar de wedstrijdring heeft verlaten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:36

fransje23 schreef:
N0a schreef:
Wat een bijzondere reacties hier. Menig bokker had het paard verkocht voor flink wat centen.


Paard is niet meer te verkopen..
Schijnt zelfs zo gestresst te zijn dat hij bij een training in een andere binnenbak dan thuis al niet meer te rijden is.

Wat is er trouwens bijzonder aan de reacties?


Omdat ze bol staan van speculaties, inclusief die van jou.

Paard gaat met pensioen en heeft het verdiend. Waarom dan zo speculeren?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:38

Vind de reacties ook bijzonder, tenzij iedereen natuurlijk bij GHPC werkt.

Fijn dat ie met pensioen is.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:43

Cayenne schreef:
fransje23 schreef:


Paard is niet meer te verkopen..
Schijnt zelfs zo gestresst te zijn dat hij bij een training in een andere binnenbak dan thuis al niet meer te rijden is.

Wat is er trouwens bijzonder aan de reacties?


Omdat ze bol staan van speculaties, inclusief die van jou.

Paard gaat met pensioen en heeft het verdiend. Waarom dan zo speculeren?


Nou inderdaad. Sommige bokkers zitten schijnbaar dagelijks bij ze aan de bakrand.