Paard zwaar mishandeld in de wei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:35

Wat er ook gebeurd is, mishandeling of zelf lomp gedaan, het blijft voor de eigenaar verschrikkelijk dat er geen zekerheid is en het paard misschien beter ingeslapen wordt.

Het is altijd een groot verlies.

Sterkte voor de eigenaren.


Suzanne F. schreef:
Toch kunnen paarden echt hele stomme dingen doen zelf. Ik heb er ook weleens eentje gevonden s ochtends op stal met wonden waarbij ik niks in de stal heb kunnen vinden. En niemand kon er in want alles zat op slot en er was niks geforceerd.
Maar sowieso sneu voor dit dier. Maar als je mishandeld doe je dat niet op de benen toch? Dan pakken ze liever de achterkant denk ik. En hoe krijg je dat voor elkaar?

Er zijn ook gevallen waarbij de benen verwond zijn door een beul (denk aan dat paard wat met een bijl in de been geslagen werd). Er wordt gedacht dat de beul kennis heeft hoe hij een praam moet gebruiken aangezien er bij een andere ook sporen van praamgebruik gezien zijn. Maar zelf denk ik dat ze niet alleen handelen maar met twee of drie.
Dat een paard niet meteen wegloopt kan door verdoving komen ook.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 15-05-18 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.



Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:40

Cayenne schreef:
Het blijft idd verschrikkelijk, maar ze roepen wel steeds vaker en sneller dat het mishandeling is, terwijl meestal blijkt dat het toch om een ongeluk gaat die op een hele andere manier is veroorzaakt.

En dat begrijp ik dan weer als er nergens sporen zijn van stukjes vacht aan de weideomheining ofzo.
Maar het blijft natuurlijk áltijd gissen wat er exact gebeurd is als er geen getuigen zijn of camerabeelden.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:41

Paardenfann4 schreef:
Vreselijk wat erg voor het paard en eigenaar. Hopelijk komt hij er weer bovenop.

Maar hoe ziet jullie wei er dan uit als jullie paarden zich daar zo vreselijk kunnen verwonden? Mijn paarden staan achter stroomdraad en verder is er helemaal niets, alleen gras. Dus er is geen enkele mogelijkheid om zich op zo'n manier te kunnen bezeren. Hoe krijgen ze dat dan zelf voor elkaar?
als je paard te dicht bij de draad rolt kan hij ook diepe snijwonden oplopen door verstrikt te raken in de draad.
Dus kan zeker wel.

Leef en laat leven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers