Kleindochter bestelt paard en laat het afleveren bij oma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Kleindochter bestelt paard en laat het afleveren bij oma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 14:37

ad
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding

Een Britse grootmoeder wist niet wat ze zag toen ze 's ochtends in haar achtertuin keek. Er was een paard in haar achtertuin achtergelaten. Haar dertienjarige kleindochter bleek het dier te hebben besteld op het internet.

Het meisje zag online een bericht waarin stond dat het paard zou afgemaakt worden als niemand bereid was om het dier op te vangen, zo deelt de Britse dierenbescherming RSPCA mee.

De tiener wilde het arme dier helpen. ,,Het meisje gaf het adres van haar grootmoeder en vervolgens kwam een man voorbij die de pony daar dumpte, zonder enig advies”, zegt RSPCA-inspecteur Charlotte Melvin. De grootmoeder leeft in het Britse Stoke-on-Trent. Wie de eigenaar van het paard was, is onbekend.

Volgens de RSPCA is het paard, dat de naam Mr. Melvin Andrews kreeg, erg mager en zit het onder de mijten. Mr. Melvin Andrews wordt nu opgevangen door liefdadigheidsorganisatie World Horse Welfare.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:38

Zo, ben je daar even blij mee als oma >;) Lekkere eigenaar ook die het beest zo dumpt.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Kleindochter bestelt paard en laat het afleveren bij oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:51

Och het beestje <3

Kan het blije hoofd van de kleindochter en het verbaasde gezicht van de oma zo voor me halen.

En later het hoofdschudden van de andere instanties :=

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:04

Natuurlijk ben je blij met zo'n kleindochter: die heeft het hart op de juiste plek ;)
Gelukkig dat het dier nu goed wordt opgevangen!

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:38

Nikass schreef:
Natuurlijk ben je blij met zo'n kleindochter: die heeft het hart op de juiste plek ;)
Gelukkig dat het dier nu goed wordt opgevangen!

Ik hoop dat de pony wordt opgeknapt en dat het meisje hem mag houden. Een echt Penny-verhaal.

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Re: Kleindochter bestelt paard en laat het afleveren bij oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:28

Als dertien jarige vind ik dit heel dom dat je zomaar dingen gaat beginnen te bestellen op het internet. Wel goed dat het paard nu in goede handen is :)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:39

GoldenWings schreef:
Als dertien jarige vind ik dit heel dom dat je zomaar dingen gaat beginnen te bestellen op het internet. Wel goed dat het paard nu in goede handen is :)

Ik weet niet hoe het in de UK is, maar mag zo'n handelaar wel zaken doen met een minderjarige?

Ik bedoel, het is geen ijsje wat ze koopt.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:42

GoldenWings schreef:
Als dertien jarige vind ik dit heel dom dat je zomaar dingen gaat beginnen te bestellen op het internet. Wel goed dat het paard nu in goede handen is :)


Ik vind het heel moedig dat een 13 jarig meisje een pony wilde redden. Ze heeft hem niet besteld, ze heeft alleen het adres van haar oma opgegeven als plek waar de pony heen mocht als hij anders afgemaakt zou worden.
Nu wordt de pony opgevangen door een goed doel en zal het de broodnodige zorg krijgen die het verdient.

Ik zeg, eind goed al goed!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:42

LBLGypsyCobs schreef:
GoldenWings schreef:
Als dertien jarige vind ik dit heel dom dat je zomaar dingen gaat beginnen te bestellen op het internet. Wel goed dat het paard nu in goede handen is :)

Ik weet niet hoe het in de UK is, maar mag zo'n handelaar wel zaken doen met een minderjarige?

Ik bedoel, het is geen ijsje wat ze koopt.

Ik denk dat als haar ouders/oma het hadden gewild, het beest huppa retour had gekund.

Vind het idd bijzonder dom. Als 13 jarige weet je prima dat dit niet zomaar kan.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:43

Daphara schreef:
GoldenWings schreef:
Als dertien jarige vind ik dit heel dom dat je zomaar dingen gaat beginnen te bestellen op het internet. Wel goed dat het paard nu in goede handen is :)


Ik vind het heel moedig dat een 13 jarig meisje een pony wilde redden. Ze heeft hem niet besteld, ze heeft alleen het adres van haar oma opgegeven als plek waar de pony heen mocht als hij anders afgemaakt zou worden.
Nu wordt de pony opgevangen door een goed doel en zal het de broodnodige zorg krijgen die het verdient.

Ik zeg, eind goed al goed!


Je kunt toch niet zomaar een pony bij je familie in de tuin neerzetten, zonder ze eerst eventjes in te lichten of het te overleggen?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:49

Vjestagirl schreef:
Daphara schreef:


Ik vind het heel moedig dat een 13 jarig meisje een pony wilde redden. Ze heeft hem niet besteld, ze heeft alleen het adres van haar oma opgegeven als plek waar de pony heen mocht als hij anders afgemaakt zou worden.
Nu wordt de pony opgevangen door een goed doel en zal het de broodnodige zorg krijgen die het verdient.

Ik zeg, eind goed al goed!


Je kunt toch niet zomaar een pony bij je familie in de tuin neerzetten, zonder ze eerst eventjes in te lichten of het te overleggen?


Het meisje heeft de pony er niet neergezet, dat heeft de voormalig eigenaar gedaan. Ik las vanmorgen het verhaal op een Britse nieuwssite. Ze zag het bericht op internet dat de pony afgemaakt zou worden als niemand de pony wilde hebben. De regio was bij haar oma in de buurt, dus had ze een reactie geplaatst dat als echt niemand de pony nam, deze naar haar oma gebracht mocht worden. Ik geloof niet dat dit meisje erbij nagedacht had dat de pony de volgende ochtend vroeg al daar gedumpt (letterlijk) zou worden. En oma stond natuurlijk vreemd te kijken met een pony in de achtertuin. De voormalig eigenaar heeft niet aangebeld of iets, gewoon pony gedumpt en wegwezen. Ik vind dat een veel kwalijkere zaak dan een 13 jarig meisje met de beste bedoelingen van de wereld een pony wil redden van de dood.

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:01

Tja, mijn jonger zusje had het ook bina meegemaakt.Ze zat op mn computer te spelen (dat dacht ik tenminste). Toen ik over haar schouder keek zag ik dat ze mijn e mail adres ergens voor was aan het opgeven. Ik vroeg wat ze aan het doen was en ze zei dat ze een pony was aan het kopen omdat die mishandeld was. Gelukkig heb ik een dierenbeschermingsgroep kunnen contacteren en hebben ze de pown daar kunnen opvangen.

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:06

Nouja, ik kan wel zeggen dat het meisje inderdaad der hart op de goede plek heeft zitten!
Maar, je kunt niet elk diertje helpen.. En dan ook nog bij je oma in de tuin? Nee, als huidige 13jarige zou ik wel verder kunnen nadenken. :') . Maar wel heel lief, eerlijk is eerlijk. :P

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:22

Daphara schreef:
Vjestagirl schreef:
Je kunt toch niet zomaar een pony bij je familie in de tuin neerzetten, zonder ze eerst eventjes in te lichten of het te overleggen?


Het meisje heeft de pony er niet neergezet, dat heeft de voormalig eigenaar gedaan. Ik las vanmorgen het verhaal op een Britse nieuwssite. Ze zag het bericht op internet dat de pony afgemaakt zou worden als niemand de pony wilde hebben. De regio was bij haar oma in de buurt, dus had ze een reactie geplaatst dat als echt niemand de pony nam, deze naar haar oma gebracht mocht worden. Ik geloof niet dat dit meisje erbij nagedacht had dat de pony de volgende ochtend vroeg al daar gedumpt (letterlijk) zou worden. En oma stond natuurlijk vreemd te kijken met een pony in de achtertuin. De voormalig eigenaar heeft niet aangebeld of iets, gewoon pony gedumpt en wegwezen. Ik vind dat een veel kwalijkere zaak dan een 13 jarig meisje met de beste bedoelingen van de wereld een pony wil redden van de dood.


Dan heeft ze hem daar niet neergezet maar neer laten zetten. Same difference. Dan bel je je oma toch even op en dan vertel je dat je dat gedaan hebt. Of nog beter, dan ben je je oma even op en vraag je of het goed is als je dat gaat doen?

Ik vind het kwalijk dat de vorige eigenaar het dier heeft laten leven, en zomaar op het woord van een 13jarige ergens heeft neergezet.

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:29

Vjestagirl schreef:
Daphara schreef:


Het meisje heeft de pony er niet neergezet, dat heeft de voormalig eigenaar gedaan. Ik las vanmorgen het verhaal op een Britse nieuwssite. Ze zag het bericht op internet dat de pony afgemaakt zou worden als niemand de pony wilde hebben. De regio was bij haar oma in de buurt, dus had ze een reactie geplaatst dat als echt niemand de pony nam, deze naar haar oma gebracht mocht worden. Ik geloof niet dat dit meisje erbij nagedacht had dat de pony de volgende ochtend vroeg al daar gedumpt (letterlijk) zou worden. En oma stond natuurlijk vreemd te kijken met een pony in de achtertuin. De voormalig eigenaar heeft niet aangebeld of iets, gewoon pony gedumpt en wegwezen. Ik vind dat een veel kwalijkere zaak dan een 13 jarig meisje met de beste bedoelingen van de wereld een pony wil redden van de dood.


Dan heeft ze hem daar niet neergezet maar neer laten zetten. Same difference. Dan bel je je oma toch even op en dan vertel je dat je dat gedaan hebt. Of nog beter, dan ben je je oma even op en vraag je of het goed is als je dat gaat doen?

Ik vind het kwalijk dat de vorige eigenaar het dier heeft laten leven, en zomaar op het woord van een 13jarige ergens heeft neergezet.

De eigenaar zou zelfs eens gewoon ergens gedumpt moeten worden -:(- .

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:31

Tja niet elke dertien jarige is even ver in ontwikkeling. Wat weet je nou over dit meisje?
Haar oma zal heus wel met haar praten dat ze het de volgende keer ietsje anders aan moet pakken. Ik vind het geen drama, en slechter kon het toch al niet gaan met de pony.

Die kerel die de pony zo gedumpt heeft is natuurlijk wel fout bezig geweest.

Ik kende een bijna achttien jarig meisje die op internet een paard aan het uitzoeken was voor zichzelf terwijl het paard dat ze had op stal stond weg te kwijnen. Maar daar was madam op uitgekeken.
Geef mij maar zo'n dertien jarige met een groot hart.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:19

Nikass schreef:
Tja niet elke dertien jarige is even ver in ontwikkeling. Wat weet je nou over dit meisje?
Haar oma zal heus wel met haar praten dat ze het de volgende keer ietsje anders aan moet pakken. Ik vind het geen drama, en slechter kon het toch al niet gaan met de pony.

Die kerel die de pony zo gedumpt heeft is natuurlijk wel fout bezig geweest.

Ik kende een bijna achttien jarig meisje die op internet een paard aan het uitzoeken was voor zichzelf terwijl het paard dat ze had op stal stond weg te kwijnen. Maar daar was madam op uitgekeken.
Geef mij maar zo'n dertien jarige met een groot hart.


Dat bedoel ik ! <3

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:19

De "gekke aktie" van kleindochter is de redding voor dat tinkertje.
Lief kind verdient een lintje!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Kleindochter bestelt paard en laat het afleveren bij oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:13

Slim nee schattig ja. Wrs overrompelde de actie haar zelf ook. Maar dat staat dan weer nergens genoteerd hoe en wat qua reactie. Ze heeft er wel een paard mee gered. Geef mij maar zo'n dertienjarige hoor...er lopen veel slechtere rond met zo'n leeftijd

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:29

dito schreef:
Slim nee schattig ja. Wrs overrompelde de actie haar zelf ook. Maar dat staat dan weer nergens genoteerd hoe en wat qua reactie. Ze heeft er wel een paard mee gered. Geef mij maar zo'n dertienjarige hoor...er lopen veel slechtere rond met zo'n leeftijd

Dit dus :D,, ik vind het super lief van haar. ik ben ouder maar kan ook zo impulsief zijn qua dit soort dingen hoor.

gemene actie van de meneer. en ja misschien is het niet heel slim denk ook dat het opgeven van je families adres zomaar niet zo fijn is voor die persoon zelf nu dus de oma.
maar goed buiten dat vind ik het heel dapper!

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Kleindochter bestelt paard en laat het afleveren bij oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:53

Dit klinkt als een verhaal in de penny.
Ik vind het niet zo slim, maar wel dapper en met een goede insteek.
Hoop dat oma niet al te boos was :)

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:18

Je weet niets over de mensen, maar als ik naar mijn eigen oma kijk, die zou het niet erg vinden als het diertje even in haar tuin zou staan om daarna een ander fijn plekje te zoeken :) fijn dat het diertje er mee gered is!

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:26

Zetten we niet allemaal wel eens een reactie op een fototopic met: "kom maar hier brengen hoor, hoeft geen strikje om"? Ja toch? Zouden we toch gek staan te kijken als het paard de volgende dag écht in de tuin stond met een strik erom... Of niet dan?

En in het geval van fototopics over de Zuidlaardermarkt of om het even welke paardenmarkt: "ach wat een zielig ding ik zou 'm zo in mijn kofferbak stoppen" of "oh, wat een mager veulen, al zou ik 'm in de achtertuin moeten zetten, ik nam 'm mee"? Doen we allemaal niet hè, want wij weten wel beter?

Zo'n laatste soort opmerking heeft dit meisje kennelijk gemaakt, alleen was ze zo naief het adres te vermelden (of misschien waren het meisje en haar oma wel goed te googelen)

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Kleindochter bestelt paard en laat het afleveren bij oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:19

Voor het paardje is het in elk geval wel goed afgelopen. De kans is groot dat hij herplaatst wordt als hij is opgeknapt. Ik hoop dat ze de oorspronkelijke eigenaar kunnen vinden en hem voor de verwaarlozing van het dier (kunnen)straffen.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:26

Cavaletto schreef:
Voor het paardje is het in elk geval wel goed afgelopen. De kans is groot dat hij herplaatst wordt als hij is opgeknapt. Ik hoop dat ze de oorspronkelijke eigenaar kunnen vinden en hem voor de verwaarlozing van het dier (kunnen)straffen.

Wie weet is het stokoud en valt er niks aan op te knappen