Portugese dressuurruiter mishandeld door familie concurrent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:54

Ik kan verklaringen wel even losjes vertalen.
Van Gonçalo Carvalho Conchinhas:
Citaat:
Mijn goede naam is gebruikt op publieke platformen in situaties die ik bepaald onaangenaam vindt en die mijn familie en de sport die ik beoefen geen goede naam geven en dwars staan op de doelen en de sport die ik altijd verdedig. Ik voel me verplicht om een en ander te uit te leggen om mijn positie in dit alles omtrent het spijtige voorval rond Vasco Mira Godinho te verduidelijken en een eind te maken aan weer een campagne om mij persoonlijke en professionele imago door het slijk te halen.

1 - Afgelopen zondag vertrok ik met mijn familie, ouders, zoon en vrouw naar het Hippisch Centrum Costa do Estoril in Cascais om mijn leerlingen bij te staan die mee deden aan de nationale dressuurproeven.

2 - Om een uur of drie, toen ik naar resultaten aan het kijken was en met voorbereidingen van een proef van een van mijn leerlingen, werd ik geconfronteerd door de ruiter Vasco Mira Godinho die zei dat hij aangevallen was door familie van mij.

3 - Zonder te weten wat eraan de hand was werd ik, mijn vrouw en mijn zoon van 8 (in paniek) door medewerkers van het hippisch centrum verwijderd.

4 - Degenen die erbij waren kunnen dit ondersteunen. Ik wist van niks tot Vasco Mira Godinho zelf me het vertelde.

5 - Ik wil heel duidelijk maken dat ik nooit geweld gebruikt hebt of betrokken ben geweest bij geweldadige acties.

6 - Nu dit me overkomt wil ik heel duidelijk maken dat ik tegen geweld in sport en de maatschappij in het algemeen ben.

7 - Uitgaande van een basisprincipe van de rechtsstaat waarin we leven ga ik uit van de onschuld van alle betrokkenen. *

8 - Ik verwijs nog een keer naar het feit dat ik niet aanwezig was en daarom niet weet wat er is gebeurd, maar ik neem aan dat de autoriteiten achter de waarheid komen en dat deschuldigen bestraft worden. Die pijn doet zal pijn lijden.

9 - Het spijt me dat mijn naam betrokken is geraakt in dit hele gebeuren en het spijt me ook dat sociale netwerken mijn naam gebruiken en zelfs citaten gebruiken zonder dat ze ooit contact met me gehad hebben en dus niet eens fatsoenlijke journalistiek uitoefenen, ofewel alle betrokken partijen benaderen. Een ieder die niet in mij geloofd is op zijn eigen geweten aangewezen.

10 - Ik zal iedereen op het matje roepen die mijn goede naam aanvallen, me door het slijk halen, beledigen en zelfs bedreigen, terwijl ik professioneel ben en een inwoner van een rechtsstaat.

11 - Ik wens de ruiter Vasco Mira Godinho, een jongeman die veel te beiden heeft in de dressuurwereld, een sport die ons verenigd, een voorspoedig herstel en snelle terugkomst in de ring.

Goncalo Carvalho Conchinhas

GC Dressage Team

Embassadeur van Etiek in de Sport


*iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:15

Van de aangevallen ruiter. Vasco Mira Godinho:
Citaat:
Ik reed mijn wedstrijd en toen ik ´smiddags klaar was ging ik de wagen klaar maken voor vertrek, de paarden erop zetten, deken opbergen etc. Toen ik naar de parkeerplaats liep zag ik Gonçalo Carvalho, die met leerlingen aan het praten was. Toen ik bij mijn wagen kwam zag ik dat een witte auto, met daarin de vader en zwager van Gonçalo, het pad blokkeerde. Toen ik mijn dekken weglegde kwamen ze naar mij toe, de vader van Gonçalo met zijn handen achter zijn rug, waarhij een knuppel vanachter tevoorschijn haalde en me begon te slaan. Ik probeerde me te verdedigen met mijn onderarm, maar de zwager trok me naar achter het hippisch centrum waar hij me stompte en mijn wenkbrauw scheurde. Ondertussen kwam er een auto aan en toen ze dat doorhadden zijn ze gevlucht. Toen ik de parkeerplaats afging en zag dat Gonçalo Carvalho er nog was ben ik naar hem toe gegaan om te zeggen wat zijn vader en zwager me hadden aangedaan. Waarop hij antwoordde: «dat is om wat je mijn vader hebt aangedaan»."

De autoriteiten zijn erbij gehaald maar toen waren de aanvallers al niet meer aanwezig op het hippisch centrum. Gonçalo Carvalho werd "verzocht om tevertrekken" door de eigenaren van het bedrijf, wat pas gebeurde toen de politie erbij kwam.


Frederico Pintéus, van de organisatie:
Citaat:
We begtreuren de situatie. Zodra we er van hoorden hebben het protocol gevolgd van de FEI/FEP, oftwel er is eerst medische hulp geboden en daarna de autoriteiten (politie)gewaarschuwd, die binnen minuten ter plekke waren om de zaak op zich te nemen.


Vasco Mira Godinho is op de eerste hulp in Cascais geholpen. "Ik heb een kapotte wenkbrauw en zit onder de blauwe plekken van de knuppel".

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:16

Heleennn schreef:
Leuk he, even wat dressuren. Gek wereldje in die wedstrijden tegenwoordig met zoveel jaloezie, ruzie en nijd

Het lijkt erop dat dit helemaal niets met dressuur op zich te maken had. Het wijst op een ouder geschil dat toevallig op een concoursterrein is uitgevochten....

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:26

petraaken schreef:
Met je laatste zin ben ik wel akkoord maar dan moet die beste man zich toch wel eens achter de oren krabben wat betreft zijn familie.

Je hebt geen controle over je familie.
We kunnen alleen maar hopen dat er nu dan wel eens een officiële aanklacht wordt ingediend en er werk van gemaakt wordt zodat ze bestraft worden. Dat is in eerdere gevallen niet gebeurd.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:18

petraaken schreef:
Controle niet nee maar je kan wel wat druk uit oefenen op hen op sociaal gebied. bvb door te zeggen dat ze niet bepaald een goed voorbeeld zijn voor hun kinderen of kleinkinderen.

Hij zegt publiekelijk dat hij wil dat de schuldigen bestraft worden. Lijkt mij genoeg bewijs dat hij er echt niet achter staat. We weten niet hoe er in huiselijk kring over wat dan ook gesproken wordt dus we kunnen alleen afgaan op dergelijke verklaringen.

Overigens is inmiddels bekend dat er inderdaad een officiële aanklacht is ingediend.
Verder is er een foto gepubliceerd van de getroffen ruiter met verwondingen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:07

Helemaal geen goede vergelijking. Gonçalo heeft het uitschakelen van een tegenstander niet nodig om iets te bereiken. Hij is geen zwakke ruiter en het is ook niet zo dat hij maar 1 aartsrivaal heeft ofzo. Hij kan kwalijk alle GP ruiters van het land laten uitschakelen.
Daarbij was de wedstrijd al verreden en Gonçalo zelf deed niet eens mee, dus het had ook geen invloed op de uitkomst ofzo. Het is dus helemaal niet hard te maken dat hij dit in opdracht heeft laten doen en al helemaal niet voor eigenbelang.
Het ging, voor zover duidelijk, om een geschil met zijn vader, niet om de sport.
Ik verwacht niet dat dit enig gevolg heeft voor zijn carrière. Hooguit verliest hij fans.

Ik wil verder geen partij trekken en als hij er wel iets mee te maken heeft hoop ik dat dit gevolgen voor hem heeft, maar ik zie het gewoon niet.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ievie en 44 bezoekers