Portugese dressuurruiter mishandeld door familie concurrent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:17

:oo

Nou als dat waar is dat het familie van die concurrent is mogen ze die beste man schorsen voor een hele tijd. Zeker als het al niet de eerste keer is dat zoiets gebeurt. :\



petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Portugese dressuurruiter mishandeld door familie concurrent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:23

Je kan al als medeplichtig worden beschouwd als je weet waarom het gebeurt is. Hij heeft ze nu ook niet bepaald tegen gehouden om het doen.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:21

Lusitana schreef:
Ik kan verklaringen wel even losjes vertalen.
Van Gonçalo Carvalho Conchinhas:
Citaat:
Mijn goede naam is gebruikt op publieke platformen in situaties die ik bepaald onaangenaam vindt en die mijn familie en de sport die ik beoefen geen goede naam geven en dwars staan op de doelen en de sport die ik altijd verdedig. Ik voel me verplicht om een en ander te uit te leggen om mijn positie in dit alles omtrent het spijtige voorval rond Vasco Mira Godinho te verduidelijken en een eind te maken aan weer een campagne om mij persoonlijke en professionele imago door het slijk te halen.

1 - Afgelopen zondag vertrok ik met mijn familie, ouders, zoon en vrouw naar het Hippisch Centrum Costa do Estoril in Cascais om mijn leerlingen bij te staan die mee deden aan de nationale dressuurproeven.

2 - Om een uur of drie, toen ik naar resultaten aan het kijken was en met voorbereidingen van een proef van een van mijn leerlingen, werd ik geconfronteerd door de ruiter Vasco Mira Godinho die zei dat hij aangevallen was door familie van mij.

3 - Zonder te weten wat eraan de hand was werd ik, mijn vrouw en mijn zoon van 8 (in paniek) door medewerkers van het hippisch centrum verwijderd.

4 - Degenen die erbij waren kunnen dit ondersteunen. Ik wist van niks tot Vasco Mira Godinho zelf me het vertelde.

5 - Ik wil heel duidelijk maken dat ik nooit geweld gebruikt hebt of betrokken ben geweest bij geweldadige acties.

6 - Nu dit me overkomt wil ik heel duidelijk maken dat ik tegen geweld in sport en de maatschappij in het algemeen ben.

7 - Uitgaande van een basisprincipe van de rechtsstaat waarin we leven ga ik uit van de onschuld van alle betrokkenen. *

8 - Ik verwijs nog een keer naar het feit dat ik niet aanwezig was en daarom niet weet wat er is gebeurd, maar ik neem aan dat de autoriteiten achter de waarheid komen en dat deschuldigen bestraft worden. Die pijn doet zal pijn lijden.

9 - Het spijt me dat mijn naam betrokken is geraakt in dit hele gebeuren en het spijt me ook dat sociale netwerken mijn naam gebruiken en zelfs citaten gebruiken zonder dat ze ooit contact met me gehad hebben en dus niet eens fatsoenlijke journalistiek uitoefenen, ofewel alle betrokken partijen benaderen. Een ieder die niet in mij geloofd is op zijn eigen geweten aangewezen.

10 - Ik zal iedereen op het matje roepen die mijn goede naam aanvallen, me door het slijk halen, beledigen en zelfs bedreigen, terwijl ik professioneel ben en een inwoner van een rechtsstaat.

11 - Ik wens de ruiter Vasco Mira Godinho, een jongeman die veel te beiden heeft in de dressuurwereld, een sport die ons verenigd, een voorspoedig herstel en snelle terugkomst in de ring.

Goncalo Carvalho Conchinhas

GC Dressage Team

Embassadeur van Etiek in de Sport


*iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Met je laatste zin ben ik wel akkoord maar dan moet die beste man zich toch wel eens achter de oren krabben wat betreft zijn familie.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Portugese dressuurruiter mishandeld door familie concurrent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:42

Controle niet nee maar je kan wel wat druk uit oefenen op hen op sociaal gebied. bvb door te zeggen dat ze niet bepaald een goed voorbeeld zijn voor hun kinderen of kleinkinderen.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:56

Rivano schreef:
Het betreft hier ook niet de minsten in de dressuur sport....
Vasco is internationaal Grand Prix ruiter, staat 117de op de FEI wereldranglijst, en kwam in 2017 uit op de Europese kampioenschappen voor Portugal. Gonçalo kwam voor Portugal uit op de Olympische Spelen in 2012.
Was tijdens een nationale dressuurwedstrijd. Niet ergens op een achteraf landelijk wedstrijdje, in the middle of nowhere, waar ze nog in de middeleeuwen leven.

Ik vind het dan eigenlijk nog erger dat het dan gebeurt op een grote wedstrijd zeg maar en inderdaad niet op een kleine wedstrijd waar ze eens met een jong paard gaan testen.

Ben blij dat er officieel klacht is ingediend.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Portugese dressuurruiter mishandeld door familie concurrent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:06

Inderdaad een goede vergelijking. Het heeft haar ook haar carrière gekost in het kunstschaatsen. Dus dit zal ook gevolgen hebben voor die ruiter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sinnekinne, Steppe, wildwestwill en 125 bezoekers