NRPS: Geslaagde showdag met indrukwekkende kampioenen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: NRPS: Geslaagde showdag met indrukwekkende kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:09

echt lang geleden dat we nog zo'n kwaliteit aan jonge gekeurde hengsten hebben gehad. Zelfs een heel stel in de dressuurrichting en dan nog een heel stel in de springrichting. Vond het zelfs heel goed dat ze alles dat ook maar aan de hand of enkel in de dressuur werd voorgesteld eerst en achter elkaar deden. Aangezien wij toch niet hoefden te wachten op de trekking van de gratis dekkingen (zat geen hengst tussen die bij de dit jaar te dekken merrie pastte) konden wij eens lekker vroeg naar huis en hadden we een fijne dag gehad. Tegen 19u waren we thuis en dat is nog nooit gebeurd. Vond ik best wel fijn aangezien het toch iets meer dan 3u rijden was.


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:27

janderegelaa schreef:
petraaken schreef:
echt lang geleden dat we nog zo'n kwaliteit aan jonge gekeurde hengsten hebben gehad. Zelfs een heel stel in de dressuurrichting en dan nog een heel stel in de springrichting. Vond het zelfs heel goed dat ze alles dat ook maar aan de hand of enkel in de dressuur werd voorgesteld eerst en achter elkaar deden. Aangezien wij toch niet hoefden te wachten op de trekking van de gratis dekkingen (zat geen hengst tussen die bij de dit jaar te dekken merrie pastte) konden wij eens lekker vroeg naar huis en hadden we een fijne dag gehad. Tegen 19u waren we thuis en dat is nog nooit gebeurd. Vond ik best wel fijn aangezien het toch iets meer dan 3u rijden was.

Jammer dat van Olst de bonte niet houdt.

[ [url=m/i25Q2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tMrUvj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat verbaast me niet. Als hij jonge hengsten voor stelt bij het NRPS en ze geraken gekeurd gaan ze de verkoop in op een van zijn eerstvolgende veilingen. Gebeurt al jaren. Wil je dekken met een jonge hengst van hem die enkel NRPS gekeurd is moet je er héél snel bij zijn.

Morgen kan ik trouwens een filmpje van die bonte uploaden op YouTube.


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:28

Splendesco schreef:
petraaken schreef:
janderegelaa schreef:
Jammer dat van Olst de bonte niet houdt.

[ [url=m/i25Q2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tMrUvj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat verbaast me niet. Als hij jonge hengsten voor stelt bij het NRPS en ze geraken gekeurd gaan ze de verkoop in op een van zijn eerstvolgende veilingen. Gebeurt al jaren. Wil je dekken met een jonge hengst van hem die enkel NRPS gekeurd is moet je er héél snel bij zijn.

Morgen kan ik trouwens een filmpje van die bonte uploaden op YouTube.

Ik ben wel geïnteresseerd in een filmpje van de bonte Negro. :)



petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:30

Eight schreef:
Mer1980 wat jammer dan Winston tegen viel, ik dacht dat hij het juist zo goed had gedaan tijdens het verrichtingsonderzoek begin dit jaar.. Hier (voorlopig sowieso) geen veulens dus ook geen moeite met het kiezen van de juiste hengst :))

Ik moet helaas Mer1980 gelijk geven.



dit beeld bewijst het helaas.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:49

Noor17 schreef:
Oei waarom laten ze die bonte zien? Arme dier is zo kreupel als het maar kan. Laat die lekker thuis.

Wat betreft Winston, geen reclame zo. Ook een vreemde reactie van de ruiter. Paard begint te hupsen, krijgt een klopje op de hals en mag lekker aan een los teugeltje verder stappen. Dan gebeurd dit thuis veel vaker dat de amazone weet dat een andere manier van aanpakken niks oplevert of de amazone heeft niet voldoende capaciteiten om een jonge hengst te rijden.

Ik vermoed eerder dat het niet zijn vaste ruiter is.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:52

Mer1980 schreef:
Petra, jij zat dan bijna recht achter mij := gezien de video's die je hebt geschoten ;) Ik had een blauwe jas aan en een lange vlecht in mijn haar.

Moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk maar weinig naar het publiek heb gekeken. Kan me echt niet herinneren of er iemand met een blauwe jas en een lange vlecht in haar haar voor ons heeft gezeten. :o

Moet toch echt beginnen mijn boktjas of teamjasje dragen als ik ergens naar een evenement ga. Helaas was het nog net iets te koud daarvoor. :+

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:04

nog wat filmpjes van de dressuur gerichte hengsten.



Formidable



Florance



Governor jr EHF



Travolta's Nieuwmoed. Heb wel meerdere filmpjes van hem. Ga een poging wagen om morgen een stukje draf nog te uploaden.


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:11

Silly1972 schreef:
Noor17 schreef:
Wat betreft Winston, geen reclame zo. Ook een vreemde reactie van de ruiter. Paard begint te hupsen, krijgt een klopje op de hals en mag lekker aan een los teugeltje verder stappen. Dan gebeurd dit thuis veel vaker dat de amazone weet dat een andere manier van aanpakken niks oplevert of de amazone heeft niet voldoende capaciteiten om een jonge hengst te rijden.


Gebeurde helaas meerdere malen.
Ze durfde hem naar mijn idee niet te rijden.
En hij dook constant naar beneden met zijn hoofd.

Ik heb nog een 2de poging gedaan om hem te filmen maar na die 2de blokkage heb ik het opgegeven en me geconcentreerd op de andere. Mijn vorige instructeur zou hem een duikboot noemen op dat moment.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:39

Silly1972 schreef:
Heb je Gladiator ook Petra?




morgenochtend ga ik de rest hier ook plaatsen. Ik geloof dat ik alle dressuurgerichte hengsten heb gefilmd.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:16

Even de andere hengsten die door mij zijn gefilmd plaatsen.

Ik heb enkel de dressuurgerichte hengsten gefilmd. De nieuw gekeurde hengsten voor de springrichting heb ik niet gefilmd alsook het parcoursgedeelte heb ik niet aangezien we na de voor ons interessante hengsten naar huis zijn gegaan.































Geloof dat dit ze nu allemaal zijn die ik heb gefilmd.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: NRPS: Geslaagde showdag met indrukwekkende kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:12

J-Hyde van de Wolfshoeve is een Johnson x OOseven x Nabuur


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MirjamRobin, Nickeltje, Punz, Talindos, VogeltjeM en 24 bezoekers