Jeanine Nieuwenhuis afgetekend kampioene U25

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13986
Geregistreerd: 20-04-16

Jeanine Nieuwenhuis afgetekend kampioene U25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 20:39

Bokt.nl / KNHS
Dressuur

Afbeelding
Jeanine Nieuwenhuis en TC Athene. Foto: Leanjo de Koster/FEI


Met de imponerende TC Athene is Jeanine Nieuwenhuis de afgetekende kampioene geworden in het KNHS Indoorkampioenschap voor U25, de Pikeur prijs. De combinatie wist beide proeven winnend af te sluiten. Net als de kampioene is ook nummer twee Maxime van der Vlist lid van het KNHS Talententeam.

“Hij kwam binnen en dacht ‘Showtime’, het was een onwijs kicken gevoel en ik ben dan ook heel tevreden”, vertelt kampioene Jeanine. “Athene was super fanatiek, dan gaat er een enorme motor aan. De kleinste fine-tuning is dan soms wat moeilijk en dan heb ik mijn handen vol, maar hij ging foutloos door alle lijnen. Hij is heel veel verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Dit jaar ga ik echt voor het EK U25 en daarna zien we verder”, vertelt de kampioene lachend over haar plannen.

Ook heel tevreden is Tim Coomans, de werkgever en trainer van Jeanine en mede-eigenaar van het kampioenspaard en trainer van Jasmien de Koeyer de amazone die vierde werd in de Lichte Tour. “Ik ben heel erg tevreden over mijn beide meiden, zowel over Jeanine als Jasmien. Het zijn nog hele jonge ruiters en ze hebben met ongelofelijk veel inzet gereden en ze hebben echt twee dagen heel geconcentreerd gereden. Athene heb ik samen met familie Marree. We hadden nooit gedacht dat de combinatie Athene – Jeanine zo goed zou passen. Jeanine is maar een klein meisje en Athene een hele grote, maar we hebben het geprobeerd en ze hadden een klik en dan zie je dat er veel kan.”

Maxime van der Vlist, winnares van zilver, zette ook twee hele constante proeven neer waarmee ze beide keren achter Nieuwenhuis eindigde. Twee derde plaatsen leverde brons op voor Carlijn Huberts met haar Watoeshi.

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap U25 – Pikeur prijs
Goud Jeanine Nieuwenhuis (Serooskerke) - TC Athene (v. United), 74,416% (73,29% en 75,542%)
Zilver Maxime van der Vlist (Baarle-Nassau) - Bailey (v. Negro), 72,233% (70,09% en 74,375%)
Brons Carlijn Huberts (Beers) - Watoeshi (v. Rousseau), 69,808% (67,99% en 71,625%)

Kijk hier voor alle uitslagen

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, fotolijstje, Mariett en 63 bezoekers