Bejaarde Indigo superfit naar topklassering in 4*Grote Prijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Bejaarde Indigo superfit naar topklassering in 4*Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 13:35

Bokt.nl / KWPN
Springen


Hij is al achttien jaar, maar nog steeds doet hij serieus mee op top springniveau. Afgelopen zaterdagmiddag werd de in Australië gefokte KWPN-er Indigo (Indoctro uit Dutch Lorel van Dutchman) derde in de zware viersterren Grote Prijs op het grasveld van het Winter Equestrian Festival in Wellington, Florida.

Zijn ook al op leeftijd zijnde, maar minstens zo fanatieke amazone Margie Engle (59) reed een barrage alsof ze zelf midden twintig was en haar paard een jaar of tien. “Hij heeft volgens mij niet door hoe oud hij is”, lacht Engle. “Hij denkt dat hij nog steeds vijf of zes is. Hij is de hele zomer thuis gebleven terwijl ik met andere paarden onderweg was. Ik had hem voor deze wedstrijd ingeschreven en wilde gewoon zien hoe hij zou aanvoelen en hoe het zou gaan. Ik dacht dat hij, nu hij zo oud is, alleen wat 1.45m en 1.50m-parcoursen zou gaan doen. Maar hij was zo fris en voelde zo goed en fit aan, dat ik het er maar op gewaagd heb hem in de Grote Prijs te rijden. Ik kan altijd onderweg stoppen als het te veel blijkt te zijn voor hem”, vertelt Engle haar gedachtegang. “Hij heeft in zijn leven immers meer gedaan dan wat ik van hem had kunnen verwachten”.

Indigo sprong onder andere twee Wereldbekerfinales met Engle en behaalde vele topklasseringen in Grand Prix’.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:55

18 Jaar is niet jong meer, maar om hem nou bejaard te noemen...

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Bejaarde Indigo superfit naar topklassering in 4*Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:12

18 jaar is niet oud, als hij nu 22 was......

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Bejaarde Indigo superfit naar topklassering in 4*Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:18

Ik verbaas me ook steeds vaker over hoe vroeg mensen een paard al bejaard noemen, even los van of hij nou in de (top)sport loopt of als grasmaaier dient.. :=

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bejaarde Indigo superfit naar topklassering in 4*Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:54

Nou inderdaad en iemand van 59..op leeftijd noemen...artikel is vast geschreven door een kleuter...dan is alles boven 10 stokoud

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:56

Ik vind het knap voor een paard van 18 en een ruiter van 59 om een 1.60 proef door te sturen. Natuurlijk maakt leeftijd dan wel uit, snap niet waar jullie zo over piemelen.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:59

Niettemin: respect hoor. Vooral ook voor de Amazone. Ze rijdt zo te horen ook nog andere paarden op niveau mee. En geloof me; vanaf je 50e ga je zo ongeveer ieder spiertje in je lijf wel voelen. Je weet idd heel goed dat je geen 20 meer bent (maar gelukkig ook nog niet bejaard).

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:18

Babootje schreef:
Niettemin: respect hoor. Vooral ook voor de Amazone. Ze rijdt zo te horen ook nog andere paarden op niveau mee. En geloof me; vanaf je 50e ga je zo ongeveer ieder spiertje in je lijf wel voelen. Je weet idd heel goed dat je geen 20 meer bent (maar gelukkig ook nog niet bejaard).


En dat is soms best lastig die spiertjes :+