Dakloze zet 3 euro in bij paardenrennen en wint 250.000 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Dakloze zet 3 euro in bij paardenrennen en wint 250.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 14:57

nieuwsblad
Overige


Al 25 jaar lang waagt de dakloze François (60) uit Bergen (België) al eens een gokje, altijd met heel kleine bedragen. Zo ook vorige week. Op goed geluk zette hij 2,5 euro in op 5 paarden bij de paardenrennen. Hij waagde ook nog een extra gok bij het bonusspel, voor 50 cent extra. Met grote gevolgen. Hij won 250.000 euro.

François is naar eigen zeggen helemaal geen expert in paardenrennen. Hij koos die dag dan ook volledig willekeurig vijf paarden. De dieren renden stuk voor stuk de race volledig uit én finishten in de volgorde die François had voorspeld.

Normaal zou hem dat ongeveer zo’n 600 euro hebben opgeleverd, maar het verhaal werd nog véél mooier omdat hij het ook bij het bonusspel bij het rechte eind had. Het werd een jackpot van 250.000 euro. "Ik kan je zelfs niet eens vertellen met welke paarden ik nu weer juist gewonnen heb", klinkt het verbaasd.

De dakloze man laat zich evenwel niet gek maken door de gewonnen som. “Of ik het gevierd heb? Ik heb twee koffies gedronken”, vertelt hij aan Sudinfo. De voormalige ondernemer is uiteraard wel heel blij. Eindelijk zal hij een klein appartementje aan de kust kunnen kopen.

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Dakloze zet 3 euro in bij paardenrennen en wint 250.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:03

Wat leuk zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:03

Wat lief! <3

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Dakloze zet 3 euro in bij paardenrennen en wint 250.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:05

Zulke mensen gun ik het echt van harte!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:08

Wat een heerlijk verhaal!


Maar die Belgen moeten echt eens iets aan hun taal doen... Kan iemand mij uitleggen of het hier gaat om een voormalig ondernemer die door zijn gokverslaving dakloos is geworden?

Nieuwsredactie schreef:
"Ik kan je zelfs niet eens vertellen met welke paarden ik nu weer juist gewonnen heb"

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:08

Dat zijn de mensen die je het echt gunt om te winnen :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:10

Wat fantastisch voor deze meneer! <3

moonsparkle
Berichten: 21710
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:22

Misschien lees ik ergens overheen, maar hoezo gunnen jullie het hem zo? Er staat niet waarom hij dakloos is.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:30

moonsparkle schreef:
Misschien lees ik ergens overheen, maar hoezo gunnen jullie het hem zo? Er staat niet waarom hij dakloos is.


Moet dat dan? Mag je pas iemand het gunnen als je weet wat die vanaf zijn geboorte heeft uitgespookt.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:31

Janine1990 schreef:
Wat een heerlijk verhaal!


Maar die Belgen moeten echt eens iets aan hun taal doen... Kan iemand mij uitleggen of het hier gaat om een voormalig ondernemer die door zijn gokverslaving dakloos is geworden?

Nieuwsredactie schreef:
"Ik kan je zelfs niet eens vertellen met welke paarden ik nu weer juist gewonnen heb"


Ik snap niet wat je bedoelt? :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:31

Al was hij niet dakloos. Ik vind het mooi als iemand (met een kleine inleg) een grote prijs wint en al helemaal als het gewoon puur op de gok is en iemand er weinig verstand van heeft. :) Maar iemand die weinig heeft om wat voor reden dan ook, gun ik het extra.

moonsparkle
Berichten: 21710
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:33

Nee maar door de reacties dat ze het zo'n iemand zo gunnen klinkt of ze het hem meer zou gunnen dan een ander toch? Dus ik dacht misschien lees ik ergens overheen.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:34

moonsparkle schreef:
Nee maar door de reacties dat ze het zo'n iemand zo gunnen klinkt het hem meer zou gunnen dan een ander toch? Dus ik dacht misschien lees ik ergens overheen.


Dat gun ik hem denk ik ook meer. De meeste mensen gaan ervan op vakantie en kopen een nieuwe auto ofzo. Voor hem betekent het dat hij een nieuwe start kan maken.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:38

Lienie_F schreef:
moonsparkle schreef:
Nee maar door de reacties dat ze het zo'n iemand zo gunnen klinkt het hem meer zou gunnen dan een ander toch? Dus ik dacht misschien lees ik ergens overheen.


Dat gun ik hem denk ik ook meer. De meeste mensen gaan ervan op vakantie en kopen een nieuwe auto ofzo. Voor hem betekent het dat hij een nieuwe start kan maken.


Dit dus. Ik gun het diegene ook meer dan mijzelf bv. Ik zit in een warm huis met genoeg eten.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:41

ik vind het ook wat apart dat mensen hem dat zo gunnen..
er is niets bekend over de persoon toch?
behalve dan dat hij blijkbaar regelmatig gokt, zij het met kleine bedragen.

maar om heel eerlijk te zijn, ik vind het juist helemaal niet zo'n mooi verhaal.
menig dakloze kan geen baan hebben, omdat hij/zij vaak problemen heeft met de nachten en of verblijfplaatsen. daardoor leven heel veel mensen die dakloos zijn van een uitkering.

ik vind t nogal een vreemde gedachte dat als je moet leven van geld dat anderen bijeen brengen, dat je dan daarvan geld spendeert aan een gokspel. Aan de andere kant roepen we dat er meer geld moet naar onderwijs en zorg, maar dan heb je mensen die al moeten leven van het geld dat bijeen gebracht wordt door de gemeenschap die het dan vervolgens vergokken. Daar heb ik moeite mee..

natuurlijk doen mensen met geld dat ze ontvangen zonder ervoor te (kunnen) werken wat ze willen.. Maar vind ik het slim om daarmee dan ook nog eens te 'paraderen' als je een keer geluk hebt? Dat vind ik niet verstandig, want ik zal niet de enige zijn die daar een beetje kromme tenen van krijgt.

zelfs als hij door ongelukkige omstandigheden buiten zijn schuld om dakloos is geworden, dan nog geeft dit artikel mijn een raar gevoel. hoe kan je als je zo slecht zit, geld overhouden om te vergokken. krijg of vraag je dan meer van overheid/goedheid van mensen dan je nodig hebt? Ik ben zelf actief in een sociaal initiatief en zie soms dat mensen die zelf bijna niets hebben nog iets bij elkaar schrapen voor mensen die echt niets meer hebben.. stel je voor dat zo iemand van de weekboodschappen nog 2.50 overheeft aan aan iemand geeft die niets heeft.. en diegene koopt daarvan een lot in een loterij (of diegene nu wint of verliest doet er niet toe.. de ander geeft t in de veronderstelling dat je anders niet te eten hebt). als zoiets bij ons ontdekt wordt, dan is het kick en ban.. we betrappen ook regelmatig mensen die meeloten op spullen en het daarna verkopen.. gaat er niet om dat ze die 2 euro kunnen gebruiken of niet.. maar ze nemen iets dat een ander wel heel goed had kunnen gebruiken.. en ook al is dat minder belangrijk, auto's voor op en neer zijn gereden en tijd in geinvesteerd is op vrijwillige basis.

meest vervelende voorbeeld dat wij hadden was een vrouw die om een noodpakket voedingsmiddelen vroeg (dit komt voor een deel uit eigen zak van de persoon die het initiatief gestart is). Wij gaan boodschappen doen en brengen voor 30 euro aan levensmiddelen.. De kastjes waren inderdaad volledig leeg, want de bewindvoerder had geen leefgeld overgemaakt omdat er een paar maanden daarvoor een fout was gemaakt (zulke dingen gebeuren helaas). Een week later post ze op facebook foto's van een festival waar ze een paar dagen heen was geweest dat weekend. Dus wij hebben haar gevraagd, joh hoe zit dat nu, het geld groeit het initiatief niet op de rug en dat noodpotje is echt voor mensen die niets meer hebben (is nooit voller dan zo'n 100 euro).. Zegt ze doodleuk: ja, ik heb die vrijdag toch nog ineens mijn geld gekregen, dus nu had ik eindelijk eens iets over en dacht, dan kan ik er mooi even tussenuit.. Ons antwoord daarop was dat we dat toch niet een prettig idee vonden, omdat ze nu het geld uitgegeven had wat voor iemand bedoelt was die niets meer te eten had en of ze misschien een volgende keer zou kunnen nadenken om dan aan te bieden om iets terug te doneren, of aan te bieden iets te doen voor ons als zoiets gebeurde.. antwoord was dat ze daar niet over peinste, ze mocht zelf weten wat ze met haar geld deed. Nodeloos om te zeggen dat we deze persoon verwijderd hebben en ook andere groepen hebben geinformeerd over wat er had plaatsgevonden.

Wellicht dat ik daardoor niet een 'mooi gevoel' heb bij dit soort verhalen.


Nu weet ik niet of de persoon in dit verhaal keihard werkt maar wel dakloos is, dus het met eigen verdiend geld heeft gekregen.. zo ja.. prachtig voor die man. Maar ik vind t nog steeds niet slim om het verhaal zo als het nu staat in de media te gooien.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 02-02-18 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:44

elenaMM77 schreef:
ik vind het ook wat apart dat mensen hem dat zo gunnen..
er is niets bekend over de persoon toch?
behalve dan dat hij blijkbaar regelmatig gokt, zij het met kleine bedragen.

maar om heel eerlijk te zijn, ik vind het juist helemaal niet zo'n mooi verhaal.
menig dakloze kan geen baan hebben, omdat hij/zij vaak problemen heeft met de nachten en of verblijfplaatsen. daardoor leven heel veel mensen die dakloos zijn van een uitkering.

ik vind t nogal een vreemde gedachte dat als je moet leven van geld dat anderen bijeen brengen, dat je dan daarvan geld spendeert aan een gokspel. Aan de andere kant roepen we dat er meer geld moet naar onderwijs en zorg, maar dan heb je mensen die al moeten leven van het geld dat bijeen gebracht wordt door de gemeenschap die het dan vervolgens vergokken. Daar heb ik moeite mee..

natuurlijk doen mensen met geld dat ze ontvangen zonder ervoor te (kunnen) werken wat ze willen.. Maar vind ik het slim om daarmee dan ook nog eens te 'paraderen' als je een keer geluk hebt? Dat vind ik niet verstandig, want ik zal niet de enige zijn die daar een beetje kromme tenen van krijgt.

zelfs als hij door ongelukkige omstandigheden buiten zijn schuld om dakloos is geworden, dan nog geeft dit artikel mijn een raar gevoel. hoe kan je als je zo slecht zit, geld overhouden om te vergokken. krijg of vraag je dan meer van overheid/goedheid van mensen dan je nodig hebt? Ik ben zelf actief in een sociaal initiatief en zie soms dat mensen die zelf bijna niets hebben nog iets bij elkaar schrapen voor mensen die echt niets meer hebben.. stel je voor dat zo iemand van de weekboodschappen nog 2.50 overheeft aan aan iemand geeft die niets heeft.. en diegene koopt daarvan een lot in een loterij (of diegene nu wint of verliest doet er niet toe.. de ander geeft t in de veronderstelling dat je anders niet te eten hebt).

Nu weet ik niet of de persoon in dit verhaal keihard werkt maar wel dakloos is, dus het met eigen verdiend geld heeft gekregen.. zo ja.. prachtig voor die man. Maar ik vind t nog steeds niet slim om het verhaal zo als het nu staat in de media te gooien.


Ach, ik ken zat mensen die een uitkering hebben en ondertussen elke 3 weken nieuwe acrylnagels en nepwimpers laten zetten. Gaan er van uit eten terwijl de schulden zich opstapelen en werken stiekem nog zwart bij. Deze meneer zet af en toe 3 euro in bij paardenrennen. Ik weet heel goed wat ik erger vind...

T is toch een leuk verhaal dit? Andere mensen vinden het wel fijn voor deze meneer en gunnen het hem. :roll:

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:46

elenaMM77 schreef:
ik vind het ook wat apart dat mensen hem dat zo gunnen..
er is niets bekend over de persoon toch?
behalve dan dat hij blijkbaar regelmatig gokt, zij het met kleine bedragen.

maar om heel eerlijk te zijn, ik vind het juist helemaal niet zo'n mooi verhaal.
menig dakloze kan geen baan hebben, omdat hij/zij vaak problemen heeft met de nachten en of verblijfplaatsen. daardoor leven heel veel mensen die dakloos zijn van een uitkering.

ik vind t nogal een vreemde gedachte dat als je moet leven van geld dat anderen bijeen brengen, dat je dan daarvan geld spendeert aan een gokspel. Aan de andere kant roepen we dat er meer geld moet naar onderwijs en zorg, maar dan heb je mensen die al moeten leven van het geld dat bijeen gebracht wordt door de gemeenschap die het dan vervolgens vergokken. Daar heb ik moeite mee..

natuurlijk doen mensen met geld dat ze ontvangen zonder ervoor te (kunnen) werken wat ze willen.. Maar vind ik het slim om daarmee dan ook nog eens te 'paraderen' als je een keer geluk hebt? Dat vind ik niet verstandig, want ik zal niet de enige zijn die daar een beetje kromme tenen van krijgt.

zelfs als hij door ongelukkige omstandigheden buiten zijn schuld om dakloos is geworden, dan nog geeft dit artikel mijn een raar gevoel. hoe kan je als je zo slecht zit, geld overhouden om te vergokken. krijg of vraag je dan meer van overheid/goedheid van mensen dan je nodig hebt? Ik ben zelf actief in een sociaal initiatief en zie soms dat mensen die zelf bijna niets hebben nog iets bij elkaar schrapen voor mensen die echt niets meer hebben.. stel je voor dat zo iemand van de weekboodschappen nog 2.50 overheeft aan aan iemand geeft die niets heeft.. en diegene koopt daarvan een lot in een loterij (of diegene nu wint of verliest doet er niet toe.. de ander geeft t in de veronderstelling dat je anders niet te eten hebt).


Nu weet ik niet of de persoon in dit verhaal keihard werkt maar wel dakloos is, dus het met eigen verdiend geld heeft gekregen.. zo ja.. prachtig voor die man. Maar ik vind t nog steeds niet slim om het verhaal zo als het nu staat in de media te gooien.



Ja of zijn eigen bedrijf liep klote, had zaken niet goed geregeld. En is daardoor dakloos geworden.
Ooit een docu gekeken over daklozen. Er liepen universitair geschoolde mensen bij die door omstandigheden op straat zijn beland.

Wees toch eens blij voor iemand ipv allemaal aannames waarom het niet leuk is en we het hem niet moeten gunnen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5378
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:52

Frummels schreef:
Ik vind het mooi als iemand (met een kleine inleg) een grote prijs wint en al helemaal als het gewoon puur op de gok is en iemand er weinig verstand van heeft.

Juist zonder kennis kun je de echt grote bedragen winnen ;)

Een kenner zal niet gaan gokken op een heel onwaarschijnlijke uitslag. En grote uitkeringen krijg je alleen op uitslagen die bijna niemand voorspeld heeft.


Met deze strategie zal de winnaar de afgelopen 25 jaar dan ook niet veel gewonnen hebben. Onwaarschijnlijke uitslagen correct voorspeld komt nu eenmaal onwaarschijnlijk weinig voor.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:52

elenaMM77 schreef:
ik vind het ook wat apart dat mensen hem dat zo gunnen..
er is niets bekend over de persoon toch?
behalve dan dat hij blijkbaar regelmatig gokt, zij het met kleine bedragen.

maar om heel eerlijk te zijn, ik vind het juist helemaal niet zo'n mooi verhaal.
menig dakloze kan geen baan hebben, omdat hij/zij vaak problemen heeft met de nachten en of verblijfplaatsen. daardoor leven heel veel mensen die dakloos zijn van een uitkering.

ik vind t nogal een vreemde gedachte dat als je moet leven van geld dat anderen bijeen brengen, dat je dan daarvan geld spendeert aan een gokspel. Aan de andere kant roepen we dat er meer geld moet naar onderwijs en zorg, maar dan heb je mensen die al moeten leven van het geld dat bijeen gebracht wordt door de gemeenschap die het dan vervolgens vergokken. Daar heb ik moeite mee..

natuurlijk doen mensen met geld dat ze ontvangen zonder ervoor te (kunnen) werken wat ze willen.. Maar vind ik het slim om daarmee dan ook nog eens te 'paraderen' als je een keer geluk hebt? Dat vind ik niet verstandig, want ik zal niet de enige zijn die daar een beetje kromme tenen van krijgt.

zelfs als hij door ongelukkige omstandigheden buiten zijn schuld om dakloos is geworden, dan nog geeft dit artikel mijn een raar gevoel. hoe kan je als je zo slecht zit, geld overhouden om te vergokken. krijg of vraag je dan meer van overheid/goedheid van mensen dan je nodig hebt? Ik ben zelf actief in een sociaal initiatief en zie soms dat mensen die zelf bijna niets hebben nog iets bij elkaar schrapen voor mensen die echt niets meer hebben.. stel je voor dat zo iemand van de weekboodschappen nog 2.50 overheeft aan aan iemand geeft die niets heeft.. en diegene koopt daarvan een lot in een loterij (of diegene nu wint of verliest doet er niet toe.. de ander geeft t in de veronderstelling dat je anders niet te eten hebt).


Nu weet ik niet of de persoon in dit verhaal keihard werkt maar wel dakloos is, dus het met eigen verdiend geld heeft gekregen.. zo ja.. prachtig voor die man. Maar ik vind t nog steeds niet slim om het verhaal zo als het nu staat in de media te gooien.



Die dikgedrukte zin klopt niet. Als dakloze kun je helemaal geen uitkering krijgen.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:56

moonsparkle schreef:
Nee maar door de reacties dat ze het zo'n iemand zo gunnen klinkt of ze het hem meer zou gunnen dan een ander toch? Dus ik dacht misschien lees ik ergens overheen.

Joh, vooropgesteld dat ik zo'n prijs mezelf het meeste gun, kan ik wel zeggen dat ik het deze man ook gun. Of jou. Of Pepe. Of Klazien. Snap je hem? ;)

Begraaf nou niet direct alles onder een laag zout.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:57


Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Dakloze zet 3 euro in bij paardenrennen en wint 250.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:01

Oh wauw. Wees toch eens blij voor iemand ipv dat waardeloze negatieve gezeur altijd.......

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:01

Palmera schreef:
moonsparkle schreef:
Nee maar door de reacties dat ze het zo'n iemand zo gunnen klinkt of ze het hem meer zou gunnen dan een ander toch? Dus ik dacht misschien lees ik ergens overheen.

Joh, vooropgesteld dat ik zo'n prijs mezelf het meeste gun, kan ik wel zeggen dat ik het deze man ook gun. Of jou. Of Pepe. Of Klazien. Snap je hem? ;)

Begraaf nou niet direct alles onder een laag zout.


't is een gave he, van dat zout. :D

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:57

elenaMM77 schreef:
renee16 schreef:
Die dikgedrukte zin klopt niet. Als dakloze kun je helemaal geen uitkering krijgen.


in Nederland wel degelijk.. alleen is dat een speciale uitkering/regeling. https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... B61154D%7D


Dan moet je wel een adres hebben om brieven op te ontvangen en die krijg je alleen als je aan een heel aantal voorwaarden voldoet. (Een geldig paspoort/id kaart bijvoorbeeld die je alleen aan kunt vragen als je een geldig (woon)adres hebt en bankafschriften (zie je het voor je?).

Er zijn (ook in NL) genoeg mensen die écht zonder geld op straat wonen. Mijn vader is een heel aantal jaar dakloos geweest, vandaar dat ik dat (helaas) weet.

Ik vind het mooi voor deze man. Puur op het gevoel wat inzetten, 250.000 winnen en dan twee kopjes koffie drinken. Top.

pien_2010

Berichten: 43213
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:13

Jaren heb ik gewerkt met daklozen. Je leeft dan aan de onderkant van de maatschappij. Het is een hard leven. Om allerlei redenen worden mensen dakloos. Soms door pure pech. Ik vind het tof dat iemand die helemaal onder aan bungelt een nieuwe kans krijg. Een appartement kopen betekent recht op uitkering. Dat betekent ritme en mogelijkheid om uit het dal te kruipen. Succes winnaar, ik gun je zo deze kans. Go for it en veel succes en geluk in je nieuwe leven.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 02-02-18 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt