Doorgeefstokje van de maand januari: Essie73

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Doorgeefstokje van de maand januari: Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 00:51

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Maxx en Essie73.


Vorige keer gaf Warboel het doorgeefstokje aan haar mentor uit haar junior mod-tijd: Essie73. Wil je weten waarom ze zich op Bokt registreerde, hoe haar leven eruit zou zien als alles zou kunnen, hoe het met haar fotografie gaat en wie het doorgeefstokje nu krijgt? Je leest het hieronder.

* Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Poeh dat weet ik niet meer zo goed, volgens mij is dat in de periode geweest dat ik mijn eerste paard kocht en heel veel vragen had.


* Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?

4 februari 2007
Essie73 schreef:
Hoi hoi,

Ik ben vanaf volgende week de trotse bezitten van een Arabofries. Merrie van 8 maanden. Nu is het de eerste keer dat ik een veulen heb/krijg en wil graag zoveel mogelijk info. Ga uiteraard veel lezen en rondvragen. Ze komt bij een boer te staan in de wijdewormer, waar ze lekker zelf het land op kan en bij kou en regen kan schuilen in een betonnen schuilstal.
Wat kan ik haar het beste gaan voeren, wat is nog meer belangrijk dat eerste jaar.

Gr Esther


* Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten
Ik had soms wat "domme" vragen, kan duidelijk merken dat ik op het gebied van paarden nog erg veel leren had. Echt beschamend zijn de berichten niet. Geef ze een 3.

* Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik ben natuurlijk de allerleukste moderator die we hebben :D
Denk dat de meeste mij kennen v.w. mijn kleurtje. Ik ben nu 5,5 jaar mod, waarvan ook nog een jaartje hoofdmod. Op het forum zelf ben ik niet erg actief. Volg een paar topics op FK en zit in het Cushing/PPID topic op HK.

* Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Ik heb hier op Bokt heel veel informatie kunnen vinden en die vind ik af en toe nog steeds als ik er even niet uit kom. Ook heb ik veel leuke contacten opgedaan in een huiskamertopic met stadsgenoten. Het topic is doodgebloed, maar de contacten zijn er nog steeds.
Daarnaast leer ik nog steeds veel over allerlei onderwerpen omdat ik voor het modereren natuurlijk veel moet lezen in topics.
Voordat ik moderator werd mopperde mijn man wel eens "zit je nu alweer op dat paardengedoe!", de laatste jaren krijg ik de vraag "ben je aan het werk?"... Slimme zet dus van mezelf ;)
Zelf zie ik het absoluut niet als werk, ik modereer nog steeds met veel plezier en durf eerlijk toe te geven dat ik Bokt.nl echt een deel van mijn leven is.

* Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oh jeetje ja, ik was een echt penny meisje. Ik ben op mijn 6de lessen gaan nemen op een manege in Diemen. Al snel was ik daar elke woensdagmiddag en zaterdags vanaf de vroege ochtend te vinden. Alle paarden/ pony's werden met liefde gepoetst en in de vlechtjes gezet. Natuurlijk had ik het penny leugentje dat ik een hele leuke lieve eigen pony had en daarmee heeeel goed kon rijden :D

Afbeelding
Maxx is nu 24 en nog steeds jolig.

* Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dit klinkt misschien heel cliche maar er is weinig dat ik zou willen veranderen. Ik heb een heerlijk gezin, beide ouders nog in leven, goede band met mijn zus, een fijne baan, hechte vriendschappen, een onwijs lief paard en ben gezond.
Humm als ik dan toch iets moest kiezen, had ik gewild dat mijn paard Maxx geen PPID had gehad.

* Hoe gaat het met je fotografie?
Oh wat een leuke vraag. Ik krijg erg leuke reacties op mijn foto's. Zelf ben ik vaak helemaal niet tevreden. Ik fotografeer nu een jaartje en geniet er heel erg van. Ik ben begonnen met het fotograferen met een oude camera van mijn schoonmoeder. Prettige camera, maar ik liep er toch al snel tegen aan dat deze niet alles aan kan wat ik in mijn hoofd heb. Sinds enkele weken heb ik een nieuwe camera en dat is best nog even stoeien.

* Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Joysieee

* Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Verleden jaar ben jij blind geworden, hoe lukt het je om te "lezen" op Bokt?

Anoniem

Re: Doorgeefstokje van de maand januari: Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:24

Es <3 Ook al weet ik heel veel van je, leuk om dit te lezen :D
En prachtige foto van jou en Maxx! :+:

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Doorgeefstokje van de maand januari: Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:55

Leuk gedaan Banjer!
Dank je Miranda, heeft een vriendin gemaakt.