Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:50

Cayenne schreef:
Heeft de pony het uberhaupt overleefd?

En bizar dat deze dieren samen in één ruimte konden komen.


Het is een "act" waarbij de leeuw en tijger in het zadel van de pony gaan zitten. Dus een act met prooidier en roofdieren. Zoiets verzin je toch niet,hier vraag je dan toch om?? -O-

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:15

NatasjavE schreef:
Oh poeh. Arme pony. Ja tijgers en leeuwen oren daar niet. Het blijven wilde dieren.

Lees hierboven dat ze honger hadden. Ja,...dan hebben ze nog gelijk ook.


Dat dus....

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:21

Ik vind het gek genoeg misschien jammer dat de aanval niet gelukt was. Was misschien nog de korte pijn geweest voor het arme dier om uit deze ellende te komen...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:24

Triest... Ontzettend sneu voor de pony maar ook voor de leeuw en tijger. Wilde dieren horen niet in het circus :n

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

MissWeenie

Berichten: 355
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:25

Jolliegirl schreef:
Dierenleed is niet toegestaan op bokt toch??
Snap niet dat jullie dit hier vertonen, zelfs niet met waarschuwing erbij.

Walgelijk is het.. Sowieso dat hele land met hun barbaarse ideetjes...


Dit dus. Ik snap dat zulke achterlijke praktijken helaas plaatsvinden en ben echt niet naïef (verre van). Noem me gevoelig, maar ik vind het serieus al vervelend zulke koppen van artikelen zien, dan hoef ik het nog niet eens aan te klikken om te lezen. Zoiets blijft bij mij al hangen omdat ik echt slecht tegen iedere vorm van dierenleed kan. Wat is dan de meerwaarde van zo’n (negatief) artikel hier plaatsen? :( De sensatie?

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:31

... en vervolgens kon de pony alsnog afgemaakt worden want getraumatiseerd voor het leven en niet meer bruikbaar voor deze act :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

mandy_toy
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:39

Ik heb het filmpje niet durven kijken, dus weet niet hoe het afloopt, maar hebben ze de leeuw kunnen afschieten met verdoving o.i.d.? heeft de pony het overleefd?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:51

mandy_toy schreef:
Ik heb het filmpje niet durven kijken, dus weet niet hoe het afloopt, maar hebben ze de leeuw kunnen afschieten met verdoving o.i.d.? heeft de pony het overleefd?


Pony leeft nog op het einde en zover ik kon zien hebben ze geen verdoving gebruikt maar zijn ze met stokken gaan slaan totdat ze loslieten.

Second to the right, and straight on till morning

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:57

VERSCHRIKKELIJK...

Brrr..

Hebben ze geen betere dingen in plaats van een paar simpele stokken om die roofdieren snel te verdoven met een verdovingspistool of met stroom of weet ik veel..

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:00

Ik kan normaal aardig wat hebben, maar heb na een paar seconden het filmpje weg geklikt...
%)

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:00

Bizar dat die mensen dit hebben laten gebeuren. Arme dieren.. :(

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:01

Coentjuh schreef:
VERSCHRIKKELIJK...

Brrr..

Hebben ze geen betere dingen in plaats van een paar simpele stokken om die roofdieren snel te verdoven met een verdovingspistool of met stroom of weet ik veel..


Stroom zou misschien kunnen, verdoven van een dier vol adrenaline door de jacht duurt denk ik veel te lang -O-

Dit soort "acts" moeten snel wereldwijd verboden worden..

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:22

Kwanyin schreef:
Ik vind het gek genoeg misschien jammer dat de aanval niet gelukt was. Was misschien nog de korte pijn geweest voor het arme dier om uit deze ellende te komen...

Nouja dieren die in gevangenschap opgegroeid zijn gok ik, dus nooit echt geleerd hebben om te jagen.. Kan me nog een filmpje herinneren van een ezel oid die in een dierentuin levend aan tijgers gevoerd werd. Ze wisten wel dat het voer was maar het 'jagen' zag er vrij stuntelig uit :=

Arme pony.. Hoe verzin je het ook, twee hongerige roofdieren in dezelfde ruimte als een prooidier _-:(

[o]

Telpeva

Berichten: 14596
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:38

Wat mij nog het meeste opvalt is dat ze de pony aanvallen... een mens is toch veel makkelijker, kwetsbaarder en trapt minder hard terug? Levensgevaarlijk voor de pony dit, maar net zo levensgevaarlijk voor de mensen die daar werken. Triest om te zien dat een leven daar zo weinig waard is.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:40

Telpeva schreef:
Wat mij nog het meeste opvalt is dat ze de pony aanvallen... een mens is toch veel makkelijker, kwetsbaarder en trapt minder hard terug? Levensgevaarlijk voor de pony dit, maar net zo levensgevaarlijk voor de mensen die daar werken. Triest om te zien dat een leven daar zo weinig waard is.


De mensen "bijten" juist het hardst vermoed ik zo, denk niet dat ze getraind worden met clickertraining zeg maar..

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:45

Ik ben nog het meest verbaasd over het feit dat die pony nog kan staan..
Na die minuten met die tijger en leeuw in hem gehad te hebben..
Gadverdamme zeg!
Die tijger en leeuw hadden van mij die mensen mogen grijpen.
Wat een vreselijke mensen zeg!

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:48

:r

Een koude trui, is geen goede trui.

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:02

Arme pony. Als dit je bazen zijn is opgegeten worden door een leeuw nog niet eens zo slecht.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:06


Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:13

xHaithi schreef:
Voor mensen die zich afvragen hoe die 2 bij elkaar komen, zo dus:
http://www.topangamessenger.com/Photos/ ... mollie.jpg
https://thebloggesswp.files.wordpress.c ... horse1.jpg

Niet alleen moeten de ponies doodsangsten uitstaan tijdens deze act, zo'n beest weegt gemakkelijk 100 kilo en meer...

Walgelijke praktijken zijn het. Wat dierenrechten betreft is China een vreselijk land. Bah! Het enige waar ze oprecht goed voor lijken te willen zorgen zijn hun panda's.

Maar het is bitloos en dus is het paardvriendelijk :Y)

Dit zijn al oude foto's, moest hier inderdaad meteen aan denken toen ik de OP las.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:21

Dit is een van de meest nare filmpjes die ik in lange tijd heb gezien. Ongelooflijk, waar zit het verstand van sommige mensen? Een act met roofdieren en een prooidier...

Ik hoop dat we ergens bevestiging kunnen vinden dat de pony nog leeft en dat een organisatie zich over het dier heeft ontfermd of iets in die richting (ik weet het, dit is waarschijnlijk een veel te penny-achtig scenario). Wat een nachtmerrie voor dat dier.

Goof

Berichten: 28602
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:22

Jolliegirl schreef:
Dierenleed is niet toegestaan op bokt toch??
Snap niet dat jullie dit hier vertonen, zelfs niet met waarschuwing erbij.


Ik snap ook werkelijk niet wat zo'n bericht op het voorpagina nieuws doet. Om deze reden.
Daarbij; wat is de nieuwswaarde? Plaats zulke berichten gewoon niet.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:06

Neverland schreef:
mandy_toy schreef:
Ik heb het filmpje niet durven kijken, dus weet niet hoe het afloopt, maar hebben ze de leeuw kunnen afschieten met verdoving o.i.d.? heeft de pony het overleefd?


Pony leeft nog op het einde en zover ik kon zien hebben ze geen verdoving gebruikt maar zijn ze met stokken gaan slaan totdat ze loslieten.


En niet te vergeten dat ze eerst los waren maar omdat ze (de "trainers") niet weten hoe ze moeten handelen of niet snel genoeg handelen(althans zo lijkt het) vliegen ze beide weer de pony aan....


Goof schreef:
Jolliegirl schreef:
Dierenleed is niet toegestaan op bokt toch??
Snap niet dat jullie dit hier vertonen, zelfs niet met waarschuwing erbij.


Ik snap ook werkelijk niet wat zo'n bericht op het voorpagina nieuws doet. Om deze reden.
Daarbij; wat is de nieuwswaarde? Plaats zulke berichten gewoon niet.


En hier ben ik het mee eens.. Dit snap ik ook niet helemaal..

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:24

MissWeenie schreef:
Jolliegirl schreef:
Dierenleed is niet toegestaan op bokt toch??
Snap niet dat jullie dit hier vertonen, zelfs niet met waarschuwing erbij.

Walgelijk is het.. Sowieso dat hele land met hun barbaarse ideetjes...


Dit dus. Ik snap dat zulke achterlijke praktijken helaas plaatsvinden en ben echt niet naïef (verre van). Noem me gevoelig, maar ik vind het serieus al vervelend zulke koppen van artikelen zien, dan hoef ik het nog niet eens aan te klikken om te lezen. Zoiets blijft bij mij al hangen omdat ik echt slecht tegen iedere vorm van dierenleed kan. Wat is dan de meerwaarde van zo’n (negatief) artikel hier plaatsen? :( De sensatie?

Juist omdat zulke dingen nog steeds gebeuren, uiteraard onder de fatsoenlijke leiding van de intelligente mens, vind ik dat dit wel gezien moet worden.
Niet dat het veel helpt, we worden met het jaar bruter, gemener en bovenal dommer, maar ik geef liever de moed niet op.

Voor dit filmpje heb ik geen goed woord over. Als zou dit ongeluk niet gebeurd zijn, besef wat ern gewicht zo'n pony mee moet zeulen.
Naar mijn bescheiden mening is dit weer eens het bewijs dat het ras mens z.s.m van deze aardbol moet verdwijnen. De rest van alles wat leeft is niet zó stom dat ze dit verzinnen.

MissWeenie

Berichten: 355
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:10

Ja het moet gezien worden, men moet niet z’n kop in het zand steken, dat bedoel ik ook niet. Maar gelukkig wórd het ook gezien en opgepikt door de juiste instanties die hier werk van maken. Deze instanties steun ik dan ook graag financieel, omdat ik weet dat zij uiteindelijk (hopelijk) een verandering teweeg kunnen brengen. Maar zélf ben ik jaren geleden al gestopt met het kijken/lezen van zulke berichten, althans, ik vermijd het zoveel mogelijk. Want ik wordt er écht naar van en trek het me ontzettend aan. Ik wéét dat het er is, ik steun instanties die er wél tegen kunnen en zich er daardoor actief voor inzetten, maar zelf probeer ik me vooral te richten op de positieve zaken. En dan vind ik het best vervelend dat zoiets in je gezicht wordt geduwd op een forum waar ik graag kom, voor mijn ontspanning. Welke zegt dat dierenleed delen niet is toegestaan. Wat is dit dan? Niemand wordt hier beter van, die arme pony (en leeuw, en tijger) al helemaal niet. Maar het zorgt wel voor views...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daliance, ferropaard, fique, hiphorse, nicolanca, Sabbientje en 21 bezoekers