Drachtige merrie zwaargewond door vuurwerk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jojoni
Berichten: 838
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:26

Djeradalover schreef:
Gloa schreef:


Die luchtkannonnen kun je echt niet vergelijken met vuurwerk. Die paarden zijn gewend aan dat geluid, logisch dat ze daar niet van schrikken. Vuurwerk maakt niet eenzelfde geluid in gelijke toonhoogte en volumeniveau als zo'n kanon die ze een heel seizoen horen.

Er staat wel in het nieuwsbericht dat het een vuurwerkvrij gebied is, dus of het nou in de wei gegooid is of op de weg ernaast, het mocht niet, klaar.

Neemt niet weg dat het prikkeldraad geen geschikte omheining is, maar dat is weer een andere 'discussie'.


Ik denk dat, dat vuurwerkvrij gebied voor interpretatie vatbaar is. Mijn weide ligt tussen meeuwen-gruitrode en t volgende dorp ( waar de merrie dus stond) en ik weet al jaren uit ervaring te vertellen dat het hier in de buurt, in meeuwen-gruitrode t ergste knalt..
T lijkt me dus erg sterk als t echt een vuurwerkvrij gebied is..

dromen moet je niet alleen dromen, je moet ze waarmaken..


jojoni
Berichten: 838
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:31

Alane schreef:
IngridM schreef:
.

En als ze uitgebroken is naar de wei van de buren waar dat prikkeldraad omheen stond? Hoeft niet eens de omheining van de eigen wei te zijn natuurlijk waar ze zo ellendig in terecht gekomen is. Paard dat in paniek gaat rennen kan een aardig eind lopen.


Dan is de omheining van waar ze stond ook niet deugdelijk. Heeft de eigenaar/houder mooi zitten slapen dat er niet opgemerkt is dat het dier bang is van vuurwerk.

heeft ze zich los gerukt dan hadden ze dat erbij verteld.

@Jojoni: dan moet de houder/eigenaar dat ook hebben geweten en toch de keuze gemaakt het paard buiten te laten staan met alle gevolgen van dien[/quote]

Daar kan ik niets van zeggen.. ik ben elk jaar zowieso bij de paarden tot ze rustig zijn. En deze 2 weken ga ik expres niet t bos in richting die kant.. gewoon omdat ik t weet. Maar dat ben ik. En waarschijnlijk nog een hoop met mij.. er zijn helaas genoeg mensen met paarden en te weinig paardenmensen

dromen moet je niet alleen dromen, je moet ze waarmaken..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, _Natasja_, Anoukjuuuhh, carin0903, Eefje_Sammy, hedwig1, Kidde, Liaan, miepmier26, nathe, Phonix, RenskeFrea, saltshaker23, sassefras, SentiBot, Supertje en 45 bezoekers