Drachtige merrie zwaargewond door vuurwerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:56

IngridM schreef:
Merrie brak door prikkeldraad? Serieus? Prikkeldraad anno 2018?

Vind ik eigenlijk nog schokkender.

mijn idee

en omdat het gebeurd is aan het einde van het jaar komt het door vuurwerk...

Ik vind de dame in het filmpje ook niet erg snugger moet ik zeggen.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:27

tamary schreef:
IngridM schreef:
Merrie brak door prikkeldraad? Serieus? Prikkeldraad anno 2018?

Vind ik eigenlijk nog schokkender.

En als ze uitgebroken is naar de wei van de buren waar dat prikkeldraad omheen stond? Hoeft niet eens de omheining van de eigen wei te zijn natuurlijk waar ze zo ellendig in terecht gekomen is. Paard dat in paniek gaat rennen kan een aardig eind lopen.


Dan is de omheining van waar ze stond ook niet deugdelijk. Heeft de eigenaar/houder mooi zitten slapen dat er niet opgemerkt is dat het dier bang is van vuurwerk.

heeft ze zich los gerukt dan hadden ze dat erbij verteld.

@Jojoni: dan moet de houder/eigenaar dat ook hebben geweten en toch de keuze gemaakt het paard buiten te laten staan met alle gevolgen van dien

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:20

neile schreef:
Alane schreef:
Ik vind de dame in het filmpje ook niet erg snugger moet ik zeggen.


Euh? Waarom? Omdat ze als dierenarts het erg vindt dat er dieren last hebben van vuurwerk in de lucht. Gaat hier niemand ontkennen dat er effectief last is voor dieren, terwijl er alternatieven bestaan waar dieren minder onder hoeven te lijden, laat staan dat er ongelukken door gebeuren. Vind je het gek dat een dierenarts het opneemt voor de dieren? Ik vind het een moeilijk om zo'n uitspraak maar onbesproken te laten gezien ik deze chirurge goed ken, helaas op paardenvlak. Zij is zeer capabel. Zo'n uitspraken vind ik best wel jammer!
[/quote]
filmpje afkijken en geluid aan.

Paard kan door de stress het veulen verliezen en toch wordt ze uit de stal gehaald terwijl camera team daar is, in een voor haar vreemde omgeving... zal wel geen stress opleveren?
en mensen met paarden brengen tussen 23:00 en 01:00 door op stal bij hun paarden omdat die geheel paniekeren, want ook op de kliniek gaan de paarden tegen de wanden hoog om proberen te ontsnappen.

neile schreef:
Wat een nare reacties, meteen speculeren over de onkunde of onwil van de eigenaar terwijl je niet weet hoe de vork aan de steel zit. Beest is in de prikkeldraad geraakt toen het in paniek op hol is geslagen. Punt. Naar. Niet leuk. Kunnen we het daar dan allemaal over eens zijn?

niemand zegt onwil... wel onkunde oke maar de dame in het filmpje zegt het al... mensen met paarden, niet paardemensen ;) dus ja onkunde. En daarvoor moet vuurwerk afgeschaft worden, voor mensen met paarden.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Drachtige merrie zwaargewond door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:29

hier knalt het altijd vanaf het moment dat je vuurwerk kunt kopen, en dan carbid schieten, en eerlijk gezegd ben ik er altijd blij mee geweest. Van niets naar opbouwend geknal naar de jaarwisseling. Wennen de dieren er weer aan en alles ligt en staat rustig.

en ja is sneu voor de merrie en de eigenaren...
laten we prikkeldraad verbieden....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:54

neile schreef:
Ik ben PRO alternatieven zoeken om eindejaar in te zetten zonder dat iedereen zich geroepen voelt om een bak vuur de lucht in te steken. Ik vind dat om meerdere redenen dan alleen dierenwelzijn al onverantwoord. Ik mag geen kampvuur aanleggen in droog zand in de duinen maar mag op de laatste dag van het jaar wel lonten afsteken en vuur de lucht in schieten? Hoe dan ook een kromme redenering.

Dat dieren er last van hebben, ook al staan ze op stal, is voor mij alleen maar meer reden om hier alternatieven voor te zoeken. Georganiseerd vuurwerk, geluidsloos vuurwerk, er zijn meer mogelijkheden dan iedereen de toestemming geven om een hoop kruit af te steken.


Ik zeg, kom met alternatieven, ga lobbyen, maak er werk van.... voer het in, laat het zien... alleen roepen heeft geen zin.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eshz, GrapeshotBot, Wulfy en 51 bezoekers