Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:38

piezze schreef:
...Mensen zijn niet bereid om te veranderen als de traditie zo diep zit.

Nou inderdaad, dat is in het "nuchtere" Nederland wel gebleken.

Mijn eerste reactie is ook "idioten daar in Azië", maar je hebt wel gelijk; de varkens hier in het westen leven ook in een hel. En geen marteling? Behalve die slachthuizen in België dan toch zeker? Of de paarden die alleen worden gehouden, nooit een ander paard zien. En mager en zonder beschutting op een kaal weitje de winter moeten door komen. Echt triest. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Ergens het dierenwelzijn proberen te verbeteren is altijd goed, maar inderdaad, enige bescheidenheid in hoe wij zelf met dieren omgaan, siert ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:01

bruintje123 schreef:
En omdat het in België mis ging stond gelukkig! Ook de hele krant er van vol.
Omdat mensen er van walgen.
Anders dus dan in China waar maar een klein deel dat vind.

Ja klopt, maar een groot deel van de mensen die "er van walgen" hadden wel de dag erna weer een karbonaadje op hun bord liggen. De walging viel bij nader inzien misschien wel mee?

Ik ben het deels met je eens hoor Bruintje; ik vind ze daar nóg gestoorder dan hier. Misschien is het hier meer hypocriet? ;)

Oh en wat betreft de paarden, inderdaad ook triest, maar ik had het niet over opgehokte paarden, maar de paarden die ik hier 24/7 buiten zie staan, zonder beschutting of deken, veel te mager, en altijd alleen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 02-01-18 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:20

Ja dat weet ik wel Bruintje, maar weet jij zeker hoe het er hier in Nederland aan toe gaat? Als het ergens mis gaat hoor je dat toch pas als het te laat is.

Maar anyway zijn we het erover eens denk ik, dat dierenwelzijn op veel plaatsen nog ernstig te wensen overlaat, dat dit altijd erg is, en dat deze (nieuwe?) rage in China wel weer de kroon spant hierin.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie