Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:41

Ja want de westerse mens staat er ook echt om bekend enorm diervriendelijk met dieren om te gaan. Vooral die dieren die voor slacht bedoeld zijn. Ik praat het beleid van China zeker niet goed maar verbeter de wereld, begin bij jezelf voordat je ongenuanceerd gaat vingertje wijzen.


piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:03

Ja vast maar je zal het varken maar zijn in de varkensmesterij. Die zal het niet boeien dat er beestjes zijn die het nog minder goed hebben.

En daarbij kunnen we hier ach en wee roepen over chinezen aan de andere kant van de aardbol maar feit is dat wij geen invloed op hen hebben. Wel invloed hebben we op ons eigen stukje wereld. Laten we dat dan eerst ff regelen.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:11

Nee is niet gericht aan iemand hoor. Maar wat kan je er aan doen dan? Hoe verander je een volk dat een toekomstige wereldmacht is?

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:22

Dat varken weet best dat hij liever een dik pak stro heeft en rondwroet in grond ipv een betonnen vloer met 1 mm zaagsel.
Varkens zijn behoorlijk inteligent en schoon op zichzelf. Als ze de mogelijkheden krijgen.
Laatst bijgewerkt door piezze op 02-01-18 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:28

bruintje123 schreef:
Hoe kan hij dat weten?
Wat je nooit hebt gehad raak je ook niet kwijt.
Die inboorling in Afrika mist ook geen tv, internet een smartphone hoor :)



Daarom gaan ze allemaal massaal hierheen. Omdat ze het niet weten _O-

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:35

Ja mensen met varkens vergelijken, goed bezig!

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:44

Wel hoor ieder wezen heeft bepaalde behoeftes. Als je een wezen die mogelijkheden ontneemt. Dan mist hij die. Hij weet misschien niet de naam. Maar weet wel dat hij iets mist en gaat daarom vreemd gedrag vertonen. Bijvoorbeeld staarten van soortgenoten aanvreten. Komt door frustratie door wat hij mist. Ik dacht dat iedereen dat inmiddels wel wist?

Een mobiel is geen behoefte trouwens. Eerder een aangeleerde ondeugd haha
Laatst bijgewerkt door piezze op 02-01-18 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:08

Ja knettergek? Ik denk dat ze in veel opzichten slimmer zijn dan wij. Zij handelen vanuit hun eeuwenlange wijsheden en wij vanaf de onze.
Ik denk dat wij op onze manier even wreed zijn tegen dieren. Waarom? Omdat het kan. Koken wij geen levende kreeften en mosselen? Gaan wij niet met sporen en een zweepje op onze knol zijn rug zitten? Stoppen niet 100000 kippen in een te klein hok waardoor ze ziektes krijgen waarna we ze massaal vergassen? Is echt niet vanuit liefde voor een dier. We handelen vanuit liefde voor ons zelf. Wij willen vlees eten, paardensport doen etc etc. Dat zijn onze wijsheden. In China genezen ze ziektes met onderdelen van dieren. Ga je mij nu vertellen dat het Chinese volk slechter is dan het westerse volk? Nee hoor we zijn allemaal hefzelfde en was jij in China geboren dan at je ook gewoon de hersenen uit een levende aap. Zo simpel is de waarheid.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:21

Ik denk dat Chinezen de grootste wereldmacht zijn binnen afzienbare tijd dus ja ze zijn slim. En jij zit toch ook op een paard terwijl je kan bedenken dattie daar niet voor is bedoeld?

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:36

Laatst bijgewerkt door piezze op 02-01-18 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:44

Ja mar ze doden ze niet om de smaak maar voor een geneesmiddel. Dus dat hoeft de reden niet te zijn.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:49


piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:59

Ja hier ook als je Facebook mag geloven. Overal lopen zieke geesten rond.
Niemand hier op Bokt is voor dierenmishandeling lijkt me. Maar ik kan me best voorstellen dat als je daar geboren bent je gelooft in geneeskrachtige werking van onderdelen van dieren. Als dat je met de paplepel ingegoten wordt. Dat wil nog niet zeggen dat je knettergek of dom bent. Wij krijgen hier andere dingen met de paplepel ingegoten. Ik denk om een volk te veranderen, moet je je verdiepen in de achterliggende gedachten en traditie en met die wijsheid proberen hun mening om te vormen. Daar gaat jaren overheen. Verbieden helpt niet want ze doen het dan toch wel al dan niet stiekem. En heel eerlijk. Ik denk dat ze nooit gaan stoppen met honden eten en neushoorns stropen. Het gaat door tot de laatste neushoorn op is. Mensen zijn niet bereid om te veranderen als de traditie zo diep zit. Halal slachten passen ze ook niet aan.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:08

SVRL schreef:
piezze schreef:
Ja mar ze doden ze niet om de smaak maar voor een geneesmiddel. Dus dat hoeft de reden niet te zijn.



Wauw, ik had nooit gedacht dat een westerling zo naïef zou zijn om deze onzin te geloven! Vellen van ezels of de hoorn van een neushoorn bevatten 0,0000000 geneeskrachtige stoffen. Het is louter bijgeloof waar alleen domme mensen in trappen.



Ga je op de man spelen? Wat een rare reactie. Ik geloof er zelf niet in hoor. Hoe kom je er bij? Ik neem nog niet eens een patacetamol als ik buikpijn heb gewoon omdat ik het zonde vind voor zoiets chemische middelen in omloop te brengen :evaw:

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:10

Ailill schreef:
piezze schreef:
Ja vast maar je zal het varken maar zijn in de varkensmesterij. Die zal het niet boeien dat er beestjes zijn die het nog minder goed hebben.

En daarbij kunnen we hier ach en wee roepen over chinezen aan de andere kant van de aardbol maar feit is dat wij geen invloed op hen hebben. Wel invloed hebben we op ons eigen stukje wereld. Laten we dat dan eerst ff regelen.
Dus omdat het een nog niet is opgelost, moeten we onze ogen maar sluiten voor het andere?



Nee hoor ga ze maar veranderen daar in China, lukt je vast!


piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:44

Ja precies. Het is maar net waar je geboren bent. Elk mens heeft goede en slechte kanten en om dingen te verbeteren moet je niet gaan wijzen maar mensen goed informeren. De juiste scholing geven zodat ze zelf gaan nadenken. Echte verandering kan je alleen bij jezelf bewerkstelligen. En dat is al lastig genoeg.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:47

Quote:
Het een sluit het ander niet uit, althans in mijn optiek.

Ooh maar dat hoor je mij niet zeggen hoor. Ik ben voor elke verbetering in welzijn voor wie of wat dan ook. Het is alleen dat je door een heel volk te demoniseren je niks verbetert. Erger nog. Je gooit de deur dicht.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:51

Ja veel over praten, veel aandacht aan dierenwelzijn blijven geven. Dat is denk ik dat je zelf kunt doen. En bewuste keuzes. Wateet ik wel en wat niet.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:52

oomens schreef:
tamary schreef:
Helaas is dit eerder fytotherapie en daarvan zijn er zeker wel bewijzen dat het werkt.

Hoe is een ezel een plant dan?


:=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Brandje_04, dalena, Dolce_pony, janneke584, Jessica_1998, lexa, maitestar23, maringe, Mediatoolkitbot, nathe, Trendiction, Vagabondo, Vernon, winnetou4502, Wopkebrok en 82 bezoekers