Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ezels dreigen te verdwijnen want China koopt ze allemaal op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:19

Als er nog 44 miljoen ezels zijn dreigen ze dus helemaal niet te verdwijnen.
Slechte titel zeg....


Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ezels dreigen te verdwijnen want China koopt ze allemaal op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:31

Er wordt niet aan die vraag voldaan en of dat ooit gaat gebeuren is onbekend.
Dus maak je niet druk na 1 suggestief artikeltje op bokt.

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:16

piezze schreef:
Ook in china zelf zijn er protesten tegen hondenslachtingen. De wereld is niet zo zwartwit. https://www.animalstoday.nl/chinees-pro ... gen-yulin/


Helaas denkt het gros van de mensen wel zwart-wit en zijn ze niet in staat verder te denken dan 'Chinezen zijn domme dierenmishandelaars'.

Het lukt ons in ons bekrompen landje met onze 17 miljoen inwoners niet eens oude tradities aan te passen, want dan breekt de pleuris uit, hoe kun je dan wel van een land met ruim 1,3 miljard inwoners verwachten dat ze van de ene op de andere dag hun geloof en traditie loslaten?

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:19

sureido schreef:
Volgens mij worden bij onze tradities geen dieren mishandeld wel?


Ten eerste vinden ze dat daar ook niet het geval, zij vinden dat normaal, wij hebben besloten dat het mishandeling is.
Ten tweede gaat het om het veranderen van geloof en tradities; als dat in ons ieniemienie zeiklandje nog niet lukt, hoe wil je het dan in zo'n waanzinnig groot land voor elkaar krijgen?

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:26

Ho even, ik vind dat wel degelijk gruwelijk. Uiteraard zou ik bijna zeggen. Maar had ik in China geboren geweest dan had ik het waarschijnlijk doodnormaal gevonden. Dat is het verschil tussen bevolkingen en culturen. Wij in het westen beslissen dat het walgelijk is om zo om te gaan met dieren en vinden hen allen vreselijke mensen. Zij in het oosten vinden het doodnormaal en vinden gewoontes van ons absurd.
Het ligt er maar net aan waar je geboren bent en hoe je opgroeit en wat je mee krijgt.


Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:41

Ja dat dus Kuggur. En dat mensen niet verder komen dan ' ik vind het vreselijk, dus het is vreselijk en die mensen zijn walgelijk'. Punt.
Zonder enig inzicht in hoe tradities en culturen eigenlijk werken en vooral zonder enige bereidwilligheid om daarover na te denken.

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 07:21

Vertel je de mensen die in de bijbel en koran etc geloven ook dat ze in een sprookje geloven?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kairos en 9 bezoekers