KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:30

Janine1990 schreef:
Als de basis goed Is, hoef je niet zoveel te investeren in de talenten. Slechts in de paarden, en daar zijn wel fondsen voor. Maak een soortgelijk initiatief als het KWPN in Noord Brabant om fokkers en ruiters samen te brengen. Dan kan je heel wat bezuinigen op die talenten. Decentraliseer de trainingen; wordt het ook een stuk laagdrempeliger van.

Wil het vanavond wel even verder uiteen zetten. Maar aan het afbrokkelen van de top is al jaren te zien hoe ver basis en top uit elkaar lopen. Onwijs slecht voor de sport in de breedte! En dat los je niet op door investeren in top.


Zal nog even op mijn eigen quote reageren.

We hebben de topsport nodig om de breedtesport te dragen en vice versa. Het is daarom redelijk logisch dat er veel in de topsport wordt geïnvesteerd.
Tom Dumoulin zet veel jonge kids op de fiets na zijn etappezeges in de tour, hetzelfde deed/doet Bauke Mollema met zijn prestaties. Het is heel menselijk om op te kijken naar de prestaties van een ander en dit na te willen doen.
Zie ook dit nieuwsbericht: https://www.trouw.nl/home/-paardensport ... ~aee94ac8/
De groei kwam door het Anky effect, haar gouden medailles in 2000 en 2004.
Er zijn maar weinig meisjes die paarden niet leuk vinden, ze zijn er wel hoor. Maar een bijzondere topsporter kan dat gevoel versterken.

Zou je geen geld meer steken in de topsport, blijft er ook maar weinig over voor de breedtesport. En dat moet je niet willen natuurlijk.

Tegelijkertijd is er geen topsport zonder de breedtesport. Niet alleen omdat de breedtesport de kosten van de topsport moet dragen (is volgens mij in andere sporten niet heel anders), maar ook omdat de topsport uit de breedtesport komt. Daarom denk ik dat er geïnvesteerd moet worden in de opleiding in de breedtesport. Wil je het goed doen, kan het één niet zonder het ander: KNHS opgeleide instructeur levert goed werk af, dus krijgt een hogere status en dus is er meer animo voor deze instructeurs.
Hetzelfde geldt natuurlijk met alle andere KNHS officials. Daarom moet je investeren in het up to date houden van deze officials en vooral jezelf met de laatste info en het laatste onderzoek.
Hiermee sluit de breedtesport beter aan op de top.

Waar op dit moment geld in de top gestopt wordt en de KNHS in de breedtesport alleen maar negatieve aandacht krijgt.

Daarnaast denk ik dat de laatste jaren het wedstrijdgericht rijden niet echt positief in de schijnwerpers heeft gestaan. Om verschillende redenen, we kennen allemaal de welzijnsbezwaren die er zijn tegen de sport (ik herken een trend die niet alleen de sport beslaat, maar dat terzijde), maar ook economische redenen; de crisis, ouders die veel werken en geen tijd hebben om met hun kinderen mee te gaan (hetzij naar een manege die niet voor iedereen even dichtbij is, het zij naar wedstrijden), waardoor andere manieren van de hobby beoefenen groter zijn geworden, waar men zich prettig bij is gaan voelen en waardoor iemand niet meer de behoefte heeft om te kijken naar het competitieve aspect.

Het is naar mijn idee niet één ding waardoor de KNHS zich bevindt waar het nu is. Het is ook niet per se de schuld van de KNHS. Maar ze hadden er zelf wel op kunnen anticiperen. Je ziet hoe ze nu de belangen van de recreatieve ruiter (naar mijn idee; proberen te) behartigen; persoonlijk vraag ik me af of die doelgroep zich ook echt onder de leden bevindt. Maar misschien kijk ik daarmee teveel naar mezelf; voor een leuk ruiterpad ben ik een uur met auto en trailer onderweg. Ik werk 40 uur per week en heb ook nog andere zaken dan paarden om mijn tijd mee te verdoen, en van een gewone training ontspan ik ook.

De neergang van de topsport is ook geen verrassing, zeker niet als je kijkt wat er in het buitenland loopt. Nederland is en blijft Nederland, alles is te koop. Dat doet weinig goeds.
Want naast dat het ons Oranje geen prestaties levert, levert het ook maar bar weinig media-aandacht, wat je juist nodig hebt om die kids te inspireren!

Het is nu eenmaal een cirkeltje dat je rond en gesloten moet houden. Dus ja die talenten moet je wel degelijk het een en ander geven. Maar als je investeert in de opleiding van de breedtesport (in dat opzicht een goed ding dat FNRS en KNHS samenwerken!), en daar gaat scouten (en ja, jammer, maar een goed paard is dan wel handig) kom je ook verder. Regionaal zijn er ook al heel wat initiatieven om jeugdige ruiters wat extra trainingen te geven. Goede zaak!
Het zou denk ik nog beter zijn om dit te decentraliseren. Stuur een team van scouts het land in. Selecteer ruiters op maneges(!), ponywedstrijden (alle klassen), jeugd en volwassenen. En biedt de mensen die eruit springen (niet per se op basis van resultaten) extra trainingen aan. Door wie? Regionaal zijn er ook vaak genoeg goede ruiters te vinden. Stuur die naar een manege om een paar manegeruiters wat extra lessen te bieden. Hetzelfde geldt voor ruiters uit andere groepen.
Stel een groep instructeurs samen die in de verschillende regio's ook eens per jaar een les willen geven. Laat de beste ruiters regionaal doorstromen naar de wat meer centrale en langere cursussen/ondersteuning.

Je maakt naar mijn idee hiermee de paardensport ook laagdrempeliger. Voor de jeugd te weten dat ze ook op een manege een kans krijgen voor wat extra aandacht.

Maar goed, dit zijn mijn two cents, en zover is de KNHS nog lang niet. En misschien zit ik er ook wel volledig naast met mijn ideëen, ik weet tenslotte niet hoe het precies zit bij de KNHS.
Maar misschien komt dat door een gebrek aan openheid vanuit de KNHS.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:42

Vergis je niet in het aantal leden dat geen officiële wedstrijden rijd: er waren in 2016 bijna 36.000 wedstrijd rijdende ruiters op bijna 181.000 leden. Verreweg het grootste deel van de leden rijd dus geen officiële wedstrijden maar wil men toch zien te binden, vandaar de pogingen om de belangen van deze groep te behartigen...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:52

aadburg schreef:
Vergis je niet in het aantal leden dat geen officiële wedstrijden rijd: er waren in 2016 bijna 36.000 wedstrijd rijdende ruiters op bijna 181.000 leden. Verreweg het grootste deel van de leden rijd dus geen officiële wedstrijden maar wil men toch zien te binden, vandaar de pogingen om de belangen van deze groep te behartigen...


Jeetje, wat een hoop niet wedstrijd rijdende leden. Maar zijn dat dan de bosruiters? Of zijn het oud leden die om andere redenen lid willen blijven? Zijn dit überhaupt leden die je kwijt gaat raken? Moet je niet de focus leggen op meer wedstrijdrijdende leden?

En wederom, misschien betrek ik het te veel op mijn eigen situatie... Maar ik zou echt geen lid worden van de KNHS om buiten te kunnen rijden, dat kan ik ook wel zonder KNHS. Al vind ik het wel erg goed dat ze zich nu hard maken voor het verbeteren en onderhouden van ruiterpaden.
En ik kan me niet voorstellen dat de KNHS al die leden heeft gewonnen sinds ze de belangen van die mensen zijn gaan behartigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:57

Bij de niet startende leden zijn ook instructeurs en juryleden die aan de KNHS verbonden moeten zijn willen ze in het register staan en kunnen jureren.

Daarbij behoort ieder lid van een rijvereniging ook lid te zijn van de KNHS. Je mag als vereniging namelijk geen ruiters lid laten zijn om gebruik te maken van bv je rijhal in de winter zonder KNHS lid te zijn.

Dit kost je €20 per jaar als recreant. Ik moet wel zeggen dat veel rijverenigingen niet aan deze kermis meedoen.

Bij een laatste vergadering waar ik bij aanwezig was werd onbeschaamd verteld dat ze er alles aan willen doen om die 40.000 recreanten 'binnen te halen'. Het werd niet met deze woorden gezegd maar wel zo bedoeld. Ik moest er om lachen. Hopla je begrotingstekort is in 1x opgelost :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:02

vec schreef:
Bij de niet startende leden zijn ook instructeurs en juryleden die aan de KNHS verbonden moeten zijn willen ze in het register staan en kunnen jureren.

Daarbij behoort ieder lid van een rijvereniging ook lid te zijn van de KNHS. Je mag als vereniging namelijk geen ruiters lid laten zijn om gebruik te maken van bv je rijhal in de winter zonder KNHS lid te zijn.

Dit kost je €20 per jaar als recreant. Ik moet wel zeggen dat veel rijverenigingen niet aan deze kermis meedoen.


Officials zijn geen 145000 mensen op 36000 wedstrijd leden...
En het zal ook niet 50/50 zijn met die verenigingsleden zonder startkaart...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:06

Janine1990 schreef:
vec schreef:
Bij de niet startende leden zijn ook instructeurs en juryleden die aan de KNHS verbonden moeten zijn willen ze in het register staan en kunnen jureren.

Daarbij behoort ieder lid van een rijvereniging ook lid te zijn van de KNHS. Je mag als vereniging namelijk geen ruiters lid laten zijn om gebruik te maken van bv je rijhal in de winter zonder KNHS lid te zijn.

Dit kost je €20 per jaar als recreant. Ik moet wel zeggen dat veel rijverenigingen niet aan deze kermis meedoen.


Officials zijn geen 145000 mensen op 36000 wedstrijd leden...
En het zal ook niet 50/50 zijn met die verenigingsleden zonder startkaart...


Ik denk dat je je vergist in hoeveel mensen er lid zijn van een rv voor de baan en daardoor KNHS lidmaatschap betalen.

Maar denk ook eens aan ereleden, oud gediende etc.
Mag je er FNRS leden inmiddels ook bij tellen?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:09

En dan nog de mensen met ruiter en menbewijs die jaren aan de knhs vast zaten. Een deel daarvan zal overgestapt zijn maar denk dat veel mensen het er gewoon bij hebben laten zitten.

Zelf heb ik ook jaren (zeg 10) voor m'n koetsiersbewijs betaald zonder dat ik er ook maar iets aan heb gehad, dat geld is ook gewoon direct naar de knhs gegaan "voor het onderhoud van menpaden etc" (dat de ene na de andere opgedoekt is daar hebben we het dan niet over, of ze schoven het af op Staatsbosbeheer en co)

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:46

Ja, de FNRS leden worden ook meegeteld, beetje apart want de FNRS bestaat toch nog steeds?

Ik ben zelf ook een lid dat geen wedstrijden rijd, op zich vind ik die €21,50 per jaar niet zo'n ramp, zeker niet als je het afzet tegen de rest van de kosten die je aan een paard hebt :)
Het gaat mij vooral om het idee dat je met die contributie bijdraagt aan een fijne club waar iedereen het gevoel heeft te worden gehoord en gewaardeerd maar dat is helaas (nog) niet zo.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:03

Ik val onder bijna alle noemers :D

Ben lid van de plaatselijke rijvereniging voor het gebruik van de faciliteiten. Had een ruiterbewijs, eerst bij de SRR maar die zijn opgeslokt door de knhs, en bij ook nog lid van de endurancevereniging. Heb wel een startspas maar alleen voor endurance.

Denk dat de ruiterbewijsleden en de fnrs leden flink wat bijdragen aan het ledenaantal.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 01:31

Teller staat inmiddels op 805 mensen die hebben getekend en van de petitie op de hoogte zijn. Valt op dat het grootste deel anoniem zijn. Logisch ivm het gevoel van represailles. Vind dat wel een naar gevoel eigenlijk.
Vanaf hoeveel stem zal de ledenraad het gewenste en gewraakte onderwerp bespreekbaar durven, willen en kunnen maken? Weet iemand dat?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 02:35

vec schreef:
Daarbij behoort ieder lid van een rijvereniging ook lid te zijn van de KNHS. Je mag als vereniging namelijk geen ruiters lid laten zijn om gebruik te maken van bv je rijhal in de winter zonder KNHS lid te zijn.


Dus je bent lid van een rijvereniging, betaald daarvoor, en mag in de winter niet in de binnenhal rijden als je niet ook het lidmaatschap van de KNHS betaald?!

Geen woorden voor.
Zit daar nog een diepere gedachte achter wat het minder erg maakt dan het nu lijkt?
Misschien een klein detail in het grotere verhaal, maar dit zegt toch wel iets hoe ze aan het binnenharken zijn over de rug van o.a. de recreatie ruiters. Schaamteloos.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 03:11

Janine1990 schreef:
vec schreef:
Bij de niet startende leden zijn ook instructeurs en juryleden die aan de KNHS verbonden moeten zijn willen ze in het register staan en kunnen jureren.

Daarbij behoort ieder lid van een rijvereniging ook lid te zijn van de KNHS. Je mag als vereniging namelijk geen ruiters lid laten zijn om gebruik te maken van bv je rijhal in de winter zonder KNHS lid te zijn.

Dit kost je €20 per jaar als recreant. Ik moet wel zeggen dat veel rijverenigingen niet aan deze kermis meedoen.


Officials zijn geen 145000 mensen op 36000 wedstrijd leden...
En het zal ook niet 50/50 zijn met die verenigingsleden zonder startkaart...


Ruiter- en menbewijshouders... zijn lid maar hoeven geen wedstrijden te rijden.
hier ook menbewijshouders, krijgen het blad, zijn lid maar rijden geen wedstrijden (meer)

Dan heb je nog een berg die wel bij de vereniging rijden, lid zijn van de KNHS maar (nog) geen startkaart hebben. (hebben wij ook een periode toe behoort)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 03:15

vec schreef:
Daarbij behoort ieder lid van een rijvereniging ook lid te zijn van de KNHS. Je mag als vereniging namelijk geen ruiters lid laten zijn om gebruik te maken van bv je rijhal in de winter zonder KNHS lid te zijn.


Sinds wanneer is dat?
Vroegah was er hier een vereniging waar automatisch knhs lidmaatschap bij inzat, bij een andere niet, alleen als je dan een startkaart aanvroeg (wat dan normaal was)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 03:22

Alane schreef:
vec schreef:
Daarbij behoort ieder lid van een rijvereniging ook lid te zijn van de KNHS. Je mag als vereniging namelijk geen ruiters lid laten zijn om gebruik te maken van bv je rijhal in de winter zonder KNHS lid te zijn.


Sinds wanneer is dat?
Vroegah was er hier een vereniging waar automatisch knhs lidmaatschap bij inzat, bij een andere niet, alleen als je dan een startkaart aanvroeg (wat dan normaal was)


Bij mij iig 12 a 13 jaar geleden. Moest lid worden van de KNHS en de vereniging terwijl het mij enkel ging om een dak boven ons hoofd in de winter. De vereniging vroeg dan ook nog 1 euro 'bemiddelingskosten' tussen mij en de KNHS.

Ik heb zowel mijn ruiterbewijs als mijn menbewijs stop laten zetten. Vond het zo'n onzin om dat elke 2 jaar te verlengen. Ik heb het toch gehaald, heb er verder geen profijt van, maar wel steeds weer geld trekken ervoor. :evaw:

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:43

Het lijkt me dat dat te maken heeft met de verzekering en dat een vereniging weinig zin heeft in gedoe als er wat gebeurd. Ze worden dan waarschijnlijk hoofdelijk aansprakelijk gesteld. Wat ik me wel kan voorstellen trouwens, de knhs heeft het maar weer te verantwoorden aan haar verzekering.

Wat betreft anonimiteit: ik teken anoniem omdat iedereen met een link kan zien wie er heeft getekend. Ik scherm mijn gegevens online zoveel mogelijk af. Ook als het alleen om naam en woonplaats gaat.
Denk dat meer mensen zo denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:55

Janine1990 schreef:
Wat betreft anonimiteit: ik teken anoniem omdat iedereen met een link kan zien wie er heeft getekend. Ik scherm mijn gegevens online zoveel mogelijk af. Ook als het alleen om naam en woonplaats gaat.
Denk dat meer mensen zo denken.


Moet je voor de grap eens bij wat andere petities kijken. Daar tekent men veel vaker met naam en toenaam.

https://petities.nl/petitions/herstel-g ... ?locale=nl
https://petities.nl/petitions/dierenasi ... ?locale=nl
https://petities.nl/petitions/tijd-voor ... ?locale=nl

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:04

Zie vaak idd wel de wat grotere namen staan en de rest is bijna allemaal annoniem.

Ben zelf niet zo bang voor de knhs :+ heb er toch niets meer mee te maken

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:24

safina schreef:
Janine1990 schreef:
Wat betreft anonimiteit: ik teken anoniem omdat iedereen met een link kan zien wie er heeft getekend. Ik scherm mijn gegevens online zoveel mogelijk af. Ook als het alleen om naam en woonplaats gaat.
Denk dat meer mensen zo denken.


Moet je voor de grap eens bij wat andere petities kijken. Daar tekent men veel vaker met naam en toenaam.

https://petities.nl/petitions/herstel-g ... ?locale=nl
https://petities.nl/petitions/dierenasi ... ?locale=nl
https://petities.nl/petitions/tijd-voor ... ?locale=nl


Ik zie wel dat de laatste (in het belang van mensen in het hele land) meer anonieme inzenders heeft. Maar dan nog vind ik het verbazend hoeveel mensen niet anoniem tekenen!
Had ik echt niet verwacht zeg... Soms ook met beroep of studie erbij... bizar.

Nou Ja mijn argument lijkt dan inderdaad weinig steekhoudend...

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:30

Ik heb (als jurylid) ook gewoon met mijn naam getekend.
Ik heb al langer ernstig mijn twijfels bij de integriteit van een hoop KNHS bestuurders en hoop discussies gehad. Daarbij enkele malen zeer persoonlijk aangevallen.
En heel eerlijk ik ben niet bang voor ze. Ik kan nog steeds (inter)nationale wedstrijden rijden. Wordt nog steeds ingezet als jury en ben nog steeds lid.
Dat ik door sommigen nauwelijks wordt aangekeken of schamper wordt bejegend is eerder een gebrek van hun kant dan van mij.

Nu is wellicht ook in mijn voordeel dat ik zelf jurist ben en niet de ambitie heb om internationale kampioenschappen of iets te rijden.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:37

Afbeelding
Zijn bovenstaande mensen al bereikt en kunnen en hebben zij het lef zoals Gina Zoer heeft een vuist maken tegen de gevestigde orde die niet voor ALLE paardensport beoefenaars zijn.

Dat van juryleden de mond snoeren vond en ik echt schandalig.
Met hielenlikkers in je gelederen win je het echt niet. Nee dan heb je een groot poppenkast en wie betaald dat?

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:45

Afbeelding

Beste leden van de KNHS kijk en lees goed of de waarden inderdaad kloppen met de huidige gang van zaken.
Klopt het met hoe je vind dat de KNHS er voor jouw tak van paardensport is?

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:57

Een advies aan ieder die werkelijk wil dat er iets gebeurd: schrijf een nette brief aan de ledenraad waarin je zo goed mogelijk verwoord wat je bezighoud in deze. Stuur deze brief naar de ledenraad vertegenwoordiger van je regio met het verzoek om deze door te sturen naar de rest van de ledenraad. Zij vertegenwoordigen ons allen en zijn de enigen die nu het verschil kunnen maken.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:33

aadburg schreef:
Een advies aan ieder die werkelijk wil dat er iets gebeurd: schrijf een nette brief aan de ledenraad waarin je zo goed mogelijk verwoord wat je bezighoud in deze. Stuur deze brief naar de ledenraad vertegenwoordiger van je regio met het verzoek om deze door te sturen naar de rest van de ledenraad. Zij vertegenwoordigen ons allen en zijn de enigen die nu het verschil kunnen maken.


Hoe wordt er met de gegevens om gegaan mbt integriteit? Feit dat er zoveel anoniem is getekend maakt duidelijk kenbaar dat men echt vreest voor represailles denk aan niet meer ingehuurd worden voor instructieweken.

Doen de vertegenwoordigers vd provincies niets uit zich zelf moeten zij echt een schrijven of mail krijgen voordat zij tot actie overgaan?
Pappen en nathouden of durven zij uit zichzelf een vuist te maken naar het zittende bestuur.

Als ik zo de waarden en missie lees dan schrik ik eigenlijk hoe lang door de slapende leden, waaronder ikzelf tot deze week, het sluimerende EGO belang van de bestuurders is gevoed.

Feit dat de vertegenwoordigers ook niet in opstand zijn gekomen door de mond snoer brief die naar juryleden vind ik verschrikkelijk. Vraag me ook echt af waarom niet!!!

Hoe het nu met mevr. Plandsoen is verlopen is voor mij echt de druppel die de emmer heeft doen overlopen.

Hoe kan men achter de wijze van beleidsvoering staan? Moet ik als lid dit middels lidmaatschap blijven subsidiëren?

Persoonlijk kom ik nu in verzet. Waarom? Omdat al lange tijd bepaalde takken van de paardensport niet voor vol worden aangezien.
TREC eerder ook niet. Sinds dit jaar wel gevoel wat je daarbij krijgt (wat niet een vast gegeven is) de KNHS ruikt geld snel inlijven.
Ruiterbewijs hoe is dit gegaan? Met brieven poogde ze (zo kwam het bij mij over) Stichting Recreatie Ruiter SRR kapot te maken. Dreigingen naar examinatoren dat zij beiden niet mochten examineren. Want de recreatie ruiters zijn toch een interessante club om van te plukken.
Wat krijg je voor je lidmaatschap? 1 dag een keertje in Ermelo.

Een winter abonnement kan een vereniging dus ook niet aanbieden zonder dat de KNHS daar geld van wilt hebben?!?! ABSURD Er zijn verenigingen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en zo commercieel gezien wat extra’s binnen kunnen halen. Dit komt op mij over als een 1e klas graai cultuur. BAH!

En niet te vergeten hoe het is gegaan met de instructieweken DIT JAAR tijdens de zomervakantie. Hoeveel mooie en leuke activiteiten er altijd waren mbt meerdere weken. Nu was het ordinair ellebogen werk mbt de beschikbare summiere weken.
Leden eerst dat gevoel was er niet.
Dit jaar er een flinke nare smaak aan overgehouden.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:38

Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer we überhaupt iets meer gaan horen.
Of denken ze bij de knhs dat het wel weer over gaat waaien?

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo dat gaat een stuk makkelijker dan vroeger de foto’s uploaden. Dank je wel bokt!!!

Beste Bokkers met hart voor de paardensport lees dit en kies voor de waarden vd paardensport die helaas uit het oog zijn verloren.

Paulien Chardon is niet zonder reden opgestapt mbt het op non-actief zetten van mevr. Rens Plandsoen door de KNHS.