Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo *Update*

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:09

8nnemiek schreef:
Dat die man niet slim bezig is, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk inderdaad.. Maar als een dierenarts én de dierenbescherming bij het paard zijn geweest en ook nog eens hoefbevangenheid hebben vastgesteld dan zou je toch verwachten dat er een speciaal dieet wordt voorgeschreven.. medicijnen.. niet meer op de wei.. Als een dierenarts niets anders voorschrijft dan een hoefsmid laten komen dan vind ik dat eigenlijk nog kwalijker dan een eigenaar die niet weet wat hij doet :=


Het is de dierenpolitie die heeft gezegd dat hij een hoefsmid moest laten komen, dat is geen DA. Waarschijnlijk heeft de DA wel verteld hoe of wat, alleen aangezien deze mafketel denkt dat hij alles via zijn foto's kan genezen heeft hij daar schijt aan waarschijnlijk ten kosten van zijn paard.. Hij vind mij ondertussen ook niet meer zo aardig aangezien ik hem met zijn neus op de feiten heb gedrukt :')

Denk trouwens dat zijn pony op korte termijn in beslag word genomen als hij geen actie onderneemt.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.



Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:21


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)


Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 02:07

Brainless schreef:


Uhuh >;)

Even op FB gelezen. Hij wilt geen röntgenfoto's laten maken, dus iemand zegt dat die prijs wel meevalt. Zegt hij daarna het beste voor zn paardje te willen maar niet te willen betalen voor de foto's.
Woensdag zei hij dat hij van het weekend weer een ritje (hij ment) gaat maken. Pony is dan wel weer opgeknapt van de hagel.

Ik heb nog een poging gewaagd aan de foto's om er iets op te kunnen ontdekken kwa inslag. Maar ik zie enkel normale vacht ;')

Black is the colour of my true love's hair

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:12

Onali schreef:


Uhuh >;)

Even op FB gelezen. Hij wilt geen röntgenfoto's laten maken, dus iemand zegt dat die prijs wel meevalt. Zegt hij daarna het beste voor zn paardje te willen maar niet te willen betalen voor de foto's.
Woensdag zei hij dat hij van het weekend weer een ritje (hij ment) gaat maken. Pony is dan wel weer opgeknapt van de hagel.

Ik heb nog een poging gewaagd aan de foto's om er iets op te kunnen ontdekken kwa inslag. Maar ik zie enkel normale vacht ;')[/quote]

Heb een hele discussie gehad met de beste man.. Ofja geprobeerd, maar als er kritische vragen worden gesteld kan hij alleen maar roepen dat ik moet afwachten tot de experts meer weten. :') Die vent is echt niet goed..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:01

Kunnen ze die pony niet in beslag nemen?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:15

Afbeelding
Afbeelding

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:38

Volgens de gelderlander ia de pony ook niet beschoten en is de pony hoefbevangendit wordtmog nader onder zocht door de politie al met al rammelt het verhaal van alle kanten en is er maar een de dupe van de pony en als de eigenaar echt geen dierenarts erbij wil halen zou ik zeggen weg halen dat dier bij hem naar iemand die dat wel doet vind het maar een vaag persoon

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:39

Wellicht niet helemaal on-topic, maar ach..
Er wordt gesteld dat de mensen die geloven in hetgeen deze man 'verkondigt' te kunnen dat zij net zo gek zijn.
Ik zie dat toch anders, vaak zijn dit mensen die alle medische kanten al hebben bekeken en geprobeerd en die wanhopig zijn. Om deze mensen die zelf erg ziek zijn of iemand in de familie hebben die erg ziek is en die nog een wanhopige poging willen, gek te noemen.. :(

Dan ben je zelf ook niet helemaal jofel in de bovenkamer.

On-topic: ik geloof het hele verhaal ook niet, maar geloof wel dat deze meneer het zelf geloofd.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:42

Balou, ik geloof in meer tussen hemel en aarde. En daar voor mijzelf ook bewijs voor.
Maar iemand die denkt dat hagel uit een paard verdwijnt, nee, die kan ik niet geloven en vind ik inderdaad gestoord. En wie dat wel geloofd niet veel minder.

Dat deze man zelf geloofd, ja natuurlijk, maar dat maakt hem niet minder gek.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:48

Ik geloof wel in genezing via de handen [ met eigen ogen gezien] of via een foto,maar je kan geen hagel verwijderen via een foto of via je handen. Deze man geloof ik ook niet,erg jammer dat er zulke type's bij lopen.

FB Groep Second Chance.

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:21

bruintje123 schreef:
Balou, ik geloof in meer tussen hemel en aarde. En daar voor mijzelf ook bewijs voor.
Maar iemand die denkt dat hagel uit een paard verdwijnt, nee, die kan ik niet geloven en vind ik inderdaad gestoord. En wie dat wel geloofd niet veel minder.

Dat deze man zelf geloofd, ja natuurlijk, maar dat maakt hem niet minder gek.


Ik geloof ook niet dat het paard beschoten is en de kogels miraculeus verdwenen zijn.

Maar dat doen de mensen die in zijn heelkunde geloven toch ook niet perse?
Er werd gesproken dat zijn volgers op de Facebook pagina net zo gek zijn. Zo zie ik dat niet, dat zijn wanhopige, verdrietige mensen die hopen op een wonder..

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:24

Mijn kat is ooit beschoten geweest met hagel. Behalve dat zijn oog er helemaal uithing, zag je vreemd genoeg de andere inslagen van de hagel niet meteen. De vacht verborg dat en die schrootjeshagel bloedden nauwelijks. Maarrr.... je kunt ze wel degelijk voelen!!!

(Mijn kat heeft het overleefd, de dieren arts heeft het oog kunnen redden, als is mijn kat daaraan blind geworden. De da heeft toen besloten, omdat er geen vitale delen of gewrichten geraakt waren, de 12 schrootjes die nog in zijn lijf zaten te laten zitten. En je kunt ze dus voelen zitten nu nog na 10 jaar.)

Dus bij zoveel hageltjes als deze meneer aangeeft, zitten er altijd wel een paar onderhuids en die kun je gewoon voelen. Hoef je geeneens röntgen bij te halen om te bewijzen dat er (n)iets zit. En houd er gewoon een metaaldetector tegenaan dan weet je het meteen. Met zoveel hageltjes als op die foto wordt dat apparaat gelijk crazy als je ook maar in de buurt komt.

Dus neu, ik denk niet dat dit paard beschoten is. En als die meneer dit alleen heeft gedaan om zijn geneeskunsten te promoten, dan denk ik dat het ernstig averechts heeft gewerkt.

En hij zegt 75 te zijn, misschien is hij een beetje aan het dementeren of zo. Hoop dat er voor die meneer hulp voor hem zelf komt en dat de pony van zijn hoefbevangenheid afkomt.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:30

Ik geloof dat ik je niet goed begrijp Balou.
Mensen die hopen op een wonder gedragen zich niet gek. In de meeste gevallen zijn ze er heel nuchter onder en zien ze het meer van, baat het niet dan schaad het niet. Niks te verliezen, dus we doen het maar.
En ja ik ken zelf persoonlijk een geval die daardoor geen pijn meer heeft gehad. Nee geen genezing, daar werd ook niet op gehoopt, maar geen pijn meer is een hele grote winst op het sterfbed.
Hoe het kan? Daar zal niemand echt antwoord op kunnen geven. Ook de dokters konden dat niet.
Maar denken dat uitgezaaide tumoren verdwijnen, nee net zo min als kogeltjes door een medium.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:41

bruintje123 schreef:
Ik geloof dat ik je niet goed begrijp Balou.
Mensen die hopen op een wonder gedragen zich niet gek. In de meeste gevallen zijn ze er heel nuchter onder en zien ze het meer van, baat het niet dan schaad het niet. Niks te verliezen, dus we doen het maar.
En ja ik ken zelf persoonlijk een geval die daardoor geen pijn meer heeft gehad. Nee geen genezing, daar werd ook niet op gehoopt, maar geen pijn meer is een hele grote winst op het sterfbed.
Hoe het kan? Daar zal niemand echt antwoord op kunnen geven. Ook de dokters konden dat niet.
Maar denken dat uitgezaaide tumoren verdwijnen, nee net zo min als kogeltjes door een medium.


In dit topic werden de mensen die hem op Facebook volgen (natuurlijk genezen o.i.d.) gek verklaard.

En dat vond ik niet netjes, dat was mijn punt.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:46

Het is bewezen door zowel politie al dierenarts dat de pony niets mankeert, behalve ernstig hoefbevangen.
http://gld.nl/V-nZ

Was wel nogal een schok hier in de buurt, maar een geruststelling dat het dus niet waar is.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:33

Gek of niet gek of onbewust niet goed in jehoofd ernstig hoefbevangen komt niet in een dag als je niet kunt/wilt zorgen voor je dieren wat voor dier ook moet deze weg gehaald worden of je moet er al helemaal niet aan beginnen. Geldt ook als je er financieel er niet voor zorgen kunt. volgens mij heeft deze man duidelijk iemand nodig die hem vertelt dat hij ondanks dat hij het misschien goed bedoelt niet goed bezig is met zijn pony

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:44

Het had natuurlijk best gekunt dat er geschoten is op dat paard. Mijn paard werd ook beschoten vanuit de struiken terwijl ik zelf rond liep op het weiland.Ik schrok me dood! de kogel ketste af op de metalen ruif en heeft mijn paard gelukkig niet geraakt.Had nog gezocht naar de kogel,maar zie dat maar eens te vinden,dat ketst alle kanten op. Mijn paard is nog heel lang bang geweest als ze langs struiken moest. De politie [die ik pas de volgende dag sprak] zei dat ik gelijk had moeten bellen!

FB Groep Second Chance.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:20

haal die pony weg bij dit gekke figuur, het fantasieverhaal over hagel en helen op afstand laat ik maar even voor wat het is maar hij wil duidelijk geen rooie cent aan zijn pony uitgeven. haal dat beest daar weg en breng het onder bij iemand die wel voor de medische kosten kan en wil opdraaien. Te bizar voor woorden dit..

ETC.
end of thinking capacity.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:54

Maar dit is dan toch achteraf dé kans om zijn gaven te bewijzen?

Als de pony vandaag (of over een paar dagen) genezen is, zou dat de kans tot bewijzen zijn die deze man naar zijn zeggen ontnomen is?

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:11

Hij zegt zelf dat de pony aan de betere hand is vind het maar een raar verhaal

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:26

Slechte genezer als z'n pony wel hoefbevangen rond loopt. Knap dat je dat niet kan oplossen en hagel wel kunt laten verdwijnen. Jammer dat het paard de dupe is van de "gave" die z'n eigenaar denkt te beschikken.
Hoop dat ze in ieder geval wel in de gaten houden en zo nodig het paard daar weg halen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:37

khirshanta schreef:
Maar dit is dan toch achteraf dé kans om zijn gaven te bewijzen?

Als de pony vandaag (of over een paar dagen) genezen is, zou dat de kans tot bewijzen zijn die deze man naar zijn zeggen ontnomen is?

Zijn gave gaf aan dat de pony beschoten was met hagel....
Dat klopte dus al niet.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:37

Bedankt voor de tips van de update! Ik heb hem erbij geplaatst in het bericht.

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:54

Even een trap geven voor wat zielig nieuws maar de beste man is vorige week helaas overleden. (ja, weet het, oud topic maar toch vond het toch vermeldenswaardig)

Na dit debacle begon de man overal 'gasgaten' te zien waar 'gas' uit kwam en zelfs vanonder vuilcontainers waren plekken die gebruikt werden door 'kinderlokkers...' Overal zaten die gaten, in lantaarnpalen, bij stoeptegels, in smartmeters, in verkeersborden, in stroomhuisjes... overal! (en overal kwam een zogenaamd 'gas' uit....)

Have You Hugged Your Horse Today?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, dierenfan, miisshOrse en 9 bezoekers