Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:17

Onali schreef:
Als het filmpje zn einde nadert zie je aan de andere kant van het draad/ hek dat het een verzamelplaats is.


Ja ben dan de verstandige en zoek even een andere verzamelplaats ipv als een debiel 27 keer te gaan slaan met je zweep. In mijn ogen heeft ze het zelf ook een beetje veroorzaakt door zo agressief op die mensen af te rijden.

Politie bellen of eigenaar van het land en gewoon lekker verder gaan met je jacht, ga je toch niet laten verpesten door een paar van die PETA maloten.

Het is niet haar land, dus wat heeft zei daar mee te maken. Het paard werd pas vast gepakt op het moment dat zei al bijna 4 keer iemand omver had gereden. Sorry hoor maar dan ben je ook niet helemaal goed bezig..

De jacht heeft al niet zo'n goede reputatie, en word nu alleen maar erger door zo'n gestoorde trien die een woede probleem heeft.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:22

Hoe weet je dat het haar land niet is?
En zoals eerder gezegd, je weet niet wat er daarvoor heeft afgespeeld en of dit dus een eerlijke representatie is.

Black is the colour of my true love's hair

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:27

Billy schreef:
Riel schreef:
Waarom rijden die ruiters niet weg als ze zo'n groepje gemaskerde mannen zien? Dat zou mijn reactie zijn als vrouw zijnde. Als die mannen er niet mogen zijn, kan je altijd de politie en/of de beheerder bellen van het bos. Het is niet aan die ruiters om het op te lossen. En zeker niet op zo'n manier.

Dus jij laat je wegjagen door illegale laffe gemaskerde demonstranten? Jij last ook bijv Sinterklaas niet aankomen ivm een illegale demonstratie?
Ik zou inderdaad weg gaan en het over laten aan de mensen die er volgens de wet wat aan kunnen doen. Met een paard ben je zo weg.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:31

Onali schreef:
Hoe weet je dat het haar land niet is?
En zoals eerder gezegd, je weet niet wat er daarvoor heeft afgespeeld en of dit dus een eerlijke representatie is.


Wat maakt dat uit?! Zei gedraagt zich net zo erg als de demonstranten. Als ze het juiste had willen doen waren ze daar weg gegaan en hadden ze het op laten lossen door de politie, ipv jezelf zo achterlijk te gaan gedragen.

2 vechten is 2 schuld. Moet ook zeggen dat ik het aardig te doen heb met haar paard, arme beest word continu geschopt en in z'n mond getrokken.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:34

Laten ze een nette slipjacht, waar een spoor getrokken wordt, zoals hier in Nederland houden. Een stuk diervriendelijker dan de prooi aan stukken te laten scheuren. Heb je ook geen last van demonstranten. Gemaskerd of niet, die mensen komen in ieder geval ergens voor op.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:36

Mousmous schreef:
Laten ze een nette slipjacht, waar een spoor getrokken wordt, zoals hier in Nederland houden. Een stuk diervriendelijker dan de prooi aan stukken te laten scheuren. Heb je ook geen last van demonstranten. Gemaskerd of niet, die mensen komen in ieder geval ergens voor op.


Heb jij ooit aan een jacht meegereden? En jezelf door een huntsman laten informeren? Want als dat het geval is en jou mening is nog steeds hetzelfde is het prima, maar 99% hier hebben geen idee wat een jacht precies in houd ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:43

Slipjachten hier in Nederland meegereden, dat wel. Heel leuk om te doen. Op een levende prooi jagen geen interesse in.

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:45

Jee, ik heb het filmpje niet afgekeken.. wat een vreselijk aggressief mens op dat paard _-:( Dat geruk aan de teugels en dat gestamp met die sporen in zijn buik.. en dan ook nog op mensen in rijden _-:( Logisch dat er iemand dat dier wil vastpakken. Word maar eens onder de voet gelopen door zo’n paard. Levensgevaarlijk wat dat mens doet, en ontzettend sneu voor het paard.
Begrijp me niet verkeerd, als een vreemde mijn paard vast pakt dan krijgt ie ook een mep, maar dit mens vraagt er wel om.
Laat ook weer duidelijk zien waarom ik zo tegen de jacht ben. Een stel zwaar gefrustreerde idioten die hun agressie willen loslaten op onschuldige dieren. Walgelijk.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:48

CharmingS schreef:
Mousmous schreef:
Laten ze een nette slipjacht, waar een spoor getrokken wordt, zoals hier in Nederland houden. Een stuk diervriendelijker dan de prooi aan stukken te laten scheuren. Heb je ook geen last van demonstranten. Gemaskerd of niet, die mensen komen in ieder geval ergens voor op.


Heb jij ooit aan een jacht meegereden? En jezelf door een huntsman laten informeren? Want als dat het geval is en jou mening is nog steeds hetzelfde is het prima, maar 99% hier hebben geen idee wat een jacht precies in houd ;)



Amen


@mousmous: die gemaskerde pipo's die volgens jou ergens voor opkomen draaien vervolgens wel de bouten van de wielen van de trailer los waar de paarden instaan. Met alle gevolgen vandien als je dit dus niet controleert bij het wegrijden naar huis.
Lekker dier vriendelijk.
En ja dit heb ik zelf meegemaakt, toen ik 24 jaar geleden in Engeland woonde en werkte.
Laatst bijgewerkt door Kobus17 op 21-11-17 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:48

Dat is erg leuk maar niet te vergelijken met een echte jacht. Heb het geluk gehad om wel echte jachten mee te mogen rijden 3 x in de week voor anderhalf jaar lang. En geloof me heb nog nooit zo'n goede tijd gehad, en heb geen dierenmishandeling of aan stukken gescheurde dieren gezien hoor. Alleen maar 150 hele blije honden als ze mee mochten.

Coyotes zijn gelukkig slim en snel genoeg om zichzelf te redden, en de zwakke (die anders toch dood gaan) komen er iets minder goed vanaf. Maar ook dat kun je dan weer anders zien, de zieke dieren kunnen dan in ieder geval geen ziektes meer verspreiden, of de kreupele dieren hoeven geen langzame pijnlijke dood te sterven. Ditzelfde geld voor vossen.

In het wild worden die dieren namelijk ook opgejaagd maar dan door andere dieren, is dat dan niet net zo zielig?

Je kan dingen van meerdere kanten bekijken, als je maar je oogkleppen af doet en open staat voor bepaalde dingen ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:16

Jij mag gerust vinden dat ik oogkleppen op heb, lig ik niet wakker van. Daartegenover hebben jagers altijd wel wat om de jacht goed te praten. Ieder zijn mening. De mijne verander ik niet, jij de jouwe ook niet. Prima.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:19

Mousmous schreef:
Jij mag gerust vinden dat ik oogkleppen op heb, lig ik niet wakker van. Daartegenover hebben jagers altijd wel wat om de jacht goed te praten. Ieder zijn mening. De mijne verander ik niet, jij de jouwe ook niet. Prima.


Sorry als het zo overkwam alsof ik het alleen over jou had ;)

Jij mag zeker jou mening hebben, succes ermee :o Meer ruimte voor mij in het jachtveld :+

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:24

Jij ook succes daarmee

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:20

Mousmous schreef:
Jij mag gerust vinden dat ik oogkleppen op heb, lig ik niet wakker van. Daartegenover hebben jagers altijd wel wat om de jacht goed te praten. Ieder zijn mening. De mijne verander ik niet, jij de jouwe ook niet. Prima.


Ik heb lange tijd een relatie gehad met iemand uit een jagersfamilie, dus heb er wel veel van meegekregen. Ben zelf vegan en grote dierenvriend, vroeger ook altijd radicaal tegen de jacht, maar als je weet wat er allemaal bij komt kijken verandert je mening wel.
Jagen gaat in 90% van de gevallen om natuurbeheer. Wat lijkt je diervriendelijker, een langzame hongersdood sterven wegens te weinig voedsel voor het aantal dieren, of de populatie inperken door de mannelijke dieren eruit te halen? Ook zieke dieren worden eruit gehaald, en als er nog hoop is zelfs verzorgd en terug losgelaten.
Hier in België is de wetgeving omtrent jagen ook enorm streng, schiet je een verkeerd dier, of laat je een geschoten dier lopen (dus met een kogelwonde) riskeer je een enorm hoge geldboete (kan tot €30.000 oplopen) en zelfs gevangenisstraf. Jagen gaat heus niet alleen maar om het plezier van dieren te schieten, anders zou het niet zo hard gecontroleerd worden.

Why change the past, when you can own this day?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:30

Snollygoster schreef:
Mousmous schreef:
Jij mag gerust vinden dat ik oogkleppen op heb, lig ik niet wakker van. Daartegenover hebben jagers altijd wel wat om de jacht goed te praten. Ieder zijn mening. De mijne verander ik niet, jij de jouwe ook niet. Prima.


Ik heb lange tijd een relatie gehad met iemand uit een jagersfamilie, dus heb er wel veel van meegekregen. Ben zelf vegan en grote dierenvriend, vroeger ook altijd radicaal tegen de jacht, maar als je weet wat er allemaal bij komt kijken verandert je mening wel.
Jagen gaat in 90% van de gevallen om natuurbeheer. Wat lijkt je diervriendelijker, een langzame hongersdood sterven wegens te weinig voedsel voor het aantal dieren, of de populatie inperken door de mannelijke dieren eruit te halen? Ook zieke dieren worden eruit gehaald, en als er nog hoop is zelfs verzorgd en terug losgelaten.
Hier in België is de wetgeving omtrent jagen ook enorm streng, schiet je een verkeerd dier, of laat je een geschoten dier lopen (dus met een kogelwonde) riskeer je een enorm hoge geldboete (kan tot €30.000 oplopen) en zelfs gevangenisstraf. Jagen gaat heus niet alleen maar om het plezier van dieren te schieten, anders zou het niet zo hard gecontroleerd worden.



Dit bedoel ik dus.. Mensen denken alleen maar dat de dieren voor plezier dood worden gemaakt oid. Ja moet zeggen dat ik van veel jachten heb genoten en mijn rijvaardigheden zijn er ook zeker beter van geworden. En geloof me niemand vind het leuk of geniet er van om een dier te doden. Maar wat Snollygoster zegt een langzame pijnlijke dood is veel erger!!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:41

Het lastige is, denk ik, dat voordat de huidige wetgeving inging, er te weinig controle was op 'plezierjacht', waarbij wel degelijk wreedheden voorkwamen. Op dit moment is er controle en draait het jagen inderdaad om wildbeheer wat betreft de prooi. Ik ben dan ook niet tegen of voor jagen, maar vind controle wel belangrijk.

In dit geval denk ik dat beide partijen schuld hebben. Er staan heel veel filmpjes van vergelijkbare incidenten op internet. Ik kan me heel goed voorstellen dat mevrouw haar geduld verloor, zeker als je elke keer die gemaskerde idioten tegenkomt die je proberen te dwarsbomen en je afschilderen als weet ik veel wats.
Aan de andere kant, mevrouw gedraagt zich absoluut niet handig door op de mensen af te rijden. Houd de eer aan jezelf en rijd weg.

Uiteindelijk kennen we de omstandigheden natuurlijk niet. Wellicht is dit haar land waar de activisten illegaal zijn.. Misschien kennen ze elkaar persoonlijk, misschien zijn aan het filmpje eindeloos veel woorden/acties vooraf gegaan..

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Leermeester
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:54

Wanneer men een masker draagt, is men al raar bezig. Dan illegaal op andersman grond en bodem lopen dito. Er zijn andere mogelijkheden om er tegen te protesteren. Niet zo.
De Amazone reageert natuurlijk ook niet ruiterlijk. Door op de mensen in te rijden.
Die slagen met het zweepje heeft de man door zijn optreden verdient, hij heeft met z‘n handen van een andersman eigendom (paard) af te blijven.
Persoonlijk vind ik een vosjacht een jacht die eerlijker is als met een geweer. De vos heeft mogelijkheden genoeg om te ontkomen.
De meeste vossen hebben tegen over jagers geen kans. Ze sluiten hun bouw, en sturen hun honden erin, waarbij bij de uitgang die overblijft, de vossen worden afgeknalt.

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:02

Wat een naar filmpje. Echte agressie van deze tijd door alle partijen gebezigd.
Als ze mijn bijrijdster zou zijn geweest had ze gelijk sleutel mogen in leveren.
De meeste paarden hebben de emoties vergelijkbaar met een kleuter. Als je vrij bent van het vasthouden dan vertrek je toch zeker en ga je de agressie met kleuter door op de actievoerders in te rijden, niet opzoeken. Heel naar vind ik dit dat ze dat doet.
Jagen is een recht net als demonstreren. Bizar de bivak mutsen en ook daar de aggressive uitstraling. Tja past natuurlijk wel in het huidige opgefokte tijdsbeeld.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:16

haffishetti schreef:
kohtje schreef:
Buiten dat ik voor jacht ben vind ik dat ze gelijk heeft dat ze hem een pak rammel geeft .

Voor jacht zijn? Hoe dan?
Ik hoop dat dit een jacht zonder vos was, want dat je daar voor bent kan ik me toch echt niet voorstellen.

Verder snap ik de reactie van de amazone wel, ook al was hij wat overdreven misschien. De andere mensen hadden niet aan haar paard mogen zitten.

Jacht is nodig om de populatie van dieren die in het wild leven en geen vijanden hebben in stand te houden.
Vossenjacht gaat volgens mij meestal met een sleepspoor van pens oid.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

wodan89

Berichten: 6
Geregistreerd: 16-05-16
Woonplaats: Gemert

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:31

Ik denk dat ik ook niet al te vriendelijk zal reageren als iemand zo het hoofdstel van mijn paard vast pakt.
Ook het feit dat ze maskert zijn komt niet al te vriendelijk over en dan lok je zoiets wel uit in mijn ogen.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:33



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, AhrefsBot, AVdB96, b000tje, ChanelR, criollo_yess, egnie, Elitedeux, friezenfan2, frutsel05, Imhrien, jugito, Keizerinnnn, lideli, lrm, Moossie90, MyWishMax, Paardennamen, petraaken, quni, Tazzey en 67 bezoekers