Isabell Werth regeert met ijzeren vuist in Stuttgart

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Isabell Werth regeert met ijzeren vuist in Stuttgart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:48

Ik zie liever filmpjes dan foto's..en ik zie liever een paard wat rond ingesteld is, dan een die in een valse knik en met een weggedrukte rug loopt.

Hyperflexie en rollkur vind ik dan weer vreselijk, maar er is een groot grijs gebied wat niet te beoordelen is vanaf een paar foto's met slechte momentopname's.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-



Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:22

Festeropre schreef:
“Bewijsmateriaal” is zeker vandaag de dag moeilijk te verzamelen.
Bij het inrijden is al bijna geen publiek meer aanwezig.
De filmpjes en foto’s moeten dus komen van grooms of media oid en gebeurd stiekem waardoor de kwaliteit vaak niet top is.
Desondanks hoort een paard ook geen ‘moment’
met zijn kin op de borst te lopen.
En best knap als je stiekem moet filmen en dan wel net dat ene slechte momentje erop hebt staan.
Ook zonder werkelijk bewijsmateriaal is het in de ring te zien op welke wijze een paard getraind word.
Ook als de proef correct is kan het af te lezen zijn
in de beweging van het paard.
Iig voor een kritisch oog.


Toevallig gister het andere uiterste gezien..jong paard op prof bedrijf die juist met slof zo in een valse knik gereden werd met tong er uit als gevolg en omhoog komen. Werd alleen maar geflext aan de voorkant om hem te laten zakken ipv fatsoenlijk van achter naar voren te rijden. Kin op de borst zie ik ook niet graag, maar liever nog dan bovenstaande. En alles valt of staat met de hand van de ruiter, een terugwerkende hand is in alle houdingen een No-Go imo. Maar goed, een correcte aanleuning met het neusje eruit en verbinding op twee teugels van achteruit komend natuurlijk wel het ideaal plaatje..ook met losrijden. {dat zouden ze ook mogen meenemen in de beoordelingen van mij}

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Isabell Werth regeert met ijzeren vuist in Stuttgart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:39

Tja die eerste foto van Isabell zie je dat ie net even heel erg aantrekt achter..die tweede is het paard erg {te} rond. Maar in tegenstelling tot de {meerdere} foto's van Anky zie ik geen terugwerkende hand.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:58

damian23 schreef:
CharmingS schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=lfG6lnO8Lj8

Moet zeggen dat ik het niet veel beter zou doen hoor. Maar word er niet echt warm van ;)


Paard loopt de hele proef op de voorhand en met een holle rug. Kont komt meer omhoog ipv dat het paard gaat zitten. Typerend voor een rollkur getraind paard.


Wat een dom gelul..bekijk dit paard eens op stand, dan zul je zien dat het een absoluut onvoordelige bouw heeft en loopt zoals het gebouwd is. {maar dan nog wat beter}
Ik vind het uberhaupt knap dat ze een paard met zo'n onvoordelige bouw zo op weet te leiden dat het in staat is dit uit te voeren. En als je goed kijkt zie je dat Isabell dat met meerdere paarden kan die minder voordelig in elkaar zitten.
Daar heb ik respect voor, en daarom vind ik niet dat ze deze afzeikparade verdiend van iemand die exterieurmatig van toeten nog bellen weet.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:01

damian23 schreef:
https://youtu.be/PnXX1ybakcA
Isabell rollkurt al jaren.


Dit is niet eens rollkur... :(:)

Ze stelt het paard iets ronder in aan de voorkant zodat ie in de verzameling beter over zijn rug blijft lopen.
Echt joh.. |(

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, alicegohome, boyca, ikkuhh90, karmas, lletam, nathe, nien81, Paloedie, Priscilla_x, sterregoud en 26 bezoekers