Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:48

Wanderers schreef:
Interessante reacties ...

Ik hoop van harte dat de gevraagde vergunningen NIET gegeven gaan worden.
Waarom ?
Omdat deze tocht puur & alleen georganiseerd wordt om aandacht, aandacht en nog eens aandacht te krijgen van nationale en internationale pers vanwege Culturele Hoofdstad van Europa 2018 ( Leeuwarden, Friesland)

Aan mijn lijf geen polonaise:
er is niets, maar dan ook niets mis met het Culturele Hoofdstadgebeuren.
Citaat:
én om de Penny meisjes droom uit te laten komen van dé persoon achter dit gevaarlijke (imo) waanidee ... even speuren naar wie en hoe kan heel wat info opleveren.

Bah.
Vertel over man en paard of houd je mond.
Citaat:
Vergunningen zijn inderdaad nog niet gegeven ; 'men' is ook aan het proberen of een weghelft afgesloten kan worden en er voor de rest een snelheidsbeperking komt, maar óf dat gebeurd is nog maar de vraag.
Deze eventuele ingrepen zullen overigens niet tot erg veel sympathie voor de stoet leiden onder de meeste snelweggebruikers wat uiteraard ook weer gevolgen kan hebben

Intens triest - ik zie niet zo in waarom die heilige koekblikken ten allen tijde voorrang zouden moeten hebben.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:52

Grote kans dat er geen vergunningen worden afgegeven. Bij een dergelijk evenement komt veel kijken. De afsluitdijk is gewoon niet geschikt voor een evenement met deze aantallen dieren. Grootste probleem is de bereikbaarheid voor de hulpdiensten. Vorig jaar is er bij hoge uitzondering toestemming gegeven om de dijk af te sluiten ivm een hardloopwedstrijd. Maar toen zou de hele dijk afgesloten worden zodat deze goed toegankelijk was voor de hulpdiensten voor mens en dier. Daarnaast is het fietspad en de snelweg slechts deels gescheiden door een lage vangrail. Het blijven vluchtdieren. Dus nee, ik denk niet dat hiervoor vergunningen worden verstrekt.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:06

Wanderers schreef:
Interessante reacties ...

Ik hoop van harte dat de gevraagde vergunningen NIET gegeven gaan worden.
Waarom ?
Omdat deze tocht puur & alleen georganiseerd wordt om aandacht, aandacht en nog eens aandacht te krijgen van nationale en internationale pers vanwege Culturele Hoofdstad van Europa 2018 ( Leeuwarden, Friesland) én om de Penny meisjes droom uit te laten komen van dé persoon achter dit gevaarlijke (imo) waanidee ... even speuren naar wie en hoe kan heel wat info opleveren.

Weet overigens niet of het jullie ook bekend is dat er een Facebook pagina is aangemaakt door en over dit fenomeen?
Liepen interessante discussies ... líepen, want kritische opmerkingen en vragen worden daar niet gewaardeerd en dus verwijderd.
Als dat sprekend is voor de hele manier van denken, doen & laten van de mensen achter deze ( wederom, imo ..) zéér risicovolle en te lange, zware tocht dan vrees ik het ergste voor de hele opzet van het geheel en dan vooral voor het hoofdstuk (ver)zorg(ing) & veiligheid & algehele welzijn van mens en (vooral ..) dier.

Even over de Afsluitdijk ... het fietspad ( 4 meter breed) ligt inderdaad opgesloten tussen de Waddenzeedijk enerzijds en de 130 km. zone 4-baans autosnelweg anderzijds ... overigens is het fietspad bij de sluizen ( aan het begin en einde van de dijk ) nog smaller .. oftewel fuiken op juist héle spannende plekken %)

Vergunningen zijn inderdaad nog niet gegeven ; 'men' is ook aan het proberen of een weghelft afgesloten kan worden en er voor de rest een snelheidsbeperking komt, maar óf dat gebeurd is nog maar de vraag.
Deze eventuele ingrepen zullen overigens niet tot erg veel sympathie voor de stoet leiden onder de meeste snelweggebruikers wat uiteraard ook weer zo z'n gevolgen kan hebben ( denk dat 'buiten'rijders wel begrijpen wat ik bedoel).
Heel belangrijk om te weten : 1 uitspraak is al wel heel duidelijk gedaan ... er mag onder geen voorwaarde op het gras van de dijk gereden worden ivm. beschadigen ván de dijk .

Dan nog even over de Mega Friese Paarden Strandritten : deze zijn beduidend korter ( heen & terug max. zo'n 24 km. en 3-4 uur) ; in principe wordt bij eb op het harde zand gereden en men heeft uiteraard alle ruimte om 'probleempjes' op te lossen ... want sorry, in tegenstelling tot wat hier eerder gesteld werd : met zo'n 400 paarden ( en ruiters !) is het eigenlijk onmogelijk dat er níet hier en daar een paard op de kletter gaat en/of dat iemand niet in het zadel weet te blijven.
Uiteraard is de kans op een goede afloop aan bv. het strand vele malen groter dan langs een openbare weg en laat staan langs een snelweg.
Ik denk dat iedereen hier zich er wel een voorstelling van kan maken wat er gebeurt als een paard op de kletter gaat en ( zoals iemand het hier zo 'treffend' stelde) er maar 1 weg is voor allemaal : heel hard voorwaarts en dan maar hopen dat ze niet zijwaarts de weg opschieten want tja .. er zijn er altijd die net of veel sneller dan anderen zijn of willen en dan wordt het dringen hoor met een honderdtal paarden op 4 meter breedte :?

Ergo, een idioot en onbezonnen plan dat, wat mij betreft, eigenlijk niet eens het licht had mogen zien 8)7

Weleens klasse 4 endurance meegemaakt?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:35

Zoals ik al zei : interessante reacties :D

@ Janneke 2: info waar ik het over heb staat gewoon op internet te lezen, denk niet dat dit topic zit te wachten op het volplakken met linkjes of kopie berichten (..)
@ikke : zo'n 100 Friese Paarden combinaties met de kwalificatie klasse 4 endurance ?? Nee, dát heb ik inderdaad nog nooit meegemaakt nee _O-

Uiteraard zullen er combinaties zijn die eea. wél aan kunnen, maar we weten allemaal dat er overal en altijd (..) mensen zullen zijn die zichzelf en/of hun dier overschatten of die laatste juist onderschatten en daarbij : het is en blijft mensenwerk en het zijn en blíjven dieren hé, vlúchtdieren nog wel ...
100% zekerheid over gedrag zal nooit verkregen kunnen worden, maar je kunt als mens wel bepaalde risico's uit de weg gaan ... of juist opzoeken ;)

tot op het allerlaatste moment bij jullie, tot op het allerlaatste moment bij mij .. tot ooit lieverds, hopelijk tot ooit ..
Ewold* Irma* Nanda* Wodan* Dyone* Merona* Joppe*


Y;(

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:20

Wanderers schreef:
@ Janneke 2: info waar ik het over heb staat gewoon op internet te lezen, denk niet dat dit topic zit te wachten op het volplakken met linkjes of kopie berichten

Interessant, dat soort ontwijken.

Jij spuit hier iets over iemand (...) en je maakt errug duidelijk dat jij het ver beneden peil vind.

En dan moet ik het internet op?
Staat daar (...ergens in cyberspace, niet nader gespecificeerd...) loeiduidelijk wat jouw mening is, zodat het hier niet hoeft...?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:08

Wanderers schreef:
@ikke : zo'n 100 Friese Paarden combinaties met de kwalificatie klasse 4 endurance ?? Nee, dát heb ik inderdaad nog nooit meegemaakt nee _O-

Ik vraag me zelfs af of jij ooit een endurancewedstrijd van dichtbij hebt meegemaakt.

Met 100 Friezen over de afsluitdijk rijden lijkt wel verdacht erg veel op een endurance klasse 1 wedstrijd met massastart.

Dat gaat al jaaaren zo. Valt vanalles van te vinden, maar als daar net zo doemdenkerig over gedaan was dan wat nu hier gebeurt, was de endurance-sport al lang dood geweest in NL.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kabayo

Berichten: 13874
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:18

ikke schreef:
Wanderers schreef:
@ikke : zo'n 100 Friese Paarden combinaties met de kwalificatie klasse 4 endurance ?? Nee, dát heb ik inderdaad nog nooit meegemaakt nee _O-

Ik vraag me zelfs af of jij ooit een endurancewedstrijd van dichtbij hebt meegemaakt.

Met 100 Friezen over de afsluitdijk rijden lijkt wel verdacht erg veel op een endurance klasse 1 wedstrijd met massastart.

Dat gaat al jaaaren zo. Valt vanalles van te vinden, maar als daar net zo doemdenkerig over gedaan was dan wat nu hier gebeurt, was de endurance-sport al lang dood geweest in NL.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb ook endurance gestart en dat was door bos en 1 klein stukje langs een rustige weg.

Ik ben het 100% met wanderes eens. Jammer dat sommige mensen het gevaar niet zien... iets met vooruit denken

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:23

Ik reed vroeger altijd langs dit soort wegen, ik denk dat sommige hier juist het gevaar veel te groot maken.

Als je geen bos hebt dan moet je wat he

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:34

Ik ben ook heel blij dat er iemand eens een realistische kijk op het geheel heeft. Dat er daarbij geen naam genoemd wordt snap ik helemaal.

Polly: ik deed vroeger ook hele andere dingen dan nu, oa langs de (drukke) weg rijden. Maar het verkeer in NL is dusdanig verandert dat ik het voor mezelf iig niet meer verantwoord vind, ik heb angst gekregen door dingen die ik heb meegemaakt. Dan pak ik liever de trailer om wel gelijk daar te zijn waar veilig en verantwoord gereden kan worden.

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:40

Ik quote mezelf maar een keer.
Opgave is geen verplichting he.



Polly schreef:
Als iedereen die het niet aandurft zich nou gewoon niet opgeeft en niet zo gaat lopen doemdenken, de mensen die wel willen geven zich wel op, probleem opgelost

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:08

Polly schreef:
Ik reed vroeger altijd langs dit soort wegen, ik denk dat sommige hier juist het gevaar veel te groot maken.

Als je geen bos hebt dan moet je wat he


Met 100 paarden tegelijk die elkaar niet kennen? :P
Waarvan niet te controleren is of ze het mentaal en fysiek aankunnen om 44km voornamelijk te stappen, of hoe ze reageren als ze moe worden? Op een breedte van 4 meter...

Lijkt me niet te vergelijken met jouw buitenritjes vroeger langs de snelweg.
En ik geloof ook dat de afstand best te doen is hoor, met een klein groepje, waarvan in ieder geval de ruiters elkaar kennen en de paarden die regelmatig grote afstanden doen en daar ook in getraind worden.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:32

Polly schreef:
Ik quote mezelf maar een keer.
Opgave is geen verplichting he.



Polly schreef:
Als iedereen die het niet aandurft zich nou gewoon niet opgeeft en niet zo gaat lopen doemdenken, de mensen die wel willen geven zich wel op, probleem opgelost


Je kunt jezelf 100 keer quoten, maar ik vind het alleen maar goed dat er ruimte is voor discussie en meerdere inzichten op dit plan. Mogelijk zet dat potentiële deelnemers aan het denken en haken ze bij nader inzien toch af vanwege de aangehaalde kanttekeningen en risico's.
(ik zou hier nooit aan deelnemen, echt veel te gevaarlijk)

Ben het eens met wanderers overigens, goed neergezet en dat er geen namen worden genoemd is toch prima.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:55

Uiteraard ga ik verder niet in op reacties waarop ik al gereageerd heb, lijkt me niet erg zinvol ;)

Vwb. de quote van Polly: helaas blijkt keer op keer, dagelijks en in allerlei mogelijke situaties telkens weer dat de mens in z'n algemeenheid steeds slechter in staat (b)lijkt te zijn om de consequenties van eigen doen en laten te overzien ...
Soms zijn de gevolgen voor die persoon zelf en tja, wie zijn billen brandt zal dan op de (rij)blaren moeten zitten .. maar als andere levens de dupe zouden kunnen worden van uhhh ondoordacht gedrag dan ben ik van mening dat een tegengeluid wel op z'n plaats is.

En neen, ik verwacht geen moment dat de dire devils onder ons ook maar een moment onder de indruk zullen zijn van welk gevaar of risico dan ook ... maar alle reacties lezende zijn er toch echt ook mensen die geen idee hebben over de exacte omstandigheden waaronder er gereden zou moeten gaan worden, om maar iets te noemen.

Omstandigheden overigens die met geen enkele tocht of evenement te vergelijken zijn .... want/en dáár gaat het de organiserende partij juist om : iets enigst, iets unieks en nooit eerder vertoond (met reden ..) en niet te evenaren evenement op poten zetten.

Geweldig initiatief en mijn zegen hebben ze ... maar NIET, letterlijk, over de ruggen van paarden!

Er zijn andere suggesties/mogelijkheden genoeg om wereldwijd aandacht te trekken voor de Europese Culturele Hoofdstad (provincie) zonder de al breed uitgemeten risico's en tegens van deze tocht te paard.
* ziet in gedachten een lint van mensen in Pompeblêden op de Afsluitdijk en/of Waddenzeedijk * :))

tot op het allerlaatste moment bij jullie, tot op het allerlaatste moment bij mij .. tot ooit lieverds, hopelijk tot ooit ..
Ewold* Irma* Nanda* Wodan* Dyone* Merona* Joppe*


Y;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:47

Nou ik denk niet alleen aan de paarden. Er zijn ook andere weggebruikers in het spel met alle mogelijke risico's van dien.

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:58

@SusanH: klopt helemaal, dat bedoel ik ook met mijn opmerking (..) als andere levens de dupe zouden kunnen worden (..) +:)+

tot op het allerlaatste moment bij jullie, tot op het allerlaatste moment bij mij .. tot ooit lieverds, hopelijk tot ooit ..
Ewold* Irma* Nanda* Wodan* Dyone* Merona* Joppe*


Y;(

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 13:14

SusanH schreef:
Nou ik denk niet alleen aan de paarden. Er zijn ook andere weggebruikers in het spel met alle mogelijke risico's van dien.


Ik denk dat je doelt op een paard dat uitbreekt en om wat voor reden dan ook op de snelweg terecht komt?

Nu ben ik niet iemand die vaak met tochten meedoet, enige waar ik wel eens aan heb meegedaan is altijd in een natuurgebied. Maar ik neem aan dat er wel meer tochten zijn die ook langs de weg gaan?
Hoe doen ze dat dan?

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 13:26

Wanderers schreef:
Vergunningen zijn inderdaad nog niet gegeven ; 'men' is ook aan het proberen of een weghelft afgesloten kan worden en er voor de rest een snelheidsbeperking komt, maar óf dat gebeurd is nog maar de vraag.
Deze eventuele ingrepen zullen overigens niet tot erg veel sympathie voor de stoet leiden onder de meeste snelweggebruikers wat uiteraard ook weer zo z'n gevolgen kan hebben ( denk dat 'buiten'rijders wel begrijpen wat ik bedoel).


Ik heb geen idee wat je bedoeld, rijd wel veel buiten ook langs drukke wegen etc.
Maar dat er verkeersmaatregelen worden genomen lijkt mij logisch. Niet alleen voor de paarden maar ook voor de bestuurders zelf.. Zo een groep paarden zal zeker bekijks hebben en kijkende mensen die 130 rijden zijn sowieso een gevaar op de weg. Daar hoeft echt geen loslopend paard aan te pas te komen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

janouk
Blogger

Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 13:59

Janine1990 schreef:
SusanH schreef:
Nou ik denk niet alleen aan de paarden. Er zijn ook andere weggebruikers in het spel met alle mogelijke risico's van dien.


Ik denk dat je doelt op een paard dat uitbreekt en om wat voor reden dan ook op de snelweg terecht komt?

Nu ben ik niet iemand die vaak met tochten meedoet, enige waar ik wel eens aan heb meegedaan is altijd in een natuurgebied. Maar ik neem aan dat er wel meer tochten zijn die ook langs de weg gaan?
Hoe doen ze dat dan?



Wij rijden geregeld koetsentochten met ca. 30 tot 50 koetsen door bijv. Het Gooi rondom Hilversum of ergens andes in Nederland..zelfs een jaarlijkse nachtrit door Amsterdam met kaarslicht. Een heel lint koetsen over de openbare weg. Prachtig gezicht. Er rijden vrijwilligers mee van een motorenclub. De motoren maken de kruisingen vrij, zodat de tocht koetsen kan passeren.
Met de koets zijn wij sowieso al gewend dat onze plaats in het verkeer op de rijbaan is.
En dat gaat prima, als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar.
De ritten gaan vaak langs bejaardentehuizen, waar de bewoners weten dat we komen en uitgebreid op het terras staan te zwaaien.
Vaak houden we dan daar een korte pauzestop of midden op een marktplein.
Dat trekt altijd veel nieuwsgierige bezoekers, die de koetsen en paarden komen bewonderen.


Er gelden veiligheids regels in de colonne en daar houdt iedereen zich aan. De paarden
Hebben veel steun aan elkaar en er heerst over het algemeen veel rust.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

janouk
Blogger

Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:06

@janine1990
dit is voorbeeld vestingrit door Het Gooi
Gewoon door het verkeer. De Haflinger met de gouden springschoenen is Janouk


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:19

Uiteraard zijn er meer tochten langs wegen waarbij de (be)nodige begeleiding natuurlijk onmisbaar is en risico's zijn er natuurlijk altijd en overal .. óók in/op buitengebieden, bossen, stranden of waar dan ook .. tot en met in binnen-of buitenbak.

Maar er is ook zoiets als een onevenredig (ver)hoog(d) risico : ik vind die in grote mate aanwezig bij een grote groep ruiters & paarden met een grote verscheidenheid van beider kunnen, vaardigheden en ervarenheid die 32 kilometer lang pal langs een zeer drukke 130 km. snelweg moeten rijden en op bepaalde punten ook nog andere uhhh 'hindernissen' moeten nemen ( sluizen ..)

En als, áls je als organisatie dan alles al wel pico bello in orde zou hebben qua geschiktheidscheck van ruiters & paarden .. dan nog blijft er een zeer groot oncontroleerbare factor, nml. die van het gedrag van de mede weggebruikers op ( ik zeg het nog maar eens ... ) een autoSNELweg, over de grootste lengte slechts gescheiden door een grond vangrail .. 32 lange kilometers lang!

Ik denk echt dat deze tocht met al z'n mits & maar alleen maar, veiliger of überhaupt, te realiseren zal zijn als de hele dijk voor het overige verkeer ( uitgezonderd uiteraard de begeleiding en hulpdiensten) afgesloten gaat worden.
Maar zoals al eerder gemeld is dat bij uitzondering slechts 1x eerder gebeurd .. iets wat overigens vanwege de slechte weersomstandigheden/voorspellingen op het laatste moment uiteindelijk niet is doorgegaan.

@fransje: blijkbaar , gelukkig !!, nog nooit mee hoeven te maken hoe automobilisten kunnen reageren uit frustratie/boosheid vanwege ook maar enige hinder op hun pad van A naar B ?
Of 'gewoon' uit onbenulligheid of voor 'de lol' of voor het écht niet weten dat een vriendelijk bedoeld tikje op de claxon hele andere gevolgen kan hebben dan bedoeld?

Noem mij gerust een doemdenker, maar juist omdat ik ( en anderen ;) ) jarenlang onder diverse omstandigheden zo'n beetje overal ( behalve dan te paard op de Afsluitdijk :D ) gereden heb, ken ik ook de mogelijke gevaren van (vooral) omstandigheden die je zelf niet in de hand kunt hebben of krijgen.
Dat in ogenschouw nemend vind ik het, nogmaals, onevenredige hoge risico's opleveren voor alles en iedereen om met zo'n grote groep waarin het kennen & kunnen van de combinaties tamelijk uit elkaar zal lopen (..) een dergelijke tocht op een dergelijke plek plaats te (willen ..) laten vinden.

Ik noem dat persoonlijk geen doemdenken maar gewoon even de zaken, inderdaad, realistisch bekijken en benoemen.

tot op het allerlaatste moment bij jullie, tot op het allerlaatste moment bij mij .. tot ooit lieverds, hopelijk tot ooit ..
Ewold* Irma* Nanda* Wodan* Dyone* Merona* Joppe*


Y;(

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:40

Om te laten zien waar we het hierover hebben en waarom ik persoonlijk geen enkele vergelijking met welke rit waar dan op z'n plek vind ( maar opnieuw: dáár is het de organisatie ook om te doen) wat foto's, met details, van de Afsluitdijk.

NB., ik plaats dit omdat ik gemerkt heb dat er mensen zijn die eigenlijk geen idee hebben onder welke omstandigheden die tocht plaats zou moeten vinden.

... als het daar nou altijd zó stil zou zijn ?! .. maar dan nog, wát een dodelijk saaie maar niet minder dodelijk vermoeiende weg!

Afbeelding

Detail fuik bij sluizen .. x 2

Afbeelding

Detail fietspad in de te nemen richting

Afbeelding

tot op het allerlaatste moment bij jullie, tot op het allerlaatste moment bij mij .. tot ooit lieverds, hopelijk tot ooit ..
Ewold* Irma* Nanda* Wodan* Dyone* Merona* Joppe*


Y;(

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:39

Je zou maar zo'n grapjas toeterende vrachtwagen op je af krijgen met links en rechts 4 jarigen die net wat maandjes onder het zadel zijn :\

Na die 44 km zijn ze in iedergeval wel verkeersmak *D

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:07

Ik blijf het onverantwoord vinden en ik ga er toch vanuit de beiden gemeentes hier echt geen vergunning voor gaan geven.

Sizzle, inderdaad.. ze zijn na 44 kilometer verkeersmak of verongelukt.

BrankaZ

Berichten: 3866
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:13

Tja... als ze schrikken zal het wel van de kant komen waar je ze niet wil hebben. Dan zou je verwachten dat ze eerder bij de rijbaan wegspringen dan er naartoe.
De Friezeneigenaren die ik in mijn vrienden- en kennissenkring heb zijn in ieder geval niet happig op deze rit. Meeste met mogelijk geschikte paarden voldoen niet aan de ruitereisen en buiten dat trekt de rit ze niet aan. Ze zien het als een lange saaie rit en vinden de duur te lang. Zeker omdat het alleen op het asfalt is. Dit zijn overigens mensen die met veel plezier aan de strandritten mee deden.
Hb zelf geen Fries, maar als ik er 1 had en zou voldoen aan de eisen sprak de rit mij niet aan. Ik kom zeer regelmatig met de auto op de Afsluitdijk en vind het dan al een saai stuk weg. Heb altijd bewondering voor fietsers die dat eind willen fietsen. Dus te paard zou ik overslaan.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:18

Ik heb een fries, maar zou her dus nooit aan deelnemen.
Het lijkt me bovenal oersaai! Daarnaast echt levensgevaarlijk en ook veeeeel te belastend voor mijn lieve dier en mezelf. Continu over asfalt, tussen vreemde paarden, met andere vaak lijpe weggebruikers...nee bedankt
(daarnaast woon ik in limburg....)

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, _San87_, Amazonbot, Barb, hagelslag, jildou1979, LiannePuthzy, Lisanne_S, Pjotar, sasja0705, sjaslique, Sunau, Syzygy, xJolijn en 73 bezoekers