Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 17:11

RTV Oost
Overige


Drie dagen voordat de pony's definitief verdwijnen uit Slagharen is het attractiepark in verlegenheid gebracht door foto's van een bezoeker aan het park. Ze plaatste foto's op Facebook van pony's die gisteren diep met de benen in het water stonden.

"Het ziet er vervelend uit", erkent algemeen directeur Wouter Dekkers van het attractiepark. Maar hij benadrukt dat het met de pony's goed gaat. "Als de plek niet volledig droog is, worden de dieren op tijd naar binnen gehaald, de stal in." Ook 's nachts blijven de dieren binnen.

Slagharen heeft onlangs nog de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit over de vloer gehad vanwege een vergelijkbare klacht in de zomer. Ook toen stonden de pony's in het water. "Onze pony's en paarden zijn gecontroleerd. Het zag er volgens de NVWA allemaal goed uit."
Dat de dieren gisteren opnieuw in het water stonden, is volgens de algemeen directeur, net als deze zomer, een incident. "Het heeft hard en veel geregend. Ze staan op een zandplek en er is geen drainage." Dekkers benadrukt dat de dieren verzorgd worden door pony- en paardenmensen die met pony's en paarden zijn opgegroeid.

Dat er drie dagen voordat de dieren definitief weggaan uit het park dit soort foto's op Facebook verschijnen, noemt de algemeen directeur vervelend. "Vooral voor de pony's is het vervelend. Ik kan ook niet zeggen hoe lang ze in het water hebben gestaan. Of dat een half uur is geweest, of twee uur." Normaal gesproken worden extreem natte delen van het terrein ook afgezet, maar zelfs dan is het nog mogelijk dat de dieren er zelf gaan staan. "Ik weet niet hoe eigenwijs die pony's zijn. Ik heb zelf geen verstand van paarden."

Het is ook niet zo dat het park, zo vlak voor het vertrek van de pony's, weinig aandacht meer heeft voor de dieren. "Ze worden tot de laatste dag goed verzorgd", benadrukt de directeur. "Natuurlijk zijn wij hier door in verlegenheid gebracht, maar we zijn ook vooral blij dat mensen ons kritisch volgen."

Morgen vertrekken de pony's voorgoed uit het attractiepark. In de middag verhuizen ze naar PonyParkCity in Collendoorn.

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:13

Weer van die onzin. Daarachter is alles droog. Die pony's zijn duidelijk zelf in de nattigheid gaan staan, waarschijnlijk omdat ze lekkere hapjes krijgen of verwachten van die kinderen.

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:26

Nou dan mogen ze wel bij half paardenhoudend nederland langsgaan, het heeft echt veel geregend de laatste tijd....
Weer een kwestie van iemand die niet weet waar ie het over heeft, ze zijn overduidelijk zelf doodleuk in het water gaan staan, genoeg droge ruimte daarachter zo te zien.
Jammer weer.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:46

Nieuwsredactie schreef:
RTV Oost
"Ik weet niet hoe eigenwijs die pony's zijn. Ik heb zelf geen verstand van paarden."

Aldus de algemeen directeur.
Lekker dan...

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:49

swartbeessie schreef:
Nieuwsredactie schreef:
RTV Oost
"Ik weet niet hoe eigenwijs die pony's zijn. Ik heb zelf geen verstand van paarden."

Aldus de algemeen directeur.
Lekker dan...


Lijkt me niet meer dan normaal. Zou wat zijn als je over alles kennis moest hebben als directeur zijnde, die verantwoordelijkheid van de paarden laat je gewoon aan een ander over.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:51

True, maar als je een AD bent en je krijgt hier PR gezeik over, dan kun je toch op z'n minst de werknemer die er wél verstand van heeft informeren voordat je media te woord staat?
Dit is gewoon niet handig, hiermee jagen ze mensen alleen maar meer het harnas in, terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:54

Laurora schreef:
Nou dan mogen ze wel bij half paardenhoudend nederland langsgaan, het heeft echt veel geregend de laatste tijd....
Weer een kwestie van iemand die niet weet waar ie het over heeft, ze zijn overduidelijk zelf doodleuk in het water gaan staan, genoeg droge ruimte daarachter zo te zien.
Jammer weer.



Dit dus.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:55

Dit slaat toch nergens op? Die ponies kunnen goed droog staan, ruimte zat. Gemiep om niks..

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:56

Ik denk dat mijn hoogste directeur ook echt geen kaas heeft gegeten wat ik aan het doen ben, dus dat is iets normaals hoor!

Ook idd azijnzeiken. Er is nog genoeg ruimte droog te staan achterin... Als alles nu zo onder water lag was het wat anders.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:05

Achteraan is inderdaad droge grond, maar dan lijkt het wel alsof de pony's echt hutje mutje moeten staan willen ze allemaal droge voeten. Als er voldoende droge grond is, is er inderdaad niets aan de hand, maar dat kan uit dit beeld niet afgeleid worden.
Door deze ene foto kunnen we dus niet zeggen dat de fotograaf overdreven heeft, maar ook niet dat dit een geval van verwaarlozing is.

Dat de pony's er zelf in gaan staan is natuurlijk de vraag of dat wel zo vrijwillig is. Als ik mijn stal maar lang genoeg niet uitmest, gaat mijn paard ook helemaal zelf in de mest staan. Als het aandeel natte grond dubbel zo groot is als het aandeel droge grond, dan is de kans dat de pony's er "zelf" in gaan staan natuurlijk groter.

Een beeld van de volledige ruimte die de pony's ter beschikking hebben zou meer duidelijkheid scheppen.

Qua PR-actie ben ik het wel eens met swartbeessie. Als je onder vuur ligt vanwege mogelijke dierenverwaarlozing is het niet de slimste zet om te zeggen "dat je er zelf geen verstand van hebt."

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:10

Zijn de pony's op hun nieuwe plek echt beter af? Ik hoop het, maar vraag het me wel echt af.

Rizette
Berichten: 4359
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:38

De pony's gaan w.s. letterlijk van de regen in de drup. Het is echt niet leuk voor de pony's dit werk. Temeer omdat heel veel mensen ze als een fiets behandelen en dan kan papa er ook wel even op als het zo uitkomt ha ha ha wat een lol (niet dus) Huisje huren, pony huren zo ziet de leek het. En zo gaat de leek er ook mee om. Zou mooi zijn als ze het beter zouden krijgen.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:12

Er achter is de boel gewoon droog, er valt zoveel regen dat het soms nat is. Ze staan er vast niet lang in.

Ze hebben heel de winter vrij, dat park is in de winter gesloten.
Pony's lopen in een hele grote groepsstal wat ik vroeger gezien heb en deel ook op de wei.

Ze hebben het beter dan een heleboel andere dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:31

Oei.. dan moet ik mijn weide maar goed afschermen, want daar is soms nog minder droge ruimte en diepere drek te vinden! :oo
Gelukkig ook zat droge plekken, maar bij de hekken/ doorgangen en waar ze veel lopen wordt ik er echt niet vrolijk van..

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:54

Poeh. Drama. Wees blij dat ze lekker buiten staan. Zo te zien hebben ze een droge plek om te staan. En hun vacht doet ook wonderen hoor.

Anoniem

Re: Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:36

Stonden nog 63 pony's die overgedragen zijn , gok dat de meeste dieren rondom op de weiden stond en dit een moment opname is . Al was vandaag de paddock ook nat toen ze richting de wei van ponyparkcity gingen (die liggen ook dichtbij het attractiepark)


63 := , had niet gedacht dat het er zoveel waren in totaal

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:28

Ik was er laatst met veel regen.(niet voor 't park zelf maar omdat onze nicht er optrad) De paddock was behoorlijk nat maar er was ook een droger stuk. Waar ze op 1 of 2 na (die aan de omheining stonden voor aandacht of eten) inderdaad op een kluitje stonden. Maar afgezien daarvan; wat een treurigheid. Ik ben er ooit op schoolreisje geweest, toen werd ik er al niet vrolijk van. Maar nu als volwassene denk ik dat je dieren in een pretpark helemaal niet moet willen. Maar hoor dat ze vertrekken, hopelijk naar een prettiger leven.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:31

De pony's werden toch pas volgend jaar verkocht??

Anoniem

Re: Slagharen in verlegenheid gebracht door foto's natte paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:46

Blijkbaar niet

Sommige personeelsleden hebben ook wat ponys gekocht las ik