Total Hope (v. Totilas) wint Zweedse hengstencompetitie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:58

Punz schreef:
Citaat:
..uit goede merries..


Precies dit.

( En begrijp me goed: vind Totilas een geweldig dier hoor, en vind het afschuwelijk hoe het met hem gegaan is. Maar hoe geweldig ik hem ook vind, weet niet of ik hem als vaderdier zo indrukwekkend vind..)
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, of vermeld i.i.g. beide ouders :)

Vergeten, paard met enorm veel potentie verwacht, moet ook wel met zulke ouders.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Total Hope (v. Totilas) wint Zweedse hengstencompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:33

Klopt het is ook standaard, maar toch vind ik in dit geval, met zo'n merrie dat het best vermeld mag worden.

Al geef ik toe, het is wat zeuren :P

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:40

M_D_H schreef:
Maar waarom?
Waarom bij dit paard wel en bij andere paarden niet?
Omdat het echt een heel, heel erg goede merrie is :j

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:41

Theeg0 schreef:
M_D_H schreef:
Maar waarom?
Waarom bij dit paard wel en bij andere paarden niet?

Omdat de moeder succesvoller is dan de vader!
Keep up the good work, dan heb je zo de 25 berichten bij elkaar *\o/*

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:45

M_D_H schreef:
Theeg0 schreef:
Omdat de moeder succesvoller is dan de vader!

Maar dat is vaker het geval en dan wordt het niet gedaan.
De hengst wordt altijd gebruikt om de afstamming aan te tonen en niet de merrie.
Dus waarom moet het in dit geval in eens wel en normaal niet.
Laat ik het zo zeggen, toen ik de foto's zag dacht ik nice, vervolgens lees je Totilas denk je ook nice en toen las ik Weihegold en riep ik Holy crap.

Voor mij dit hetzelfde kaliber als bijv. Blue Horse Matine, enorm goede merries en, imo, het vermelden waard.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Total Hope (v. Totilas) wint Zweedse hengstencompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:45

Maar nogmaals, het is wat zeuren en zeiken.

'k Zal het niet meer doen ;)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:53

M_D_H schreef:
Ja weet je, ik snap het ergens wel want ik heb ook nooit begrepen dat alleen de vader vermeld wordt.
Maar het is altijd zo en dan wordt er bij dit paard een probleem van gemaakt. dat snap ik gewoon niet :+
Klopt. Net als bij ons mensen, eigenlijk zou er eens een Dolle Mina flink met haar hoef op tafel moeten slaan daar in stal Schockemöhle :j

#samerightstothemares

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:54

Amanda schreef:
Dat het nieuws is, heeft vooral ook met de hoge score te maken en zeker ook met de combinatie van ouders waar deze hengst uit komt. Helaas paste (Totilas x Don Schufro) niet in de titel, dus vandaar alleen de vermelding van de vader, zoals we vaker doen. Dat staat helemaal los van de vader zelf.
Het zou inderdaad een lange (en verwarrende) titel zijn geworden :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Azhari, Cas10, fierefluiter, Hanneke184, Hindo2, Knuffeldier, larapurdy, Letsdunit, Marja, Molfre, Toffeltje, weslyjune en 36 bezoekers