Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 17:53

military boekelo
Eventing
Ingezonden door bokker JPitty
Afbeelding
Tim Lips en Bayro. Foto door Marjoow

Tim Lips heeft op de tweede dag van de dressuur, het eerste onderdeel van de Military Boekelo - Enschede, een voortreffelijke dressuurproef gereden. Met een score van 39.10 neemt hij met Bayro de voorlopige tweede plaats in, achter de Chinees Alex Hua Tian met Don Geniro.

"Bayro is een paard dat zich in de dressuurring mooi maakt, mede omdat hij met veel oprichting door de baan gaat", vertelde Tim Lips, die ook van mening is dat Bayro in zijn dressuurproef lekker ontspannen bleef galopperen. "Ik sta hoog in het klassement en hoop in de cross deze positie te kunnen handhaven. De cross is schitterend gebouwd, alleen zal hij door de regen zwaarder zijn geworden. Zoals ik nu tegen de cross aankijk denk ik overal steeds weer de kortste weg over de hindernissen te kunnen nemen", aldus een blije Lips, die zich bewust is van het feit dat hij zondag na het springen naast het winnen van het NK mogelijk gehuldigd kan worden als eerste Nederlandse winnaar van de military Boekelo - Enschede in de 47 jaar dat deze wedstrijd wordt verreden.

Zo goed als Tim Lips reed, zo tegenvallend presteerde de kleindochter van de Engelse Koningin Elisabeth. Zara Tindall staat met The Precious One op de voor haar uiterst teleurstellende 94ste plek in het tussenklassement.

Kijkend naar de Nederlandse deelnemers dan zien we dat regerend Nederlands kampioen Alice Naber-Lozeman met ACSI Peter Parker is afgezakt naar de 30ste plek in het klassement. Daarmee staat ze nu 2de in het NK. Met haar tweede paard ACSI ZamZam nestelde Lozeman zich met 44ste plaats in de middenmoot van het 99 combinaties tellende veld. Renske Kroese reed met Henri Z ook een fijne dressuurproef en staat nu op de 34ste plek, goed voor een voorlopig derde plek in het NK. Sanne de Jong, die in Boekelo debuteert, reed met de door haar ouders gefokte Enjoy een nette proef, die door de jury best hoger gewaardeerd had mogen worden. Aan de andere kant staat De Jong, die nu de 58ste plek in het klassement inneemt en de 5de plek in het NK, op minder dan 10 punten van een top tien klassering. "Mijn paard heeft succesvol aan twee WK's voor jonge eventingpaarden deelgenomen en is volgens mij nu klaar voor deze wedstrijd. Dat ik hier mag deelnemen is voor mij een droom die uitkomt", vertelde de jeugdige amazone.

De verschillen tussen de combinaties zijn na de dressuur uiterst marginaal. Zo is het verschil tussen de nummer één in het klassement Alex Hua Tian en de als 43ste geplaatste Jörg Kurbel uit Duitsland met Josera's Entertain You exact tien punten. Daaruit kan nu al de voorzichtige conclusie getrokken worden dat er na de cross enorme verschuivingen in het klassement zullen zijn optreden.

In de FEI Nations Cup competitie, die ook in Boekelo wordt verreden, gaat Nieuw Zeeland aan de leiding, voor Frankrijk en op de derde plek staat Duitsland. Nederland staat nu zevende, maar ook in deze wedstrijd zijn de verschillen uiterst klein, waardoor ook in dit klassement behoorlijke verschuivingen mogelijk zijn.

Van de vier ruiters die kans hebben om als eerste voor de derde maal de military van Boekelo Enschede winnend af te sluiten heeft de Duitse Julia Mestern met een vierde plek in de tussenstand na de dressuur voorlopig de meeste kans dit huzarenstukje uit te halen. Aan de andere kant zijn ook in deze strijd de verschillen marginaal, want Adreas Dibowski staat negende, Mark Todd neemt de 13de positie in en Blyth Tait staat 26ste. Ook daar in is alles mogelijk.

Klik hier voor de volledige uitslag.

Zaterdagochtend gaat de eerste ruiter van start om 09.30 uur in de cross country.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:20

Knap gereden! Zou mooi zijn als hij zijn positie kan handhaven of mogelijk kan verbeteren *\o/*

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:45

alice reed net wel een goede cross! dus ben benieuwd naar het nederlandse kampioenschap wie er mee weg gaat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:47

Haha Eloya ik wilde net iets soortgelijks posten:

Hij krijgt wel een zware dobber aan Alice, die is net gefinisht met de snelste tijd tot nog toe vandaag. Hij zal dus snel en foutloos moeten zijn vanmiddag.

Ik ben eigenlijk wel fan van Alice :j gewoon omdat ik haar zo'n leuk mens vind ook.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:53

Was het er niet helemaal mee eens dat De Jong hoger had gemogen. Zat afentoe best wel (logisch) wat spanning in en enkele foutjes. Ook deden de commentators met o.a Zara Tindall en ..., andere grote eventingamazone, een gok dat ze rond deze score zou moeten zitten. Vond het een mooie score voor de nette proef!

Ik hoop dat Alice met het kampioenschap aan de haal gaat! :D Ben zo'n enorme fan *\o/*

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:02

is er eigenlijk geen topic over de cross vandaag? waar het besproken word

ben heel benieuwd naar tim lips, alice ging zo goed.
jordy wilken is ook goed gefinishd volgens mij maar die heb ik gemist vanmorgen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:04

Die is idd goed gefinisht. Fijn voor hem na vorig jaar. Wat een val maakte hij toen, was echt naar om te zien.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:35

Tim wel een clear round! maar niet snel genoeg voor de top 1 plaats...
maar bayro is ook wel een groot paard zeg, veel groter dan de meeste paarden die je ziet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:37

Bayro heeft hem wel een paar keer gered als ik het zo zag, maar desondanks top prestatie ik doe het hem niet na. Idd Bayro is groot. Ik vind het een prachtig paard.

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:43

Ik vond de eerste beelden van Tim ook echt niet fijn om te zien, zo ongecontroleerd. Gelukkig daarna goed teruggepakt en een mooie voorlopig 2de plaats.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:53

Saintelette schreef:
Ik vond de eerste beelden van Tim ook echt niet fijn om te zien, zo ongecontroleerd. Gelukkig daarna goed teruggepakt en een mooie voorlopig 2de plaats.


Ik vind de beelden juist te gecontroleerd en daardoor krijgt hij geen controle. Had moeten proberen om meer voorwaarts te rijden om op die manier een beter ritme te krijgen. Later in de cross werd het wel een stuk beter inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:56

Wij zitten bij de cross maar we hebben hem gemist. Is t nu stil gelegd ofzo? Komen al even geen paarden voorbij.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:57

Ja is pauze!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:59

Dat idee heb ik ook Seventeen, maar volgens mij speelt de bodem daar ook wel een grote rol in. Die is volgens mij niet al te best meer.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:00

dat water stuk zag er vooral niet heel prettig uit, en die sprong waar bayro bijna bleef hangen met zijn been en zijn achterbenen langs de vlag gingen. daarna ging het wel beter idd

hier op de livestream zijn er weer paarden aan het rijden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:02

In het water gingen er meer niet heel soepel vooral dat eerste water.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:18

Alice is net gevallen met Zamzam, ging zó lekker. heel jammer
ze stond wel meteen weer op.

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:00

Joolien schreef:
Wij zitten bij de cross maar we hebben hem gemist. Is t nu stil gelegd ofzo? Komen al even geen paarden voorbij.


Je was net in beeld! Hahahha
Ik dacht ineens, hey een bokker!

Veel plezier :')

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:00

Joolien schreef:
Wij zitten bij de cross maar we hebben hem gemist. Is t nu stil gelegd ofzo? Komen al even geen paarden voorbij.


Volgens mij zag ik jou op de live stream?!

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Re: Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:00

_O-

Spot de bokker

Anoniem

Re: Tim Lips tweede tijdens de dressuur van Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:55

Haha ja klopt. :P we hebben onwijs gelachen maar net op t laatst was kut, we kwamen ongewild in een gevecht terecht dus mn vriend en een vriendin probeerde mensen uit elkaar te halen. Daarbij viel mn vriendin in de modder := ondertussen begon t te hozen en was het complete chaos bij de pendelbussen. Wat een ramp was dat zeg. Echt heel slecht geregeld :n

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:52

Stond eerst ook verkeerd aangegeven de P1 en 2 parkeerplaats zou links af richting de bushalte zijn . En rutbeek rechts Vanaf de hoofdingang op zon matrix bord.. nou dat was dus gewoon rechts.

Vanochtend liepen we ongemerkt achter de rest van de bus aan zo gratis binnen.. we vroegen aan een medewerker waar nou de hoofdingang was.. toen stonden we al achter de ingang.. kaart en gewoon laten scannen. Waren maar paar mensen

Uitgang was ook niet mega duidelijk aangegeven.

En vanaf P1 ook niet dat het eenrichtingsverkeer was voor vandaag. Zouden ze nog aanpassen.

Erg irritant voorgaande jaren veel beter georganiseerd