Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14029
Geregistreerd: 20-04-16

Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 21:00

*Looopings
Overige

Afbeelding
Foto door Amanda

De pony's van Attractiepark Slagharen gaan verhuizen. Eerder dit jaar werd al bekend dat het Overijsselse pretpark afscheid gaat nemen van alle pony's, die terug in het park waren sinds 2014. Nu is duidelijk waar de dieren ondergebracht zullen worden.

Het nabijgelegen vakantiepark PonyparkCity, dat geen onderdeel is van Attractiepark Slagharen, neemt de pony's over. Dat bevestigt directeur Wouter Dekkers aan Looopings. "We weten dat ze daar in goede handen zijn", zegt hij.

Tot eind oktober is het nog mogelijk om in Slagharen een Buffalo Ranch House met een pony te huren. Daarna worden de verouderde vakantiehuisjes gesloopt. Ook bij de Indian Pony Ride in het pretpark gaan de pony's weg. De attractie wordt later vervangen door iets nieuws.

PonyparkCity wordt al jaren gerund door een externe ondernemer. Het vakantiepark ligt in Collendoorn, op ongeveer vijf kilometer afstand van Slagharen.

In een ver verleden ging Attractiepark Slagharen door het leven als Ponypark Slagharen. De oude naam wordt al sinds 1998 niet meer gebruikt.

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:04

"We weten dat ze daar in goede handen zijn" :roll:

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:04

Van de regen in de drup dus...

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:05

Grab them while you can still grab them by the pony!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:05

Sjee, die beesten raken ook van de regen in de drup

Edit, KimD was mij voor. :D
Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 27-09-17 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:06

Yeah... right

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:08

Zonde.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:10

Arme dieren gaan van kwaad naar erger.

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:14

Vreselijk zeg
Ben bij dat pony park collendoorn wel ooit geweest ala 12/13 jarige
Kreeg een fjordje
Als dat beest 2 jaar oud was al
Arme arme pony s
Goede handen Yeah wright

Het is zo 1900 om pony s zo te gebruiken

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:19

Als kind ook bij colledoorn keer fjord gehuurd. Jaar erop hadden ze alleen nog shetlander s en was ik te oud ervoor.
Er reed een trein te van het actractie park na colledoorn.

Fjord en gingen de ouders teveel op rijden heb ik wel eens gelezen.

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:22

Ai, niet het nieuws waar ik op gehoopt had.

Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:27

Arme paardjes |( . Zolang er mensen en kinderen zijn die naar dergelijke attractie parken gaan, blijven ze helaas bestaan.

BE_GENTLE
Berichten: 2905
Geregistreerd: 10-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:30

Wij gaan elk jaar naar ponyparkcity en vind dat de pony's daar super worden verzorgd, Tuurlijk zijn er ruiters die zich niet altijd aan de regels houden.. Maar er word altijd rond gereden met een golfkarretje om overzicht te houden.. Pony's kunnen om 10.00 uur opgehaald worden en moeten 16.00 of 17.00 uur weer terug zijn daarna gaan ze naar de vrije in en uitloop binnen kunnen ze eten en daarna de weide op als ze dat willen.. Staan niet opgesloten in stalletjes maar hebben 24/7 de ruimte zowel binnen als buiten.. Geen zadels geen bitjes.. Heb het op sommige maneges erger gezien..

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:31

Heuuule goede handen.. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:32

Probleem met de fjorden en grote paarden waren oa volwassenen die door het park racenden met elkaar , hartstikke gevaarlijk als er een kind loopt ..

Die zijn toen weggegaan ja , maar ze streven hun eigen regels niet naar daar. Zolang er geld te verdienen valt zijn ze tevreden , boven 12 niet rijden maar gebeurd vaak genoeg.

Ik kom er al 20 jaar maar de laatste jaren word Ponyparkcity anders , ook enorm druk en vol penny's die soms dag van te voren komen zodat ze de pony hebben waar ze 'lover' van zijn


Pony's lopen van maart tot iets van november in het park , dan winterstop en hoeven ze alleen maar op de wei te staan

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:46

BE_GENTLE schreef:
Wij gaan elk jaar naar ponyparkcity en vind dat de pony's daar super worden verzorgd, Tuurlijk zijn er ruiters die zich niet altijd aan de regels houden.. Maar er word altijd rond gereden met een golfkarretje om overzicht te houden.. Pony's kunnen om 10.00 uur opgehaald worden en moeten 16.00 of 17.00 uur weer terug zijn daarna gaan ze naar de vrije in en uitloop binnen kunnen ze eten en daarna de weide op als ze dat willen.. Staan niet opgesloten in stalletjes maar hebben 24/7 de ruimte zowel binnen als buiten.. Geen zadels geen bitjes.. Heb het op sommige maneges erger gezien..


Ze worden dan vast wel goed verzorgd al in een dak boven hun hoofd en eten maar vind je het echt vriendelijk? 7 uur lang met zo dier rond hobbelen, anky's in spe die kilo of 20/30 te zwaar zijn en erop zitten? Zelf geknoopte touwhalstertjes erom knopen en hun kunstjes moeten vertonen voor instagram.

Kom op die paardjes zijn er maar voor 1 ding en dat is geld in het laatje, een circus verbieden we maar dit mag wel!?

Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:47

Heb even hun eigen promotie filmpje op de site gekeken. Daar vallen mij al drie dingen op, kinderen die veel te groot zijn voor een Shetland pony (voeten bijna op de grond), het voortdurend op de flanken schoppen als ze op de paardjes rugjes zitten botsen. (lekker gezond voor die rugjes). En voila, als de familie lekker gaat eten, winkelen of zwemmen wordt de pony op het zand aan een houten paal gebonden zonder eten en drinken. En dat is alleen nog maar hun eigen filmpje. Noem dat maar goed verzorgd.
Dierenbeulerij vind ik het.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:52

Bah hopelijk veel.publiciteit zodat mensen het zelf misschien ook in gaan zien ,dat het alles behAlve diervriendelijk is...

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:56

Inderdaad van de regen in de drup wat verdrietig.

BE_GENTLE
Berichten: 2905
Geregistreerd: 10-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:04

Ik denk dat als je er nog nooit bent geweest geen reactie kan geven,, Een introductie filmpje is maar 1 minuut op een dag van 24 uur.. Er wordt niet 7 uur lang gereden er wordt geborsteld getut gewandeld en gereden.. Niet iedereen bind hun pony aan een paal om te gaan eten,zwemmen etc.. Je kunt de pony de hele dag door terug brengen.. Je hebt bij het huisje water voor de pony en je kan de hele dag hooi pakken voor de pony's bij het huisje.. Wat ik al zei er zijn echt wel meisjes die zich niet houden aan de regels maar dat is overal wel..

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:09

BE_GENTLE schreef:
Ik denk dat als je er nog nooit bent geweest geen reactie kan geven,, Een introductie filmpje is maar 1 minuut op een dag van 24 uur.. Er wordt niet 7 uur lang gereden er wordt geborsteld getut gewandeld en gereden.. Niet iedereen bind hun pony aan een paal om te gaan eten,zwemmen etc.. Je kunt de pony de hele dag door terug brengen.. Je hebt bij het huisje water voor de pony en je kan de hele dag hooi pakken voor de pony's bij het huisje.. Wat ik al zei er zijn echt wel meisjes die zich niet houden aan de regels maar dat is overal wel..


Maar dat park stopt die beelden wel in een filmpje, dus dat vinden zij representatief van wat er op zo'n dag gebeurd (dus de te zware, schoppende kinderen en pony's vastgebonden aan een paal). Dat vind ik wel kwalijk, aangezien dat park dus niet aan het welzijn van die pony's denkt (ook al staan ze lekker buiten en krijgen ze hooi en water 's middags, dan alsnog is het heel erg dat er te grote en te zware kinderen op zitten die de pony's trucjes aanleren en ze kapot rennen) maar alleen aan het geld wat ze binnen brengen is belangrijk.

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:24

A wat sneu voor die pony’s.

Overigens wat BE_GENTLE zegt over de zadels: Een zadel verdeelt de druk over de rug van een paard. Zonder zadel gebeurt dat dus niet, je moet zelf goed de druk verdelen doormiddel van je zit. Echter kunnen de meeste kinderen die daar komen dit niet zo goed. Ze hobbelen maar een beetje. En voor 1 keer is dit natuurlijk niet erg, maar voor heel hun leven is niet goed voor hun rug.

Overigens vind ik dat het park veel meer vol met meiden van 13/14/15/16 jaar dan voor kinderen onder de 12 waar het park oorspronkelijk voor bedoeld is. En als ik mij niet vergis is het ook niet toegestaan om te draven, al gebeurt dit toch heel vaak zonder dat ze toezichthouders hier wat aan doen.

Kortom ik vind het gewoon super sneu en triest en vind dat ze er wat aan moeten doen!

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:48

BE_GENTLE schreef:
Wij gaan elk jaar naar ponyparkcity en vind dat de pony's daar super worden verzorgd, Tuurlijk zijn er ruiters die zich niet altijd aan de regels houden.. Maar er word altijd rond gereden met een golfkarretje om overzicht te houden.. Pony's kunnen om 10.00 uur opgehaald worden en moeten 16.00 of 17.00 uur weer terug zijn daarna gaan ze naar de vrije in en uitloop binnen kunnen ze eten en daarna de weide op als ze dat willen.. Staan niet opgesloten in stalletjes maar hebben 24/7 de ruimte zowel binnen als buiten.. Geen zadels geen bitjes.. Heb het op sommige maneges erger gezien..


Precies dit

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Bestemming pony's Ponypark Slagharen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:47

Ik ben er jaren geweest en van de 7 uur dat we ze hadden reden we 2 uur en de rest poetsten verwennen klieren met ze en veral veel verwennen

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 00:28

Voor degene die er jaren zijn geweest en het wel mee vinden vallen, zouden jullie nu dit soort dingen ook met je eigen ponys/paarden doen die je nu hebt?