Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight
janderegelaa schreef:Je moet een AHW altijd controleren door zodra hij vastklikt het neuswiel weer een paar slagen uit te draaien. De auto gaat dan omhoog. Als de koppeling versleten is of niet goed erop zit dan schiet hij los.
Standaard dingetje bij het BE examen, tenzij je geen BE hebt.
Sclimpre schreef:Bij onze aanhanger heeft de koppeling een pijltje dat in het groene gebied moet staan. Dan is hij correct vastgeklikt. Pijltje in het rood: losmaken en terug vastklikken.
Duhelo schreef:janderegelaa schreef:Je moet een AHW altijd controleren door zodra hij vastklikt het neuswiel weer een paar slagen uit te draaien. De auto gaat dan omhoog. Als de koppeling versleten is of niet goed erop zit dan schiet hij los.
Standaard dingetje bij het BE examen, tenzij je geen BE hebt.
huidige examens (in belgie) moet/mag je dit niet doen.
aankoppelen = eronder rijden, handrem aanhanger moet opstaan, naar beneden beginnen draaien, als hij klikt controleren of die in het groen staat en even met de hand omhoog trekken als dubbele controle. noodkabel en stekker erin, handrem los. (wat ik met de handrem negeer want dan schuift die er niet netjes overheen als ik er niet perfect onder sta. maargoed).
Sclimpre schreef:Lijkt me niet gezond voor de koppeling. Dan hangt het gewicht van de achterkant van de auto aan het mechanisme dat de koppeling moet vergrendelen.
Een aanhanger die losschiet is naturlijk ook niet gezond.