Kirsten Brouwer wint zilver op WK jonge dressuurpaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Kirsten Brouwer wint zilver op WK jonge dressuurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 22:56

knhs
Dressuur


Na de KNHS-indoor Z2 titel was het zilver op het WK voor zevenjarige dressuurpaarden vandaag ook voor Kirsten Brouwer en de in Frankrijk gefokte Hannoveraan Sultan des Paluds. Patrick van der Meer eindigde met First Apple net naast het podium. Adelinde Cornelissen reed Parzival’s volle broer Fleau de Baian naar de zevende plaats. De Deense merrie Fiontini won voor het derde jaar op rij de wereldtitel.

In een sfeervol en praktisch uitverkocht dressuurstadion op het Nationaal Hippisch Centrum streden vijftien topgetalenteerde zevenjarige dressuurpaarden om de medailles. De titel ging naar de huizenhoge favoriet Fiontini en de Spaanse ruiter Severo Jesus Jurado Lopez. De merrie deed dat drie jaar op rij.

Kirsten Brouwer won voor het vierde jaar op een rij een medaille op het WK voor jonge dressuurpaarden. Eerder deed ze dat met KWPN-ers, vandaag met de Hannoveraanse ruin Sultan de Hus (v.Soliman de Hus). “Ik ben heel blij. Sultan deed het heel goed. Het is zo’n fantastisch paard om te rijden. Hij was vandaag iets meer gespannen dan donderdag. In de ring gaan zijn oren naar voren en gaat hij er voor. Hij is happy en het is zo fijn rijden. Ik was heel tevreden met mijn proef. Ik ben ook blij dat we onze prestatie van donderdag hebben kunnen verbeteren.” In de kwalificatie werden ze derde.

Over de plannen met Sultan des Paluds is Kirsten helder: “Sultan heeft heel veel talent voor het hogere werk. Zijn Franse fokker en eigenaar Pablo Bouillot wil dat ik hem blijf rijden. Ik hoop dat we de Grand Prix kunnen behalen.” Agelopen winter wonnen Kirsten en Sultan des Paluds al de KNHS-indoortitel in het Z2. Via de selectie in Duitsland nam ze deel aan het WK, omdat Sultan des Paluds geregistreerd is bij een Duits stamboek.

Patrick van der Meer eindigde donderdag in de kwalificatie als tweede met First Apple (v.Vivaldi). In de finale eindigde hij als vierde met een mooie score van 80.683. Adelinde Cornelissen mocht terug komen in de prijsuitreiking met Fleau de Bain, de volle broer van Parzival, voor de zevende plaats.

Kirsten Brouwer had ook de hengst Ferdeaux (v.Bordeaux) in de strijd, waarmee ze als elfde eindigde.