Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14006
Geregistreerd: 20-04-16

Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 12:32

*ad
Overige

Afbeelding

Regisseur Roel Reiné is op zoek naar stoere mannen die kunnen paardrijden. Voor zijn nieuwe historische epos Redbad heeft de filmmaker minstens honderd figuranten nodig die een paard hebben dat zij tijdens actiescènes durven te berijden.

Dit blijkt lastiger dan verwacht, stelt producent Klaas de Jong. ,,In de discussie over het onderscheid tussen mannen en vrouwen dat moet verdwijnen, neemt paardrijden een heel aparte rol in", vertelt hij. ,,We hebben een paar honderd aanmeldingen gehad van paardenmeisjes. Maar daar hebben we voor de film maar weinig aan; in de tijd van Redbad waren er amper vrouwen die zich te paard in de strijd mengden."

De professionele stuntteams die tijdens de grote gevechten de écht gevaarlijke dingen doen, zijn wel geregeld. ,,Maar we hebben echt nog zeker honderd man aan figuratie nodig", legt De Jong uit. Hij en zijn regisseur zoeken vijftig donkere Friese paarden en vijftig KWPN-hengsten met ruiter. ,,Het zijn geen gevaarlijke stunts voor de figuranten. Maar het moeten wel mannen zijn die niet bang aangelegd zijn. Het ging er in die tijd op het slagveld hard aan toe."

Vikingen
Mannen die denken dat zij in aanmerking kunnen komen voor de figuratie, kunnen zich melden via de website van de film. De opnames vinden in het najaar plaats in Friesland en bij Eindhoven. Ruiters moeten een paar dagen beschikbaar zijn, beklemtoont De Jong.

Het animo voor figuratie in de film is groot: meer dan vijfduizend mensen hebben zich al aangemeld (zonder paard). Redbad vertelt over de Friese held die in de vroege Middeleeuwen met hulp van de Vikingen strijd voerde tegen de Franken om de belangrijke handelsplaats Dorestad. Het is nog niet bekend wie de hoofdrollen gaan spelen.

Een groot deel van de film wordt gedraaid in het prehistorisch Dorp in Eindhoven. Regisseur Roel Reiné, die momenteel in Hollywood de laatste hand legt aan de Marvel-serie Inhumans, werd geboren in Eindhoven. Reiné en producent Klaas de Jong maakten eerder samen het epos Michiel de Ruyter, dat in de Nederlandse bioscopen bijna 1 miljoen bezoekers trok.

Redbad moet volgend jaar in première gaan.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:35

Op dit soort momenten is het jammer dat je op bokt niemand taggen kan _O-

FromNorway

Berichten: 746
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Tussen de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:37


Zo iets? ;)
Laatst bijgewerkt door FromNorway op 14-08-22 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:37

Nou, de vriend van koudbloedkim kan bokt alvast vertegenwoordigen, toch? :D :+

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:38

Ik moet ook denken aan een ene Arno? Hij doet ook riddertoernooien en zo met zijn paarden.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:38

50 KWPN hengsten met mannelijke ruiter, die nuchter genoeg zijn om niet te flippen in zo'n setting... Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:39

Dus het komt erop neer dat je dan ook zelf je paard (mits fries of KWPN hengst ?!) even ter beschikking moet stellen voor wat hij voor ogen heeft?

Kan mij voorstellen dat hij dat niet vinden gaat eigenlijk en als de dames daar dan wel toe bereid zijn, vermannelijk je die toch gewoon door middel van een outfit en wat makeup?

Selina

Berichten: 14274
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:40

Wel een man die kan rijden, maar geen paard.

Wens hem succes met 100 paardenmannen vinden, die ook nog eens een eigen paard hebben, die ook nog redelijk bomproof zijn :P

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:41

In Lord of the Rings hebben ze ook gewoon vrouwen gebruikt voor de ruiters van Rohan, wat officieel ook alleen maar mannen zijn.
Maargoed, daar zijn ze bijna niet zichtbaar door de kleding en de helmen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:42

Alsof zo snel het verschil gezien word tussen hengst en ruin.
Dat laatste lijkt me beter te zoeken. ook beter behappen op de set.
En het probleem in merrie begrijp ik ook al niet.
En wat MiniMeLona zegt, met make-up en outfit lijken me genoeg dames tot heer te veranderen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:45

Net ook alsof je met 100 paarden kunt zien welke hengst zijn of niet.... Ik denk dat 100 paarden op zich al een moeilijk iets is... Ik heb een man en een merrie ;-)
Maar geen kwpn (ook dat snap ik niet, hoe je dat terug ziet in de film )

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:46

Dat KWPN zal zijn dat er geen zwarte tinker aangeboden worden of zo?
Al lijken me die mij ook niet misstaan .
Maar ik zie het probleem van een BWP-er ook weer niet.
Beter een stokmaat hanteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:49

Heleennn schreef:
Nou, de vriend van [naam] kan bokt alvast vertegenwoordigen, toch? :D :+
Als we een geschikt paard hadden en het dichterbij zou zijn. _O-

Man... >;) :D

Anoniem

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:53

Hihi echt hoor, de regisseur maakt zich drukker om de ballen van de paarden zelf, dan om het feit dat de gemiddelde bp van bijna elke vrouw een vierkante kerel maakt...

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:57

FromNorway schreef:
[ [url=m/CpuQZ8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo iets? ;)

Hey, onze Epebuurtjes :D

En inderdaad, dat 'ie dan vijftig hengsten wil, succes :+ Alsof vijftig ruinen en merries niet veel praktischer is, ik wil wel bij die opnames komen kijken als ze hier in't noorden zijn.. :))

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:58

MiniMeLona schreef:
Hihi echt hoor, de regisseur maakt zich drukker om de ballen van de paarden zelf, dan om het feit dat de gemiddelde bp van bijna elke vrouw een vierkante kerel maakt...


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dit dus...

vrees heel erg dat deze regisseur de ballen verstand heeft van paarden..


50 KWPN hengsten _O- _O- _O-

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:59

Ik denk dat die man niet veel kent van paarden.
Waarom zou je hengsten willen?
Alsof vroeger enkel hengsten ten strijde trokken?
En de friezen mogen dan wel merries zijn ofzo?
Slaat toch nergens op?
Maakt het toch een stuk complexer dan nodig is?
Gewoon 50 warmbloed-achtige paarden die bomproof zijn lijkt me een stuk echter om te zoeken.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:59

Als je het mij vraagt is dit mission impossible....
Mannelijke ruiter, bomproof paard x100.

Verschil hengst/ruin of merrie zie je echt niet in zo'n opstelling. Regisseur heeft wellicht te vaak Zorro en Black Beauty gekeken. Maar mag toch hopen dat hij zulke stunts niet in zijn opzetting verwacht...

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:01

Wellicht is het onkunde. Dat kan ook.

Als ik me niet vergis zag ik van De week een oproep op Bokt staan van deze regisseur? Misschien kan hij een en ander toelichten.

vikawiek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:07

ik ben een man met een paard. Maar ze is alles behalve een stoere Friese hengst, maak er maar een kleine haflinger merrie van die tering eigenwijs is :D

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:07

Misschien zou hij toch meer moeten uitleggen. En in 700. Das net na de romeinen dus ook nog zonder stijgbeugels.
Lijkt me echt leuk met 50kwpn hengsten.
Bovendien reden ze toen een totaal ander soort paard.
Maar goed. Ik denk niet dat ik er een paardagen voor over heb. Ik ben een man en heb wel een paard die denkt dat tie een hengst is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:09

Bestond het KWPN in die tijd al wel? Aangezien hij wel over mannen versus vrouwen in die tijd valt. Oh, en donkere friezen, hoeveel lichte friezen bestaan er?
Deze man weet duidelijk niks van paarden, misschien een van de vele paardenmeisjes uit nodigen om eens wat onderricht van te krijgen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:10

Hij is kennelijk ook niet zo begaan met historische accuraatheid als hij KWPNers en Friezen zoekt :+

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:10

Ik denk dat de regisseur zich het verschil niet heeft beseft tussen hengsten en ruinen en het meer moet worden gelezen in de trant van wat hier eerder ook al wordt gezegd, een stel warmbloedachtige paarden die stoer en bomproof zijn met een kerel op hun rug. Misschien moeten ze wel in blote bast met berenvel ofzo, denk dat er bij vrouwen dan wel links en rechts wat onderuit piept hahaha

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:13

Ik denk dat als meneer speciaal donkere friezen wil hij ook het verschil tussen een ruin en hengst niet snel zal zien :')