[VIDEO]Edward Gal Nederlands Kampioen senioren met Zonik

Moderators: Essie73, MirandaT, Warboel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarijeHoofie

Re: [VIDEO]Edward Gal Nederlands Kampioen senioren met Zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:43

Ik was bij het NK zondag en ik vond Minderhoud een kwalitatief het beste rijden qua proef. Hoe Gal liep met het paard was gewoon magisch, maar maakte wel wat fouten. Super gefeliciteerd in ieder geval *\o/*

MarijeHoofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:23

manubres schreef:
Ja, dressuur blijft moeilijk...Ik weet dat Totilas de 90% grens overging en toch ook geen foutloze proef liep en dat Charlotte ook wel eens boven de 90% scoorde met een paard wat niet echt lekker liep...dus tsja...dan zal het scoren/puntensysteem aangepakt moeten worden om het subjectieve gedeelte er nog meer uit te filteren.

Ik geloof ook wel dat het politiek is: bekend paard, bekende ruiter...

MarijeHoofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:13

MariekeS_ schreef:
Askja schreef:
Inderdaad.
Kop van het artikel in de Volkskrant: 'Is de jury verblind door wonderhengst Zonik?' Er wordt gesproken van een hype rond Zonik, als zijnde de tweede Totilas.
Zou kunnen dat de Nederlandse jury wel erg graag wil dat Nederland weer een wereldtopper heeft die kan concurreren met de beste buitenlandse paarden. Reden te meer voor Gal c.s. om het hoofd koel te houden.
Ook niet eerlijk om het paard voortdurend te vergelijken met Totilas, want dat was qua bewegingsgemak (los van alle discussies over training, management en ruiter) een uniek paard.

Jep, die ja!

Des te meer begrip voor de keus om Zonik niet mee te nemen naar het EK. Het kan alleen maar tegenvallen als het buitenlandse jurycorps minder lyrisch is en Gal hoeft dat risico niet te nemen. Ik denk dat zowel Gal als de bondscoach daar een stuk realistischer naar gekeken hebben dan vele 'fans'.
Zijn tijd komt wel.

Helemaal mee eens! Ik vond het ook goed dat hij niet naar het EK is gegaan met Zonik! Het komt allemaal nog. niet overhaast verkeerde beslissingen nemen. Nederland is fan van hem, maar vele landen in de EK kennen hem wss stukke minder goed!

MarijeHoofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:52

Askja schreef:
Te gemakkelijk, Ayasha. Het is duidelijk dat jij hoe dan ook niet onbevooroordeeld naar deze ruiter kan kijken. Vooral je laatste opmerking over Rath vind ik erg flauw. Jij wil volgens mij echt zien dat dit paard niet rad is. De onregelmatigheid in de piaffe is weliswaar duidelijk, maar ook duidelijk is dat het paard dit gewoon nog een erg moeilijke oefening vindt en zich er een beetje uit reddert hier en daar. Met een aantal grote taktfouten als gevolg. Daarbij zie je dat Gal hem op dat moment niet pusht.
Ik ben niet per se een fan van zijn rijden, maar vind hem hier positief. Misschien dat ze wat langer hadden moeten wachten met hem voorstellen op dit niveau, maar als ik het goed begrepen heb gaan ze het nu langere tijd rustig aan doen met hem, en ik hoop dat ze zich daaraan houden.

Helemaal mee eens! Ik vond het goed om het paard voor te stellen op dit niveau en alvast kennis te laten maken, maar om te winnen vond ik gewoon onterecht.

Rath vind ik ook niet helemaal straight...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie