[VIDEO]Edward Gal Nederlands Kampioen senioren met Zonik

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:48

Ben blij dat Edward hem de tijd geeft om verder te rijpen en hem niet meeneemt naar het EK! Zag op de FB site van Glock een foto van Zonik waar je toch niet heel blij van wordt. Hoop dat hij Zonik mooi door zijn lijf blijft rijden ipv spectaculair over de benen....

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!



manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:51

Nee, ik bedoel deze....

Afbeelding

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:10

Sorry...had hem nadat ik hem geplaatst had uit mijn album verwijderd...dompie. Dus bij deze nog een keer :D

Afbeelding

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:51

Haha...jullie schrijven steeds over de video...ik dacht..uh, waar zien ze een video. Maar je moest dus op de foto klikken :o Had de proef nog niet in zijn geheel gezien. Maar nu wel. Je ziet absoluut dat Zonik nog wat kracht en balans tekort komt op dit niveau (mn passage, piaffe en overgangen hierin), maar als hij sterker gaat worden dan is het toch echt wel een super paard. Ik vind vooral mooi dat hij de hele proef ontspannen oogt, goed stilstaat, mooi kan stappen. Het is een paard van 9 jaar....dus hopelijk houden ze hem nu effe een tijdje thuis en dan weer vlammen in de ring!

Weet iemand waar ik de andere proeven van Cennin en Johnson kan zien?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:58

Elisa2 schreef:
Clip my horse heeft alles gefilmd.


Heb ik al gekeken, maar moet je betalen om het te kunnen zien toch?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VIDEO]Edward Gal Nederlands Kampioen senioren met Zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:22

Ja, dressuur blijft moeilijk...Ik weet dat Totilas de 90% grens overging en toch ook geen foutloze proef liep en dat Charlotte ook wel eens boven de 90% scoorde met een paard wat niet echt lekker liep...dus tsja...dan zal het scoren/puntensysteem aangepakt moeten worden om het subjectieve gedeelte er nog meer uit te filteren.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:06

Mensen maken het nu wel heel dramatisch...zo slecht was het ook weer niet. Kijk eens naar 30 Grandprix proeven op de OS en ik kan je zeggen dat er ongeveer 20 net zo moeite hebben met passage/piaffe en overgangen. Dit paard heeft genoeg balans voor de zware tour oefeningen, maar de hoogste oefeningen zijn gewoon nog niet bevestigd. Tsja, hou je hem dan thuis totdat hij het perfect kan? Dat is een keuze...Of hem toch een paar keer uitbrengen om te kijken hoever hij is, dat is ook een keuze. Misschien doet hij het thuis wel makkelijker en door spanningen mss toch wat meer moeite...je weet het niet. Ze zullen er vast wel over nagedacht hebben. Als Edward geen ander paard had, dan was het mss een moetje om hem mee te nemen...maar hij heeft Voice ook nog.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VIDEO]Edward Gal Nederlands Kampioen senioren met Zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:31

Ik vind Zonik absoluut niet kreupel. In heel veel oefeningen is hij spatzuiver...alleen de piaffe en vooral de overgangen van passage/piaffe/passage komt hij uit balans.
En Totilas was in de betreffende proef waar hier over gesproken werd echt onzuiver/kreupel.
Al bracht Rath hem ook wel uit balans...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:41

Anky heeft de dressuursport groot gemaakt..en ik ben er niet mee eens dat het alleen om Anky draaide. De harmonie die zij met Bonfire had gaf je kippenvel. En als ik aan Anky denk dan zie ik ook altijd, als mensen klapten na de proef, haar vinger wijzen op haar paard. Zonder Anky was er geen kür op muziek op hoog niveau geweest en was de paardensport veel saaier geweest en misschien wel uitgestorven...En dat laatste is misschien waar het op den duur (helaas) wel heen gaat. Geen dieren meer in het circus...ook geen dieren meer die kunstjes doen binnen een dressuurring. Dat zou wel heel jammer zijn...niet alleen voor de ruiters maar ook voor de paarden, want die gaan dan massaal naar het slachthuis.

Ben er zeker over eens dat er misschien meer Valegro's en Charlotte's zouden moeten komen, maar als ik eerlijk ben kreeg ik nooit kippenvel van deze combi. En dat is een ding wat meer mensen hebben, een spectaculair paard zien bewegen geeft je meer wauw-gevoel dan een paard dat dit niet doet. En of je die mentaliteitsverandering doorgevoerd krijgt in de paardensport en toeschouwers dat het minder spectaculaire bewegen beter is...tsja, dat zullen we gaan zien.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VIDEO]Edward Gal Nederlands Kampioen senioren met Zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:58

Ik vond dat in de proef van Zonik en Gal absoluut sprake was van harmonie. Ik zag een fijn rijdende, niet storende ruiter met een ontspannen paard...dat weliswaar soms wat zoekende was naar takt en balans maar dat dit niet raar is op die leeftijd. Ik kreeg echt geen kromme tenen van de proef...vond de appuyementen en uitgestrekte draf kippenvelmomenten. Maar proeven die Gal met Sister de Jeu reed of Undercover daar heb ik nooit van kunnen genieten...daar was vond ik geen sprake harmonie tussen ruiter en paard. En vooral geen ontspanning...

Zonik en Totilas lijken misschien een beetje op elkaar, wat betreft bewegingsgeweldenaars. Zonik is denk ik atletischer gebouwd, maar Totilas had meer kracht. Maar Totilas had in het begin toen hij ook pas 9 jaar was ook wel onregelmatigheden in zijn piaffe en overgangen piaffe-passage. We zullen zien hoe Zonik zich verder ontwikkelt, ik denk dat hij echt nog wel sterker en beter gaat worden. En omdat hij ogenschijnlijk vrij koel in het hoofd is kan hij de druk denk ik wel aan.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:22

bruintje123 schreef:
Ik ben het zeker met je eens dat dit beter is dan wat hij de laatste tijd met andere paarden heeft laten zien.
Misschien toch de druk van de media ook bij hun binnen gekomen?

Maar als je paard nog niet klaar is voor het gevraagde is er bij mij toch ook weer geen harmonie. Dan overvraag je hem ook flink.
Dan denk ik, heb je geen passend paard, sla dan over, volgend jaar weer een NK.


Ik hoop dat de kritiek zeker ook bij hen binnenkomt. Want als je al zolang in het vak zit kan er zeker "bedrijfsblindheid" optreden.

Wat betreft harmonie is het maar net wat je onder harmonie verstaat. Ik vond de harmonie tussen paard en ruiter goed. Maar als je de harmonie van de bewegingen bedoelt is het misschien een ander verhaal. En of hij Zonik al mee had moeten nemen...weet ik niet...Mag je dan pas starten als alles perfect loopt? Dan had Hans Peter vrijwel geen van zijn paarden kunnen starten, want die lieten vrijwel nooit een harmonieuze piaffe zien of piaffe-passage overgangen.

Hoeveel mensen van ons gaan pas op wedstrijd als het paard perfect zijn ding doet? Misschien maar een paar. Ik denk dat hij Zonik wilde testen in een spannende ambiance en dat hij hem nu lekker een tijd weer thuis houdt. Dat hoop ik tenminste...

Zelf denk ik zeker dat de bouw en bewegingen Zonik in de weg kunnen zitten. Maar Gal moet daarin eerlijk zijn en hem dan maar wat kleiner laten bewegen, totdat hij het grotere beter aankan. Ik zag hem tijdens de prijsuitreiking in het begin veel simpeler bewegen en dat ging hem heel goed af. Toen Edward hem aanzette om groter te gaan verloor hij even de balans en toen Gal hem weer in balans bracht zag het erg mooi uit....

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:32

Daar heb je een PUNT :D ...dat de punten te hoog waren!
Heb Cennin en Hans Peter niet gezien....was dat beter?

En wat ik al zei harmonie vond ik de samenwerking tussen paard en ruiter en dat vond ik oké...geen getrek en gedoe...zoals bij bijv. Undercover...of Adelinde en Parzival....het zag er ontspannen en prettig uit...met uitzondering van de haperingen in beweging :o

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, ChelseaAyLee en 24 bezoekers