Uitbraak moeraskoorts in Bad Bentheim (DE)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Uitbraak moeraskoorts in Bad Bentheim (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:59

Het is te hopen dat het aantal besmette dieren klein is. Drama's van ruimingen bij koeien staan me nog zo voor ogen. Gezonde dieren zo op het oog worden zonder pardon geruimd. Andere kant van het verhaal, doen ze dat niet dan verspreid het zich als olievlek en worden er duizenden dieren besmet>

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:06

Judith_VB schreef:
Ik snap niet dat dit nu pas opgepakt wordt in NL.
8 juni is in DL al bekend gemaakt dat er in Verden positieve gevallen waren. Dit paard is daar geweest en daar besmet geraakt wss. De eigenaren hebben het uit eigen beweging laten testen. Als ze dat niet hadden gedaan zou de besmetting vrolijk verder kunnen gaan.

Zo, wat een laksheid door instanties!!! En Verden , daar komen zo veel paarden naartoe en vandaan, k*t.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:22

johanna29 schreef:
In hoeverre loop je risico op besmetting als je op wedstrijd gaat?

In dien daar een mug/daas komt die besmet is en jouw paard steekt dan kan het besmetting overbrengen, Dus het is gewoon niet te zeggen of je risico loopt, ook op de weide of in de stal komen muggen en andere stekebeesten. Woon je richting de kust zal op dit moment het risico veel minder zijn dan wanneer je in Oost Twente woon.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:27

Jaime_ schreef:
Judith_VB schreef:
Ik snap niet dat dit nu pas opgepakt wordt in NL.
8 juni is in DL al bekend gemaakt dat er in Verden positieve gevallen waren. Dit paard is daar geweest en daar besmet geraakt wss. De eigenaren hebben het uit eigen beweging laten testen. Als ze dat niet hadden gedaan zou de besmetting vrolijk verder kunnen gaan.

Nee, zo is het niet gegaan. Dat besmette paard uit Verden is in Bad Bentheim geweest bij een polo wedstrijd. Dat paard werd later positief getest en daarom moesten alle paarden die met hem in aanraking waren geweest onderzocht worden, ook die van de polo wedstrijd. 1 Paard daarvan bleek besmet, dat is die hier in Bad Bentheim, die toonde geen ziekteverschijnselen maar had wel antilichamen in zijn bloed, de paarden die bij het "zieke" paard in Bad Bentheim in de groep stonden zijn ook allemaal onderzocht en negatief getest. Voor zover ik nu dus weet gaat het om een enkel geval en is dat paard besmet geraakt door een paard vanuit Verden. Het paard in Bad Bentheim is volgens protocol afgemaakt.

Dan is het risico op besmetting dus zeer klein.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Uitbraak moeraskoorts in Bad Bentheim (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:24

Wel of niet enten heeft inderdaad met bovenstaande te maken, beter gezegd met geld. Er zijn landen die geen vee invoeren die antistoffen tegen bepaalde ziektes hebben. Volgens mij was er ook met een koeienziekte zoiets, dieren werden niet geent want dan wilde de grootste koper het spul niet meer hebben.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 50 bezoekers