Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:39

SaraViavia schreef:
En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan", ofwel dan? Of het aan de hond of de eigenaar ligt geen idee. Waarschijnlijk aan de combi, maar dan nog kan er wat aan gedaan worden lijkt mij.
En dan noemen ze mij achterlijk als ik zeg dat die honden voortaan gewoon een muilkorf op moeten. Als je graag zo 'n hond wil hebben prima, maar zorg dan in elk geval dat je het risico beperk tot in je eigen huis en niet ook op straat. Hopelijk sterkt het paard snel aan.

:')
En jij neemt jezelf echt serieus?
Dit 'soort'' honden bijt niet vaker dan andere. Dit ''soort'' honden krijgt meer media aandacht. Want over Jack russels hoor je ook niets in de media. Over herders ook niet. Maar het punt met de media is, dat het nagenoeg altijd geschreven word uit geruchten. Het zijn altijd pitbulls (die in Nederland niet eens erkend zijn, dus als het al een Pitbull is heeft ie een stamboom en is daadwerkelijk anders gefokt.) Of ''staffords''. En dat is de grote fout van de media.
Het zijn vaker ''look a likes'' of kruisingen dan stamboomhonden. Stamboomhonden betaal je je scheel aan in aankoop ten opzichte van de stamboomloze die (overigens van meerdere rassen) voor zo'n 200/300 euro te koop zijn.
Zoals in het artikel gemeld; ''Een hond, vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër,'' betreft het hoogst waarschijnlijk een kruising. Wat gaat er vaak mis bij kruisingen, dat het nestje voor de leuk is. En dus bij mafkezen zoals deze baas terecht komen, die het allemaal wel grappig vinden.

En wie worden er weer de dupe, juist, niet de look a likes en de kruisingen, want ja die worden nagenoeg nooit genoemd, maar wel de Rashonden die onterecht benoemd zijn.

En nee ik keur absoluut NIET goed wat er gebeurd is. Verre van. Maar jouw bericht schiet bij mij echt volledig verkeerd.

Los daarvan, aan het eind van het artikel staat dat het paard helemaal hersteld! Heel fijn voor het paard en de eigenaar.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi



kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:49

xyzutu2 schreef:
Bizar, niet alleen dat de eigenaar van de hond dit acceptabel gedrag vinden, maar dat eigenaren van soortgelijke honden vervolgens het slachtoffer gaan bedreigen omdat die vertelt wat er gebeurd is... :x
Heel fout wereldje.

Is toch gewoon bizar.. _/-\o_ Ben het volledig eens met je bericht.
_San87_ schreef:
Oei wat naar... Gelukkig komt het goed met het paard.

Ik vind Staffords, Pitbulls e.d. supermooie honden, maar hier komt er nooit een. Vind t veel te eng dat dergelijk gedrag naar voren kan komen...

En daar zit het hem dus in. Wat zijn volgens jou staffords? Bedoel het niet als aanval he, maar met een echte stafford word een Staffordshire Bull Terrier bedoeld. Een Amerikaanse Stafford word Amstaff genoemd.
Bij de Amstaff is het zelfs zo dat in Nederland om er een stamboom bij jouw pups te kunnen krijgen de ouderdieren een verplichte gedragstest moeten doen (en behalen). Daarmee zeg ik niet dat het volledig te voorkomen is, maar wel meer zekerheid over wat je in huis haalt. De rest is van meer dingen afhankelijk.

In de media word altijd ''stafford'' of ''pitbull'' gebruikt. De kans dat het een echte Pitbull is is relatief klein. Aangezien ze in NL niet erkend is dus stambomen via het buitenland moeten gaan. Maar kruisingen in deze rassen zijn makkelijk gemaakt. En daar zit de onterechte verwarring in.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:04

SaraViavia schreef:
kiwiwitje schreef:
:')
En jij neemt jezelf echt serieus?
Dit 'soort'' honden bijt niet vaker dan andere. Dit ''soort'' honden krijgt meer media aandacht. Want over Jack russels hoor je ook niets in de media. Over herders ook niet. Maar het punt met de media is, dat het nagenoeg altijd geschreven word uit geruchten. Het zijn altijd pitbulls (die in Nederland niet eens erkend zijn, dus als het al een Pitbull is heeft ie een stamboom en is daadwerkelijk anders gefokt.) Of ''staffords''. En dat is de grote fout van de media.
Het zijn vaker ''look a likes'' of kruisingen dan stamboomhonden. Stamboomhonden betaal je je scheel aan in aankoop ten opzichte van de stamboomloze die (overigens van meerdere rassen) voor zo'n 200/300 euro te koop zijn.
Zoals in het artikel gemeld; ''Een hond, vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër,'' betreft het hoogst waarschijnlijk een kruising. Wat gaat er vaak mis bij kruisingen, dat het nestje voor de leuk is. En dus bij mafkezen zoals deze baas terecht komen, die het allemaal wel grappig vinden.

En wie worden er weer de dupe, juist, niet de look a likes en de kruisingen, want ja die worden nagenoeg nooit genoemd, maar wel de Rashonden die onterecht benoemd zijn.

En nee ik keur absoluut NIET goed wat er gebeurd is. Verre van. Maar jouw bericht schiet bij mij echt volledig verkeerd.

Los daarvan, aan het eind van het artikel staat dat het paard helemaal hersteld! Heel fijn voor het paard en de eigenaar.


Ja tuurlijk media gaat filteren en andere rassen uit het nieuws vermijden. Neem jij jezelf serieus? Ik zeg toch ook dat het me onmogelijk lijkt dat hier niks aan gedaan kan worden? Als het de kruisingen zijn dan kan daar toch ook wat aan gedaan worden? Vind een muilkorf niet zo een heel raar idee als je daarmee kunt voorkomen dat volkomen onschuldige kindjes of dieren worden aangevallen. Daarbij zeg ik zelf dat het evengoed aan de eigenaar kan liggen dan aan de hond, dus voel je maar niet aangevallen. Het valt me gewoon op dat het de laatste tijd héél vaak raak is met honden die aanvallen.

Ja ik neem mijzelf heel serieus. Bijtincidenten komen nagenoeg alleen in het nieuws om dit soort honden. Niet om andere rassen.
Dit soort honden worden gemeld en in de aandacht gebracht omdat ze vaker grotere schade aanrichten. En daarnaast word van dit soort rassen bijna altijd melding gedaan/aangifte gedaan en van andere honden niet. Ook dat valt op. En ja ik spreek uit ervaring.
Ik zeg alleen nergens dat er niets aan gedaan moet worden. In tegendeel. Iedere hond die bij een bijtincident betrokken geweest is(afhankelijk van de situatie) moet gekorfd worden. Daarnaast moet er ook richting de baas een consequentie komen, en helemaal als de hond vervolgens niet gekorfd rondloopt. Daar hoor je mij niet over.
En nee ik voel mij niet aangevallen, alleen als houder van een RAS hond van deze groepen doe je er alles aan om dit negatieve beeld van dit soort honden te verminderen. Omdat het in veel gevallen niet terecht is. Dus ja ik kom er voor op.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:13

Eoweyn_x schreef:
Wat hypocriet zeg... Ja, alle staffordachtigen en pitbullachtigen muilkorven. Dat zijn natuurlijk de enige honden die kunnen bijten :roll:


Er ging laatst een ander soort hond dan een pitbull of staffordachtige achter een hert/ree aan. Dier was gewond. Dat is niet zo massaal in het nieuws gekomen als een bijtincident met een "vechthondachtige"

Dit bedoel ik dus. :)
en over het dikgedrukte; zo zouden ze inderdaad beter benoemd kunnen worden
Sclimpre schreef:
kiwiwitje schreef:
In de media word altijd ''stafford'' of ''pitbull'' gebruikt. De kans dat het een echte Pitbull is is relatief klein. Aangezien ze in NL niet erkend is dus stambomen via het buitenland moeten gaan. Maar kruisingen in deze rassen zijn makkelijk gemaakt. En daar zit de onterechte verwarring in.

Wat maakt het uit of die hond al dan niet een stamboom had? Het was een sterke en agressieve hond en 'pitbull' of 'vechthond' is gewoon een term om het type hond aan te duiden, niet het officiele ras.
Zoals JR gebruikt wordt om een klein 3-kleurig hondje op korte pootjes aan te duiden. Die hebben ook lang niet allemaal een stamboom. Er bestaan ook 'windhonden', 'herdershonden', etc. Iedereen kan zich daar iets bij voorstellen, zonder dat het over een specifiek ras gaat.

Wat betreft de manieren om je te verdedigen tegen een aanval, ik zie het nog niet direct gebeuren dat iemand gaat afstappen en zo'n agressieve hond zijn poten uit elkaar trekken. Wat intussen met je paard? Vragen aan de eigenaar van de hond om je paard even vast te houden?
Waarschijnlijk heb je op zo'n moment niet vele tijd om na te denken. In een reflex heeft deze mevrouw waarschijnlijk de minst slechte oplossing gekozen.

Wel bijzonder laf van de eigenaar om zich naderhand niet te melden.

Dat maakt zeer zeker uit ja.
Zoals in mijn vorige berichten vermeld krijgen de RAS honden zo een slechte naam. En dat is vaak Onterecht.
Dat dat bij andere rassen ook zo is ben ik met je eens. Maar dit soort rassen staan in slecht daglicht wat niet terecht is.
En de situatie waar dit soort benoemingen naar voren komt is ook zeer zeker van belang.
En ja ik vind dat ik daar best iets van mag zeggen.
En dat doe ik ook naar de media als ik daar berichten van zie.

Wat ik wel met je eens ben, maar dat spreekt voor zich gaat over je laatste zinnetje.

xyzutu2 schreef:
Dus als een labrador van een paard de pezen doorbijt of een ruiter van een paard sleurt komt dat niet in het nieuws en wordt daar geen aangifte van gedaan door het slachtoffer?
Lijkt mij een beetje vreemd.


Nee Dat zeg ik niet. Aller eerst heb ik het over bijtincidenten in het algemeen. Dus niet perse wat jij aanhaalt. Maar op het moment dat baasjes het onderling regelen word er geen melding van gemaakt. En een melding is iets heel anders dan een aangifte. Dus niet mijn woorden verdraaien graag.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:28

xyzutu2 schreef:
kiwiwitje schreef:
Dit soort honden worden gemeld en in de aandacht gebracht omdat ze vaker grotere schade aanrichten. En daarnaast word van dit soort rassen bijna altijd melding gedaan/aangifte gedaan en van andere honden niet.


Hier schrijf je toch zelf dat bij dit soort honden bijna altijd melding/aangifte wordt gedaan en bij andere types honden niet?
Je hebt het hier ook niet over bijtincidenten over het algemeen, want je hebt het hier toch specifiek over de gevallen met grotere schade. Ik schrijf alleen maar dat in vergelijkbare gevallen van grote schade er ook bij andere rassen net zoveel melding zal worden gedaan. En dat een melding iets anders is dan een aangifte; klopt, maar jij gooit ze hier zelf op een hoop. Dus ik verdraai je woorden niet, ik lees gewoon wat er staat. ;)

En over dat het oneerlijk zou zijn dat dit type honden vaker de pers haalt omdat hun beten vaak zwaarder uitpakken en een Chi dus het voordeel heeft want die doet minder schade terwijl ze heel vals kunnen zijn; is dat niet heel logisch? Een brandende autoband haalt het nieuws ook net, een brandende autofabriek wel. Ook al zijn de aanstichters net zo pyromaan, het resultaat is wel even anders.


Ja ik heb het over melding en aangifte, Jij alleen over aangifte.
En nee ik vind dat niet logisch. Een valse Chi heb ik net zo veel moeite mee als met iedere andere hond die bijt. (uiteraard afhankelijk van de situatie.)
En daarnaast hoeft een beet niet zwaarder uit te pakken zoals je zelf zegt. Is maar net de pech die je hebt. En daarmee wil ik niet zeggen dat een chi dan maar gevaarlijker is zeker niet. Maar bijten is bijten.
Zoals jouw voorbeeld van de pyromaan. Of je nu een auto(of band) of een hele straat in de fik steekt, fout ben je en daar hoort een consequentie aanvast te zitten. Dat daar verschil in zit is prima. Maar beide horen een consequentie te krijgen.

Mondy schreef:
Tja en dan moet ik denken aan het verhaal van een bokker waarbij die hond ook al aanviel en je iedereen over je heen kreeg als er geopperd kreeg t dier in te laten slapen.
In dit geval ..als die hond gevonden wordt...afmaken die hap en de andere hond uit het gezin halen en overplaatsen.
Denk dat een gevalletje jeugdzorg ook wel op zn plek is hier .....
Zo'n agressief beest bij je kind laten lopen en daar zo op reageren... niet goed bij je hoofd ben je dan -:(-

En het eeuwige gedoe mbt de hondenrassen...
Uiteraard zijn er veel goede honden en vooral goede baasjes die wel rekening houden met het ras van de hond.
Echter is het ook vaak zo dat dit soort honden en bepaalde type herders naar mijn mening ook een p..verlenger zijn ;) ( laat ik het netjes houden :)) ) bij een bepaald type volk.
En een bepaald type volk bedoel ik mee : die het normaal en lachwekkend vinden dat hun die aanvalt, die vinden dat iedereen zich maar aan te passen heeft aan hun.

Volledig eens met je post!
Alleen dat volk waar jij het over hebt, zal ook vaak geen stamboomhond kopen. En dan is de kans op dit soort gedrag alleen maar groter. Omdat er nagenoeg niet geselecteerd word op gedrag.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:54

rien10 schreef:
Jammer dat je dit topic verlaat. Ik denk dan twee dingen: als je zo in de bres wilt springen voor het ras, mis je een mooie kans voor discussie. Maar meer denk ik: aha, je steekt je kop in het zand.

Zo werkt het helaas niet. Je kan mijn berichten op het forum zoeken en in de topic's over dit soort honden waar ik gereageerd heb.
Dan word er juist gezegd dat na aanleiding van de reacties iemand(of ik dus) zn kop in het zand steekt, dat zo iemand als ik bijdraagt aan het probleem van de bijtincidenten omdat ik niet inzie wat voor ''moordmachine'' ik aan mijn lijn heb zitten.
Ik zet mij voor de volle 100% in voor mijn honden, en dus voor het ras en de negativiteit. Ik weet wat ik in huis gehaald heb, en wat ik aan de lijn heb. Ik weet ook zeker dat als het fout gaat, de kans groot is dat het goed fout gaat. Maar ik heb ook een simpele en misschien soms harde opvoeding. Nee is nee, en haal het niet in je hoofd dat te negeren of er een ''misschien'' van te maken.
Mijn honden lopen behalve in huis of tuin nergens los. Nergens. Mijn honden mogen NIET op andere honden af, en komt er een hond op hun afgestormd krijgen ze een opdracht, kop naar voren en doorlopen. Negeren dus. Doen ze ook netjes want dat is deel geweest van hun opvoeding. En als ik een hond tegen kom met baasje die gewoon interesse toont mogen hun dat ook.
Ze hebben alleen op grote overzichte plekken de kans om aan het einde van hun lijn (10 meter) te lopen, verder lopen ze overal aan een kortere lijn. Mijn honden komen niet in een losloopgebied, omdat ik de luxe heb dat ik op plekken kan lopen waar ze niet tussen alleen loslopende honden hoeven te lopen, en dus de kans op problemen verklein.

Maar als ik vertel hoe ik met mijn honden omga, dat juist gedrag voor mij een reden een stamboomhond(twee inmiddels) te kopen was, krijg ik nog steeds te horen dat ik mijn kop in het zand steek omdat ik de vergelijking maak met kleinere honden.
En dat niet in 1 topic, door 1 bokker, maar in meerdere topic's door meerdere bokkers.

Dat heeft dus niets te maken met een discussie willen ontlopen, maar een onderwerp hebben waar niemand het over eens gaat worden. En moet ik dan echt mijn energie blijven steken in dit soort verwijten? Omdat het een nuttige discussie is?
Ik vind het oprecht jammer dat het zo moet gaan.
Maarja, ook dan krijg je te horen, dat wist je toch als je zo'n hond in huis nam.
Gelukkig hoor ik in mijn omgeving, familie en vrienden betere dingen over mij en mijn honden dan hier van een forum..

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:51

Ruzie met de quotes, dus even zo :

Rien; er zijn in mijn omgeving zeker bijtincidenten geweest, mijn schoonvader is door een herder gebeten en dus serieus bang van honden. Gelukkig niet voor zie van ons. Ik ben zelf door een onopgevoede Bernersennen gebeten en in de familie zijn incidenten met eigen honden geweest.

Diablo; Dankjewel! Overigens, als ik een ander ras gekozen had, was mijn opvoeding niet anders. Het HOEFT niet mijn hond te zijn die een misstap begaat.

In het topic over de bijtincidenten(hoog risico honden), en dit topic is dat meerdere keren naar voren gekomen. Niet perse op mij als persoon gericht, maar wel na aanleiding van mijn berichten, zo pak ik het in ieder geval op.
O.a. omdat ik dus aangeef dat het mij niets uit maakt wat er bijt, maar dat alle bijtincidenten(afhankelijk van situatie) bestraft wil zien, dus hond gekorfd, aanlijnplicht, boete oid naar eigenaar, dat soort dingen. En omdat ik dus aangeef dat de naam stafford regelmatig verkeerd gebruikt word. Dat een ras als dit meer schade aan kan richten klopt, maar dat kan een herder bijvoorbeeld ook. En toch word er altijd maar weer over dit soort rassen gepraat.

Wat ik typerend vind, is dat er een topic op bokt staat *gaat zoeken* over wie dat er eens gebeten is door een hond, en als je dan kijkt welke honden het meest gebeten hebben.. kom je dit soort rassen er ineens niet in tegen.
[BB] Ben jij wel eens door een hond gebeten?

In het topic over de hoog risico honden is ook een telling naar voren gekomen waarin deze rassen echt niet boven aan stonden. (topic van 50+ pagina's en ik ga niet zoeken sorry.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:06

Nikass schreef:
kiwiwitje schreef:
...Dat maakt zeer zeker uit ja.
Zoals in mijn vorige berichten vermeld krijgen de RAS honden zo een slechte naam. En dat is vaak Onterecht.
Dat dat bij andere rassen ook zo is ben ik met je eens. Maar dit soort rassen staan in slecht daglicht wat niet terecht is.


Sorry kw ik weet dat jij er alles aan doet om zorgvuldig met je honden om te gaan, maar het is niet onterecht dat deze honden in een slecht daglicht staan en vaker in de media komen dan anderen.
Het betreft namelijk overwegend zeer ernstige bijtincidenten/schade.

Natuurlijk hangt het af van hoe er met de hond wordt omgegaan, maar ook de zorgvuldig gefokte en netjes opgevoede rashonden zijn in staat tot dat gedrag.
Nestjes zijn altijd "voor de leuk", waar anders voor?
De pitbullachtigen die ingezet worden voor serieuze taken (geleidehond, reddingshond, politiehond) zijn dacht ik toch op één hand te tellen.

Nestjes zijn zeker niet altijd voor de leuk. Ik neem aan dat buiten dat het voor de leuk is, je probeert je hond te verbeteren. Om in wat je doet met de hond nog betere resultaten te halen en een zo goed mogelijke hond te fokken.
Dus dat het alleen maar voor de leuk is ben ik niet met je eens.
Ik zeg niet dat zorgvuldig gefokte nesten niet in staat zijn voor dit gedrag. Ik zeg dat bij zorgvuldig gefokte nesten de kans kleiner is dan het nestje voor de leuk.
Zeker bij bijvoorbeeld de Amstaff, deze MOETEN een gedragstest behalen om een stamboom te krijgen. Een van onze honden hebben we uitgekozen om de lijnen, deze ouderdieren en fokker showen fanatiek, deze honden van hun gaan wereldwijd rond, omdat ze er mee showen. Worden ook met meerdere honden en meerdere rassen gehouden. Dus is er met fokken heel veel aandacht gegeven aan het gedrag.
Daarnaast heb je opvoeding. Maar wat ik ook al een paar keer heb gezegd is dat je dit ras met stamboom voor 1000,- /2000,- koopt. En stamboomloos (vooral Amstaf, engels word minder aangeboden) voor 200,- /300,-hebt.
Dat werkt impulsaankopen in de hand, en ook het types dat het aankopen. Dit soort honden hebben nou eenmaal een ''stoer'' uiterlijk, wat ook(vooral) idioten aantrekt, zeker als ze zo goedkoop zijn.
Daarom durf ik best te zeggen dat het aantal stamboomhonden met incidenten in deze rassen kleiner is dan zonder stamboom.
Pitbull achtige klopt in deze twee rassen dan ook niet. Misschien stamboomloos in de Amstaff gevallen, maar deze zijn vaak ook niet zo mooi en goed gefokt dan de stamboomvarianten.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:26

Dan moet je geen enkele hond houden Nikass. Iedere hond kan bijten. En dat deze honden altijd meer schade aanrichten dan ieder ander ras is onzin. Dus dan gewoon geen honden houden.
Het heeft geen maatschappelijk doel. Maar wel zeker een doel. En niet perse voor de leuk. Dat jij dat zo ziet kan.
Er zijn mensen die hun geld verdienen met honden. In wat voor tak dan ook.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:39

Sclimpre schreef:
kiwiwitje schreef:
In het topic over de hoog risico honden is ook een telling naar voren gekomen waarin deze rassen echt niet boven aan stonden. (topic van 50+ pagina's en ik ga niet zoeken sorry.


Maar in dit topic is ook eindeloos gezegd dat het niet het absoluut aantal bijtincidenten is dat telt, maar het aantal bijtincidenten gedeeld door het aantal honden dat er van een bepaald ras rondloopt.

Het is heel logisch dat er meer bijtincidenten zijn met een ras waar er heel veel honden van zijn, dan van een ras waar er maar een paar van rondlopen. Zo zullen er meer bijtincidenten zijn met een Mechelse herder dan met een Lakense herder. Is de Mechelaar dan gevaarlijker? Nee, er zijn er gewoon meer van. Lakense herder is trouwens gewoon een Mechelse herder in een ander jasje.

Ieder bijtincident is teveel. Ik heb in mijn omgeving meer ervaring met beten van herders dan met dit soort rassen. En die met herders werd je ook niet blij van. Het zelfde met de dierenarts waar we onlangs helaas weer geweest zijn. Omdat mensen inderdaad reageerden toen ze hoorden dat er een ''stafford'' naast hun zat in de wachtkamer. Daar sprong zowel de assistent als arts even naar voren om te vertellen wat hun ervaringen waren met dit soort rassen en we zijn echt niet de enige in de praktijk.

Maar dit is een onderwerp waar niet iedereen het eens over gaat worden. Hoeft ook niet.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:12

Het verschil KAN wel degelijk groter zijn. Ook dat is puur afhankelijk van de situatie. Dus dat het niet waar is wat ik zeg, volgens jou, is onzin.
Dit soort honden hebben volgens vele een grotere kans op grotere schade. Maar dat is niet altijd het geval en heel afhankelijk van de situatie.

Nikass schreef:
kiwiwitje schreef:
Dan moet je geen enkele hond houden Nikass. Iedere hond kan bijten. En dat deze honden altijd meer schade aanrichten dan ieder ander ras is onzin. Dus dan gewoon geen honden houden.
Het heeft geen maatschappelijk doel. Maar wel zeker een doel. En niet perse voor de leuk. Dat jij dat zo ziet kan.
Er zijn mensen die hun geld verdienen met honden. In wat voor tak dan ook.


Daarover verschillen wij dan van mening. Pitbullachtigen zijn imo niet vergelijkbaar met "iedere hond".

Het is maar net hoe dat je het oppakt. Dit soort honden zijn prima vergelijkbaar met andere honden.
Niet iedereen is geschikt om dit soort honden in huis te hebben.
Niet iedereen is geschikt om een herder in huis te hebben.
Niet iedereen is geschikt om wat voor hond dan ook in huis te hebben.

Wat ik heb gezien tussen twee Jack Russels( achtige? ) die elkaar dus aanvielen is niet van mindere schade geweest dan dat een ras als deze aanricht.
Net als de jack russel achtige die wij thuis hadden, die is wel bijna 2 jaar geleden ingeslapen. Die heeft 3,5 jaar geleden een Border Collie bijna doodgebeten, deze Border collie liep los en kwam niet heel vriendelijk op onze hond af. Resulteerde ook in een spoedritje dierenarts omdat zn slagader geraakt was.

Honden worden veel te vaak niet begrepen door mensen. En ja dit soort honden worden iets te makkelijk ingezet als machtsvertoon. Keur ik zeker niet goed.

Gelukkig worden mijn honden in mijn omgeving hier niet de dupe van. Maar dat heeft ook zeer zeker te maken met de manier van opvoeden.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:24

Diablo schreef:
Het feit dat het verschil groter is/kan zijn, is reden genoeg om maatregelen te nemen. Laten we wel zijn, dat we met zijn allen het risico lopen dat onze honden verscheurd worden door deze rassen (en niet zeggen dat het niet zo is, het is wel zo), is te gek voor woorden.

Dat ben ik met je eens.
Zoals ik al vaker in dit en andere topics gemeld heb, de consequenties van bijtincidenten moeten strakker zijn.
MAAR ik vind wel dat dat voor IEDERE hond geld. Door voor ieder ras/kruising/lookalike. Want ondanks dat dit soort honden vaker grotere schade aanricht, is het natuurlijk bezopen dat ik mijn hond moet korven of iets dergelijks omdat ie bijt maar hij dan wel in zn flikker gebeten mag worden door de hond van de overburen BIJVOORBEELD.
Maar dat er een consequentie moet komen als er gebeten word(afhankelijk van de situatie) is iets waar je mij ook niet over zal horen.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:42

Diablo schreef:
Natuurlijk. Geen enkele hond hoort te bijten. Dus consequenties ben ik zeker voor.
Wat mijn betreft mag er een muilkorfplicht komen voor alles boven de, zeg maar, 40 cm.

Dat laatste ben ik het niet mee eens. En heel eerlijk, ik zou het ook echt niet doen.
Ik doe er alles aan om te zorgen dat mijn honden anderen niet tot last kunnen zijn maar andersom zie ik helaas anders. Dus zou ik daar niet aan mee werken.
Mochten mijn honden gedrag vertonen richting andere honden waar ik niet zo blij van zou worden, krijgen ze uiteraard een korf. Maar absoluut niet als preventief.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:35

Nee hoor Diablo, jouw hondje hoeft zeker niet eerst dood of gebeten worden. Alleen ik ga mijn honden niet korven als ze zich gewoon gedragen zoals ze dat horen.
Ik heb al meerdere keren beschreven hoe ik met mijn honden om ga. En ik ga mijn honden niet korven omdat een ander het voor hun misbruikt hebben. Maar zoals gelezen hebben mijn honden best wat dicipline mee gekregen en weet ik dus hoe mijn honden zijn. En op het moment dat ik wel ander gedrag zal zien zal ik ook korven heb ik gezegd. Alleen mijn hond heeft net zoveel recht op vrijheid die ik om problemen te voorkomen(die niet eens door mijn honden hoeven te ontstaan) wandel ik maar op een paar plekken. Daar waar ik meters lang het overzicht heb. We wandelen ook altijd met twee dus ieder 1 hond om te zorgen dat we ze optimaal in de gaten kunnen houden.
Mijn hond mag net zo goed met een stok spelen of balletje vangen.
Mijn honden lopen overal aangelijnd en niemand heeft dan met zijn hond iets bij mijn hond te zoeken. Waardoor ik de risico's toch echt wel beperk. Ik ga dan ook echt niet nog meer preventief beperken.
Dat mag je arrogant vinden. Ik denk dat ik meer dan mijn best doe. Ik zou er eerder voor kiezen om verplichte gedragstesten te doen. Honden die betrokken zijn van dit soort incidenten vertonen echt wel ander gedrag in het algemeen dan honden die er niet bij betrokken raken.(als aanvaller niet als het slachtoffer).
En ik zie ook liever dat dit soort honden niet meer voor zo'n laag bedrag tekoop zijn. Want ik denk dat daar al een groot probleem zit. Eventueel zelfs de prijs van stamboomhonden verhogen.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:09

Dat mag je vinden. Ik zeg niet dat het met een gedragstest op te lossen is. Maar dat is eerder iets waar ik aan mee ga werken dan aal een muilkorfplicht vanaf zoveel cm.
De agressieve staffords die ik ken zijn namelijk allemaal gebeten. No way dat ik het risico ga lopen dat mijn hond gebeten word en niets terug kan doen. Eerder in het topic was ik een verantwoord baasje en nu ik zeg dat als er een muilkorfplicht komt ik het daar niet mee eens ben ben ik ineens verre van een verantwoord baasje.
Geweldig!

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:17

Waarom zou mijn hond dan niet meer gebeten kunnen worden?
En ik heb dus net gemeten mijn beide honden zitten onder de 40 cm...
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 12-05-17 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:01

DatBenIkNou schreef:
kiwiwitje schreef:
Dat mag je vinden. Ik zeg niet dat het met een gedragstest op te lossen is. Maar dat is eerder iets waar ik aan mee ga werken dan aal een muilkorfplicht vanaf zoveel cm.
De agressieve staffords die ik ken zijn namelijk allemaal gebeten. No way dat ik het risico ga lopen dat mijn hond gebeten word en niets terug kan doen. Eerder in het topic was ik een verantwoord baasje en nu ik zeg dat als er een muilkorfplicht komt ik het daar niet mee eens ben ben ik ineens verre van een verantwoord baasje.
Geweldig!

Dus de agressie van Pitbulls komt komt doordat ze ooit gebeten zijn volgens jouw?! Mocht er een muilkorfplicht komen, dan zouden hr honden alleen nog door honden met minder kaakkracht gebeten kunnen worden, dat is uiteraard ook vreselijk maar richt minder schade aan elk geval. Laat is ieder bijtincident er 1 teveel uiteraard.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat de enige agressieve staffords,zoals eerder te lezen bedoel ik daar de engelse stafford mee, die ik ken, gebeten zijn. Dat is het enige wat ik zeg.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:23

oomens schreef:
Ze hebben voor dit soort gevallen een heel effectieve oplossing. Is een soort implantaat met daarin een kleine hoeveelheid lood. Gericht ingebracht geeft het vrijwel direct effect en er is dan nauwelijks kans op recidive. Zouden ze bij dergelijke serieuze bijtincidenten veel vaker in moeten zetten.

Ik moest toch even serieus twee keer lezen voordat ik hem snapte. Hoe erg is dat :') :')

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:58


BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:23

Siesjuh schreef:
Ik denk dat het probleem van honden voornamelijk bij de baas ligt (of het gebrek hier aan). Als baas heb je de plicht om je hond op een juiste en veilige manier op te voeden. Hier gaat het vaak al mis. En nee, een onopgevoede Rottweiler is dan niet anders dan een onopgevoede Chiwawa. Of de een nu wel grotere of kleinere fysieke schade toe brengt of niet. Het feit dat de hond schade toe brengt is gewoon al een stap te ver.
Daarnaast vraag ik mij ook ten zeerste af of sommige mensen wel het besef hebben van wat een hond houden inhoudt. Een hond, welk ras dan ook, heeft een baas nodig. En die baas zal op een juiste manier met de hond om moeten gaan. Een tegen een Rottweiler tekeergaande Chiwawa is NIET grappig, als voorbeeld. Een baas moet zijn hond kennen en in kunnen schatten. Is er een kans dat hij niet juist reageerd? Hou hem dan aangelijnd of in heftigere gevallen, muilkorf hem. Neem voorzorgsmaatregelen en doe niet net alsof het het normaalste gedrag van de wereld is of de normaalste hond.
En, mocht er dan toch onverhoopt wat gebeuren, neem je verantwoordelijkheden. Schiet je hond er toch een keer vandoor als je een paard tegen komt? Kan gebeuren, maar los het netjes op. Veronderschuldig je, help iemand, wat dan ook nodig is. Zelfde bij een bijtincident. En zorg dat het nooit meer kan gebeuren. Hoe moeilijk kan het wezen...


Helemaal mee eens.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Django_Mette, Renkle, xYaartje en 58 bezoekers