Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14006
Geregistreerd: 20-04-16

Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 13:09

Nieuwsblad.be
Overige
Ingezonden door christel0908

Afbeelding
Foto door Amanda

Een tiener uit Maldegem (België) raakte afgelopen weekend gewond toen ze tijdens een buitenrit viel en onder haar paard terechtkwam. Haar paard en dat van een vriendin schrokken van twee mannen met crossmotoren. Na de val reden de bestuurders van de motoren weg. De amazone liep een gebroken voet en lelijke schaafwonden op.

Ze was samen met haar vriendin onderweg in de Veldstraat in Maldegem toen ze in de verte twee mannen met hun crossmotor zagen naderen. "We bleven staan om duidelijk te maken dat we er ook waren om vervolgens naar de kant te stappen om genoeg ruimte te laten tussen onze paarden en de passerende crossmotoren", zegt de amazone in kwestie. Maar de mannen op hun motor waren duidelijk niet van plan om te stoppen. "Meestal hebben mensen respect en vertragen ze als ze ons naderen, maar die twee motoren bleven door razen." Toen de motoren in de buurt van de paarden kwamen, voelden de dieren zich steeds minder op hun gemak.

"Ze maakten zich klaar om terug richting de stal te rennen, een typische vluchtreactie. Zowel het paard van mijn vriendin als het mijne schoot in galop en we probeerden ze opnieuw rustig te krijgen." Net voor een kruising met een andere straat lukte het om beide dieren te kalmeren, maar de mannen op hun motor waren duidelijk niet van plan om in te houden. "Nog voor we opnieuw aan de kant konden gaan, gaven ze nog wat extra gas. Een oorverdovend geluid dat voor onze paarden het definitieve sein was om te vluchten."

Het paard van haar vriendin vloog weg door een bocht, maar het meisje kon op haar paard blijven zitten. "Mijn paard wou volgen, maar miskeek zich op de bocht en ging onderuit. We vielen samen en ik belandde onder mijn paard. Ik hield er een breuk aan over in mijn voet en verschillende schaafwonden", zucht ze. De mannen op hun motor zagen alles gebeuren, maar reden na de val gewoon door. Een jogster en twee fietsers stopten wel onmiddellijk en boden hulp terwijl haar vriendin in de stal hulp ging halen. "We vergaten helaas hun namen te noteren, maar we zouden hen nog graag bedanken. Hopelijk kunnen we contact met hen opnemen."

Mevy

Berichten: 53
Geregistreerd: 05-02-14

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:14

Vreselijk! Ze komt er gelukkig nog relatief goed vanaf met een gebroken voet.

Crossmotoren moeten op de crossbaan rijden. Helaas kom je nog wel eens illegale cross-rijders tegen in het bos... Levensgevaarlijk met paarden, maar ook voor je (loslopende) hond.
Aanpakken!

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:15

Paardrijritje? Serieus?

Anyhow, wat een verschrikkelijk volk loopt er toch ook weer rond. Aangifte wegens poging tot doodslag is zeker niet overbodig. Wordt tijd dat dat tuig aangepakt wordt.

Rijd zelf de laatste maand veel buiten met mijn shet voor de kar. Ben verdorie verplicht om midden op de weg te rijden, omdat ze anders gerust met 80 (of harder) op 1 meter langs mij rijden. En zelfs dán hebben ze nog geen respect, want een enkeling durft ook gerust op de toeter te drukken. Ik ben echt onwijs blij dat mijn shet zich daar niks van aantrekt. Maar als het kon en als ik het lef zou hebben, zou ik toch zo een baksteen door de voorruit gooien.

Mag van mij een heel stuk serieuzer aangepakt worden!

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:20

Helaas rijden er in het bos bij ons ook vaak genoeg crossmotoren, wat dus duidelijk niet mag. Wij hebben al meerdere keren de politie erop gewezen maar die doen niks. Beterschap aan het meisje..

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:21

Mevy schreef:
Vreselijk! Ze komt er gelukkig nog relatief goed vanaf met een gebroken voet.

Crossmotoren moeten op de crossbaan rijden. Helaas kom je nog wel eens illegale cross-rijders tegen in het bos... Levensgevaarlijk met paarden, maar ook voor je (loslopende) hond.
Aanpakken!


Onzin, crossmotoren met een kenteken mogen ook gerust op de openbare weg.
Als dat een zandweg is door het bos dan mogen ze daar gerust rijden.

Verder vind ik het ook asociaal en belachelijk dat dit gebeurd is!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:36

Tja het is de laatste Mooiweer dus die dingen komen weer uit de winterstalling. Dat is pure vluchtmisdrijf als je het mij vraagt. Ze heeft zo te lezen inderdaad geluk dat het enkel bij een gebroken voet en schaafwonden is gebleven. Zo'n actie is echter niet bevorderlijk om het paard aan zo'n lawaaierige monsters te laten wennen.

Ineke2

Berichten: 33099
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:40

Zeepsop schreef:
Helaas rijden er in het bos bij ons ook vaak genoeg crossmotoren, wat dus duidelijk niet mag. Wij hebben al meerdere keren de politie erop gewezen maar die doen niks. Beterschap aan het meisje..

Waarom doen ze niks dan, heb je dat al eens gevraagd?

Verschrikkelijk voor het meisje zeg...
Het is wel 1 van de redenen dat ik met minder plezier buitenrijd tegenwoordig. Altijd maar op je hoedde moeten zijn voor ander (luid of asociaal snel ) verkeer is gewoon niet leuk en onveilig.

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:55

Ik vind het echt asociaal en kan hier zo boos om worden. Hebben die crossers geen verstand?!

Een tijdje terug heb ik hier in het bos helaas hetzelfde gehad met quad rijders. Gewoon expres veel gas geven en hard achter mijn paard aanrijden. Toen ze er in galop vandoor schoot kwam die quad rijder samen met zijn maat er bulderend achteraan. Schandalig dat politie er Niks aan doet! Zo iets kan nog heel verkeerd aflopen.

Mevy

Berichten: 53
Geregistreerd: 05-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:56

[/quote]

Onzin, crossmotoren met een kenteken mogen ook gerust op de openbare weg.
Als dat een zandweg is door het bos dan mogen ze daar gerust rijden.

[/quote]

dat snap ik, ik bedoel ook de crossmotoren zonder kenteken :+

neemt trouwens niet weg dat elk motorvoertuig met kenteken respect moet hebben voor de veiligheid van de andere weggebruikers

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:32

Zo he! Tegenwoordig razen ze je gewoon voorbij! Vrachtwagens motoren auto's! En dat.soms op nog geen twee meter van je af.. vreselijk... on pricipe is mijn paard daarin bomproof .maar hij zal maar net schrikken.van een ritselende vogel ofzo in de berm... ik stap vaak af .totdat we weer bij een fietspad zijn... zucht... mensen...

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:39

verschrikkelijk! ben zo blij dat mijn paard super koel in dr hoofd is. De keren dat er autos voorbijraasden op 1 meter of vrachtwagens die nog even extra toeteren als ze langs rijden zijn niet op een hand te tellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:55

Ik schaam mij als motorrijder echt dood voor dit soort mensen :n Waar zit je verstand...?

Heel veel sterkte aan het meisje en d'r paard, hoop dat ze binnenkort gewoon weer kunnen genieten van een buitenrit samen!

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:05

Wat verschrikkelijk! Dan mag ik me wel in de handen knijpen met de jongens met crossmoteren bij ons in de buurt. 9 van de 10 keer zetten ze zelfs de motor uit als ze een paard aan zien komen, zo ontzettend netjes!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:09

De ruiters hadden het leven er wel bij kunnen laten. Het is blijkbaar toch erg moeilijk om gevaren in te schatten. En vervolgens laf doorrijden als het "grapje" uit de hand loopt.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:10

Is gewoon levensgevaarlijk. Zouden ze niet kunnen proberen beelden op te vragen van camera's in de buurt?
Echt aso om door te rijden op zo'n moment. Is toch gewoon doorrijden na een ongeval? Of geldt dat niet als er een paard in het spel is?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:46

Ineke2 schreef:
Zeepsop schreef:
Helaas rijden er in het bos bij ons ook vaak genoeg crossmotoren, wat dus duidelijk niet mag. Wij hebben al meerdere keren de politie erop gewezen maar die doen niks. Beterschap aan het meisje..

Waarom doen ze niks dan, heb je dat al eens gevraagd?

Verschrikkelijk voor het meisje zeg...
Het is wel 1 van de redenen dat ik met minder plezier buitenrijd tegenwoordig. Altijd maar op je hoedde moeten zijn voor ander (luid of asociaal snel ) verkeer is gewoon niet leuk en onveilig.


Misschien omdat ze niet bij kunnen houden? }>
Is natuurlijk ook wel heel lastig. Je kan wel bellen maar voordat de politie er is zijn ze al lang weg en kenteken noteren valt ook niet mee. En kan me voorstellen dat het niet direct prioriteit heeft om in het bos te gaan posten tot ze komen.

"Gelukkig" kun je ze vaak van ver horen komen en proberen om zelf enigszins veilige weg te zoeken.
Maar triest dat er gewoon door gecrost word. Van mij mag er ook wel strenger op gecontroleerd worden.
Helaas zal er dan wel een boel verziekt worden voor de wel sociale crossers. Maar dat is met alles zo helaas.

Hopelijk hebben het meisje en het paard niet te veel schrik gekregen en kunnen ze straks weer lekker door de bossen klossen.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:04

Dit soort grapjassen gun ik echt een flinke knalpartij tegen een boom aan. Werkelijk, ze hebben volgens mij geen idee wat ze met dit soort 'geintjes' kunnen veroorzaken. Het slachtoffer heeft mazzel dat het 'slechts' bij een breuk en wat schaafwonden is gebleven want dit had veel naarder kunnen aflopen. Ze zou niet de eerste zijn die het niet meer kan navertellen.
Ik wens het slachtoffer heel veel sterkte toe en hopelijk kunnen de daders en helpende omstanders nog opgespoord worden.

Schandalig dat de politie niet optreedt in sommige gevallen. :n

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:59

Ik ben gelukkig alleen maar hele fijne crossmotorrijders tegengekomen. Als ze me zien zetten ze altijd de gehele motor stop en gaan aan de kant staan tot ik ruimschoots gepasseert heb.


Helaas heb je ook deze onfatsoendelijke pummels.... het is schandalig!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:50

Anoniem schreef:
Ik schaam mij als motorrijder echt dood voor dit soort mensen :n Waar zit je verstand...?

Heel veel sterkte aan het meisje en d'r paard, hoop dat ze binnenkort gewoon weer kunnen genieten van een buitenrit samen!



Hoeft je niet te schamen hoor, gelukkig zijn er ook veel motorrijders, quadrijders en weet ik veel rijders die heel netjes paarden passeren, in elke bestuurdersgroep zitten nou eenmaal eikels.
Kom hier vaak genoeg hele groepen motorrijders tegen, van cross motoren, tot gewone en van die gave Harley achtigen en met 3 wielen. (Ja, polder met molens bij mooi weer trekken wij bokkers paard van stal, zij hun motor voor mooie ritjes, moet samen best kunnen.)

Dit waren duidelijk stel eikels en doorrijden na ongeval ook nog, lekker stel.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:56

Jeetje, dit is gewoon een poging tot doodslag als je het mij vraagt.
Dit had wel eens heel veel triester af kunnen lopen, als je met je paard een smakker op het asfalt maakt....

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:23

Vorig jaar ook bijna een botsing met een crossmotor gehad... Ik had de pech dat ik een bocht naderde en ook nog eens bovenaan een helling. Dus ik hoorde al iets aan komen bulderen.. maar ik kon zelf nog niks zien, net als de aankomende motor. Dus mijn jonkie al zo ver mogelijk de struiken in geparkeerd uit voorzorg, zodat ik niet op het pad zou staan als hij ineens bovenaan in de bocht aangevlogen komt. Gelukkig was het meer geluid, dan echte snelheid. Zodra de motor mij bovenaan in de bocht zag staan, liet deze het gas los. Mijn jonkie die al super braaf was buiten, schrok uiteraard alsnog even. Bleef wel op de plek staan, want door de struiken kon hij niet bepaald weg. Motor rijder liet zijn motor uitrollen en zette deze uit. Verontschuldigde zich netjes, want eigenlijk mocht hij daar niet komen. Omdat hij zo netjes en direct reageerde, heb ik hem vriendelijk bedankt en gepasseerd. Wel gevraagd of hij een minuutje wou wachten met opnieuw starten, aangezien ik de berg naar beneden moest stappen. Hij heeft netjes gewacht tot ik beneden was. Uiteraard schrok paardlief toch nog even toen de motor weer startte. Is nu eenmaal stil in het bos en de echo enorm hard. Gelukkig had ik een normaal persoon getroffen en is alles goed verlopen. Mijn jonkie heeft geen trauma overgehouden aan motoren, dus dat is fijn. Ik moet namelijk altijd over straat om bij het bos of de heide te komen. Zou zo een malloot het fijn voor je verpesten

Babootje

Berichten: 26217
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:03

Doorrijden na een ongeval is een misdrijf. Ik hoop dat deze aso's gevonden worden.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:09

Wat een idioten lopen er toch rond op de wereld. Die mogen gerust eens aan volle snelheid tegen een boom aanknallen.

Ik mag mijn handjes in elkaar houden dat ik tot nu toe alleen maar vriendelijke crossers ben tegengekomen, vertragen netjes of zetten hun motor zelfs helemaal stil. Hier en daar eentje die dan de motor te snel weer opzet zodat de paarden zich alsnog verschrikken, maar denk dat dat eerder uit onwetendheid is.

Heb een paar jaar geleden wel een aanvaring gehad met zo'n ligfietser. Zoiets kom je natuurlijk niet elke dag tegen dus logisch dat de paarden het een beetje eng vonden. Kerel komt in volle snelheid op ons af, ondanks onze vraag om te vertragen. Paarden aan de kletter op het asfalt, kijk ik achter me, zit die kerel ons gewoon uit te lachen en nog meer snelheid te pakken om ons op te jutten. We zijn toen gelukkig een straatje kunnen inslaan om hem kwijt te geraken, maar ik was woedend! Het had veel erger kunnen aflopen. Gelukkig zijn we erachter gekomen waar ie woont, en hebben mijn moeder en ik hem eens een bezoekje gebracht en hem gezegd waar het op staat ~~}> De volgende keer dat we hem zijn tegengekomen met de paarden heeft ie zich wel netjes gedragen, zo kan het dus ook.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:42

Tsja, er valt voor 2 kanten wat van te zeggen, aan de ene kant hebben ze zich lichtelijk onbeschoft gedragen, op een moment dat een paard er vandoor gaat hoor je als verkeersdeelnemer daarop te anticiperen en er niet lekker achteraan blijven crossen. Anderzijds hebben steeds meer ruiters het idee dat alles en iedereen zich maar aan moet passen aan hun paard. 9 van de 10 paarden die als bomproof geclassificeerd worden zijn dat echt niet :n. Schone taak aan ruiters om hun beesten aan allerlei soorten verkeer te leren wennen, mijn paarden kunnen ze ook gewoon altijd plankgas passeren, die malen daar niet om, maar daar gaat dan ook wel training aan vooraf :j.

Gientje12
Berichten: 819
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Tiener komt onder paard terecht door lawaai van crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:59

verschrikkelijk asociaal dit! Levensgevaarlijk gewoon. Kom zelf gelukkig alleen fatsoenlijke mensen tegen :) zelf bel ik nog niet eens met mijn fietsbel als ik achter een kar terecht kom, gewoon omdat je niet weet hoe andermans paard erop reageert.