Arlando verkocht naar Denemarken

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Arlando verkocht naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:18

Begrijpelijk enerzijds... Maar ik vraag me wel af wat de stichting NOP hier in te zeggen heeft?

Volgens de Wiki zitten deze paarden er in:
Arlando NH N.O.P. (Diederik van Silfhout), Siro N.O.P. (Danielle Heijkoop), Glock’s Undercover N.O.P. (Edward Gal), en Jerich Parzival N.O.P. (Adelinde Cornelissen), Glock’s Johnson TN N.O.P. (Hans Peter Minderhoud)

Undercover zien we zomaar niet terug vermoed ik, Parzival is met pensioen en terecht, Siro is intussen ook 18 en onlangs nog geblesseerd geweest. Is hij niet zeer recent ook teruggetrokken omdat hij niet helemaal lekker liep?

Blijft alleen Johnson nog over...

Ik denk ook niet dat Arlando hoger was gaan scoren. Dus ik begrijp het wel, vraag me alleen af wat NOP hier in heeft te zeggen.


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:42

MariekeS_ schreef:
Pfoee, wat een nuchter en wel overwogen besluit _O_
Diederick heeft inmiddels een arsenaal aan potentiële opvolgers staan waar hij misschien niet volgend jaar mee aan de top staat, maar binnen 5 jaar absoluut wel weer (denkt aan Isabell Werth die ook even wat geduld heeft moeten hebben, maar weer helemaal terug is)

In hoeverre zijn de huidige N.O.P paarden daadwerkelijk dé potentials voor de volgende Olympische Spelen? Waren deze niet vooral gericht op Rio? Want inderdaad, zoals Janine1990 het lijstje opnoemt zie ik niet dit rijtje in Tokyo lopen.

edit: Geen idee wat N.O.P overhoudt aan deze verkoop maar misschien kunnen ze dit ook weer gebruiken om juist nieuwe paarden te behouden voor OS 2020?


Parzival zit er niet meer in zie ik in een bericht van 2016. Dus alleen nog de drie andere paarden die ik noemde... Daarvan zou Johnson nog in Tokyo kunnen lopen, maar daarmee hebben we zeer waarschijnlijk geen medaillekandidaat.

Volgens de Wiki is het NOP voor het behoud van de topsportpaarden voor Nederlandse ruiters, niet specifiek voor Rio dus. Moeten ze dan niet nu gaan investeren in die toppaarden voor 2020? Of zijn ze daar mee bezig?

In Nederland hebben we helaas geen Madeleine Winter-Schulze, zoals Isabell Werth/Duitsland heeft.

NOP is na de spelen van 2012 opgericht, maar is het niet na de spelen van 2016 nog veel duidelijker geworden dat er iets moet gebeuren?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:48

Getup schreef:
Glock inversteert anders best leuk :D

Hartstikke jammer, maar wel begrijpelijk. Denemarken heeft er n topper bij.


Klopt, alleen heb ik daar nog steeds niet de absolute topper gezien...
Het zijn veel goede GP paarden hoor, dat zal ik niet ontkennen. Maar zelf Undercover in goede staat, was niet voldoende geweest om de Duitsers af te troeven of Valegro.

Er is op dit moment nog niet een paard als Cosmo in Nederland. Ja, Cennin komt in de buurt. Maar Tokyo is nog 3 jaar weg en hij is nog niet opgenomen door het NOP...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:51

xRivaldo schreef:
Hadden jullie Arlando liever onder een andere Nederlandse amazone gezien dan? #durftevragen :o


Ik heb in dat opzicht geen voorkeur hoor.
Maar Arlando gaat onder geen enkele ruiter verbeteren denk ik. Het is een fantastisch paard. Maar ik zie hem een beetje als een soort Scandic, de neerwaartse romprichting is gewoon een nadeel in het totale plaatje. Scandic vond ik persoonlijk een klasse beter vanwege de rust (maar dat is persoonlijke voorkeur hoor). Arlando is gewoon wat heter, wat ook behoorlijk bepalend is voor het beeld.

Met andere woorden, Arlando hoort echt bij de beste GP paarden van de wereld, maar is geen absolute top (denk Valegro, Weihegold, Cosmo)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:03

MariekeS_ schreef:
Ik denk niet dat wij mogen klagen met Glock :o

N.O.P is dus wel meer dan alleen OS, dat wist ik niet zeker.
Maar goed, het is jammer dat hij inderdaad niet voor een Young Rider behouden is maar er moet ook maar een geschikt iemand zijn die zin heeft om zo'n paard over te nemen. De druk die daar ook weer bij komt zullen genoeg ruiters ook niet om staan te springen. Daarnaast zal het wel om serieus veel geld gaan...


Je kan met veel paarden die 77% lopen in de GP tegenwoordig geen medaille meer winnen... Kijk maar naar de uitslagen van afgelopen OS.

Glock doet echt wel goede dingen voor de sport. Alleen zijn het gewoon nog niet dé toppaarden... Je moet nu paarden hebben die ruim 80% bij elkaar lopen in de GP. Structureel ook, en op de grote wedstrijden... CDI5*

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:06

MariekeS_ schreef:
https://www.bokt.nl/wiki/Stichting_Nede ... ard_(N.O.P)

Misschien komt N.O.P. nog met een verklaring?

Zou dit er mee te maken hebben?
"KNHS hoofdsponsor Rabobank en NOC*NSF leveren beiden een financiële bijdrage aan de stichting om het mogelijk te maken paarden aan te schaffen en te onderhouden."


Ik hoop het...

En het zou heel goed kunnen, NOC*NSF is volgens mij nu Team NL. Daarnaast is ook de Nederlandse Loterij (voorheen Lotto?) een hoofdsponsor van de KNHS... Die hebben dan toch ook een zeker belang bij het behoud van die toppaarden...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:20

NenaC schreef:
ik snap het wel, paard is 13 en over 4 jaar 17, wil niet zeggen dat hij dan nog een keer OS loopt, en met de huidige top komt hij er ook niet tussen. daarnaast is hij als vaderdier ook weinig sprekend, dus als ze hem nu goed kunnen verkopen had ik hetzelfde gedaan.

Volgens mij is NOP een soort van sponsering, meen ik ooit gelezen te hebben, maar die hebben geen aandeel in het paard.


Maar dan hebben ze er toch ook geen grip op? Als sponsor kan je het behoud toch niet stimuleren?


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:30

Citaat:
Het NOP wil eigenaren van toppaarden ondersteunen zodat het voor hen makkelijker wordt om paarden aan te houden voor Nederland. Hierbij gaat het om bijvoorbeeld het verzekeren van de paarden of het leveren van een financiële bijdrage aan de trainingskosten. Dat zal per paard en per eigenaar kunnen verschillen. Daarnaast mag de eigenaar de naam Olympic als voorvoegsel toevoegen aan de paardennaam (Olympic Bonfire). Daar tegenover staat de verplichting dat de eigenaar zijn paard gedurende een bepaalde periode niet mag verkopen. Het NOP wil maatwerk leveren. Het NOP richt zich op de Olympische disciplines springen, dressuur, eventing en Paralympische dressuur. Europese Kampioenschappen zijn geen ijkpunt voor het NOP. “Wij richten ons primair op de Wereldkampioenschappen (2014) en Olympische Spelen (2016)”, aldus Sevinga.


Marieke had dus wel gelijk, al is dit uit een bericht van 2013... Het is maar de vraag of er een vervolg aan het NOP is/wordt gegeven...

Ik denk dat de naam sponsoring niet klopt, maar de manier waarop een combinatie wordt ondersteunt, doet daar wel veel aan denken. Kan er alleen ook geen ander woord voor bedenken zo snel.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:39

MariekeS_ schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik vind Arlando wel een van de prettigste GP paarden om naar de kijken, met name vanwege zijn tact en enorme ontspannenheid in de oefeningen. Misschien niet altijd zo spectaculair als de rest, maar wel hoe dressuur er naar mijn mening uit zou moeten zien, moeiteloos en ontspannen.


Maar is dat Arlando of Diederik? ;) Ik geloof dat Arlando heel makkelijk over de zeik te rijden is in een GP proef...


Inderdaad... De hectiek in de benen van Arlando, de gebrekkige stap, doet mij niet bepaald ontspannen aan. Tevens vond ik de vrij losse verbinding altijd een beetje dubieus. Enerzijds chapeau dat het je lukt, zeker met een paard met deze bouw. Anderszijds vroeg ik me altijd af of Arlando geen druk kon verdragen, ontploffingsgevaar...

Dan zijn er wel GP paarden die veel prettiger zijn om naar te kijken, wat mij betreft.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:40

janderegelaa schreef:
Over 3 jaar is Toto Jr. denk ik wel klaar voor de OS en als ik naar zijn vader kijk.


Die is dan? 8?

Hij zal vast de kunstjes wel kennen, de vraag is of het dan bevestigd genoeg is...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:50

janderegelaa schreef:
Toto is dan 9, Trafalgar 8.

Totilas won zijn eerste Prix st. George toen hij 6 was en zijn eerste GP toen hij 9 was.


Ik meende dat ZZ-Zwaar het max was op 6 jaar, dat ze pas met 7 PSG kunnen starten.

Zelf Totilas gezien in oktober 2006, toen werd hij nog niet gestart.

Hoe dan ook, er zijn zoveel factoren die meespelen dat je er op dit moment nog maar weinig mee kan. Al denk ik wel dat er verschillende paarden zijn die moeten worden vastgelegd. Zelf ken ik er eentje die daar best terecht kan komen (bij leven en welzijn), maar waarbij de toekomst ook niet zeker is.

Hoe scout het NOP paarden?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:10

NenaC schreef:
volgens mij leggen ze paarden vast die al op grand prix niveau lopen. het is niet zoals het SFN dat echt hele jonge, veelbelovende paarden vastlegt met investeerders.


Bedankt voor de informatie!

Is naar mijn idee wel een gemiste kans. De meeste dressuurpaarden worden voortijds al verkocht. Ik begrijp echter wel dat het moeilijk gaat, dressuur levert nu eenmaal niet echt veel op onderaan de streep.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:13

janderegelaa schreef:
Hier zijn Totilas zijn resultaten: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Totilas


https://www.knhs.nl/media/8827/wijzigin ... r-2016.pdf

http://www.bokt.nl/wiki/Totilas

Citaat:
Op 29 juli 2007 kwam de combinatie Edward Gal en Moorlands Totilas voor het eerst officieel aan de start. Het ging om een start in de Prix St. George rubriek in Schaijk. Edward en Totilas zetten een score neer van 73.36% en behaalde daarmee de eerste plaats. Een prima debuut met een afstand van meer dan 9% op de nummer 2.


Resultaten zijn wel doodleuk overgenomen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:30

NenaC schreef:
klopt, maar daarvoor hebben ze niet de budgetten om paarden voor zoveel jaren vast te leggen. ik zal eens kijken of ik die bedragen nog ergens kan vinden die beschikbaar zijn.

Ook bij het SFN is het uiteindelijk niet geworden wat ze voor ogen hadden, en (helaas) is Zenith nog steeds te koop, zo niet eigenlijk onverkoopbaar. Sportief gezien is het natuurlijk wel een succes geweest!


Het springen ben ik niet zo in thuis :o

Maar ik vind het NOP sportief gezien niet echt een enorm succes.

Paarden als Undercover en Johnson hoef je in principe al niet op te nemen, die zijn (deels) van Glock, die waarschijnlijk de overeenkomsten wel zo in elkaar heeft zitten dat het paard (in deeleigendom) niet zomaar onder HP/Gal z'n kont vandaag verkocht kan worden.
Daarbij is Johnson wel goed voor z'n dekgeld als ik me niet vergis en mede daarom niet een reden om hem zomaar van de hand te doen.

Parzival, vraag ik me ook van af of dat zo nodig is geweest. Ik weet niet goed hoe die constructie is geweest, maar toen Adelinde Parzival leek te verliezen, was daar Herbert Jerich, dankzij zijn geld is Parzival bij Adelinde gebleven.

Blijft alleen Siro over, waarvan ik het wel 100% kan begrijpen. Dus vraag ik me af, is het NOP niet meer een masker voor de sport? Een wassen neus? Voor de buitenwereld, terwijl het eigenlijk weinig toevoegt?

Daarbij waren er ook springpaarden in het NOP die ook al SFN waren..

Ben heel benieuwd of je die bedragen kan vinden!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 07:58

Elisa2 schreef:
Dat snap ik niet..geen druk is juist een plus imo.
Bovendien is het om paarden zo scherp te krijgen op dat niveau altijd balanceren op het randje. Dat hij heet was staat buiten kijf en daardoor misschien soms iets minder ontspannen. Maar ik vond ze samen altijd heel goed op dat randje balanceren en toch meer ontspannen om te zien dan bijv. een Undercover.


Ik weet niet in hoeverre dat een pluspunt is. Geen druk of een lichte verbinding vind ik wel twee verschillende dingen. Ik vind het erg belangrijk dat er verbinding door het hele lijf getoond wordt.

Maar inderdaad, ik vond ze ook veel aangenamer om te zien dan Undercover.

Op de WEG vond ik ze de beste van het Nederlandse team, dat staat voor mij buiten kijf. Maar ik vind ook zeer zeker dat er betere paarden zijn.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Arlando verkocht naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:46

De vraag is natuurlijk hoelang die shooting starts blijven...

Hoeveel NL'se WK-toppers zien we blijven en de GP halen?

En inderdaad, dat is wat ik bedoelde. Door die heetheid was er nooit echt een eenheid in de combinatie, hoe knap Diederik hem ook rondstuurde!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, AhrefsBot, Bagheera_206, christel0908, daliance, furious, GrapeshotBot, Hannerups, MissyNr1, Nieuwsredactie, Ninouschka, oblix, pluisje88, ReneeMonty, Roihi, Roulette_, verootjoo, VinandoW, voet en 36 bezoekers