Marieke van der Putten naar RS2 Dressage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Marieke van der Putten naar RS2 Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 16:37

*Facebook
Dressuur
Ingezonden door: noorhermans1

Afbeelding
Marieke van der Putten, hier nog met Glock's Toto Jr. Foto: aniek1985

RS2 Dressage maakte zojuist op Facebook bekend dat Marieke van der Putten hun team gaat versterken. Van der Putten verliet onlangs het Glock Horse Performance Center om een nieuwe uitdaging te starten.

"Een amazone van het kaliber van Marieke van der Putten konden we natuurlijk niet zo maar aan ons voorbij laten gaan", meldt Saskia Lemmens, mede-eigenaar van RS2 Dressage. "Met name Seth en Robin kennen Marieke al jaren en toen we vernamen dat ze Team Glock zou verlaten hebben we haar bij ons op stal uitgenodigd. We hebben haar wensen en onze behoeftes naast elkaar gelegd en kwamen al heel snel tot de conclusie dat er een hele goede match zou zijn.

"De komst van Marieke is een zegen. Zij kan zowel jonge paarden als paarden op het hoogste niveau fantastisch rijden. Dat is met het recente Nederlands Kampioenschap nog weer eens aangetoond. Last but not least telt ook de persoonlijke match", zegt Seth Boschman. "We kennen Marieke al jaren en zijn ervan overtuigd dat ze heel goed in ons hechte team past. We zullen in de toekomst aan heel wat internationale concoursen samen deelnemen en dan speelt een goede persoonlijke relatie een heel belangrijke rol. We kijken met z’n allen uit naar haar komst."

"Onze activiteiten en ambities als dressuurstal zijn heel divers", aldus Robin van Lierop. "We starten bij de basis, het fokken en opfokken van zeer getalenteerde dressuurpaarden. Daarna volgt het opleiden van de jonge talenten op onze eigen manier. Dus altijd met het welzijn van het paard als hoogste prioriteit en vandaar uit proberen een paard tot zijn hoogst mogelijke dressuurniveau te ontwikkelen. We hebben hele goede paarden op stal in alle leeftijds categorieën en komen handen en voeten te kort om het allemaal bol te werken."

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Marieke van der Putten naar RS2 Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:32

ik las het idd ook al.


fijn dat RS2 dressage zo'n getalenteerde amazone erbij krijgen.

eerst ging Febe daar toch ook al heen? :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Marieke van der Putten naar RS2 Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:14

Ik dacht dat zij voor zichzelf wilde beginnen?

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:41

Amandavd schreef:
Ik dacht dat zij voor zichzelf wilde beginnen?


Dat had ze al ontkend.
Ik snap niet zo veel van deze keuze. Ik denk dat (in Nederland) niet veel betere mogelijkheden zijn dan bij Glock. Daar ben je echter wel ruiter nr. 3, na EG en HP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:46

Electra63 schreef:
Amandavd schreef:
Ik dacht dat zij voor zichzelf wilde beginnen?


Dat had ze al ontkend.
Ik snap niet zo veel van deze keuze. Ik denk dat (in Nederland) niet veel betere mogelijkheden zijn dan bij Glock. Daar ben je echter wel ruiter nr. 3, na EG en HP.


Ik denk juist dat dat het ding is waardoor ze overstapt. Kan me voorstellen dat het risico groot is dat toppaarden naar EG en HP blijven gaan als ze eenmaal ver genoeg zijn opgeleid. Maar goed, dat is speculeren. Heel veel succes iig op de nieuwe plek :j Denk dat we nog veel meer van haar zullen gaan horen.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:51

Electra63 schreef:
Amandavd schreef:
Ik dacht dat zij voor zichzelf wilde beginnen?


Dat had ze al ontkend.
Ik snap niet zo veel van deze keuze. Ik denk dat (in Nederland) niet veel betere mogelijkheden zijn dan bij Glock. Daar ben je echter wel ruiter nr. 3, na EG en HP.


Ah oke. Ik begreep de keuze ook niet omdst ze nu precies hetzelfde werk gaat doen.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:52

Ik dacht het ergens ook wel dat ze op zichzelf ging beginnen. Ik blijf het een vreemde keuze vinden. Op zich is het niet echt heel mis om de 3de ruiter te zijn na EG en HP.

Ik wens RS2Dressage en Marieke een hele fijne en vruchtbare samenwerking toe met heel wat fijne overwinningen en wie weet een deelname aan de OS.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:54

Ik denk dat zij inderdaad nu misschien de nr. 1 wordt.
Maar ik wens haar veel succes!

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Marieke van der Putten naar RS2 Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:07

ik kan mij ook voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon aan een nieuwe of andere uitdaging toe bent, net zo goed dat wij ook weleens van baan wisselen, gewoon omdat je een keer wat anders wilt. Hoeft niet perse meteen hogerop of zelfstandig te zijn. :)

Ik wens ze veel succes en hoop dat ze de kampioen van de hengstenkeuring ook mag rijden, vond dat een erg mooi en leuk dier!