Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 11:47

facebook
Overige
Ingezonden door Happy16
Afbeelding

De Bereden Politie meldt op Facebook dat het Friese Paard Riemer door de selectie procedure is gekomen en nu aan de slag gaat bij de Bereden Politie.

"It Giet Oan! Het gaat door! Het friese paard Riemer is door de selectie procedure. Vanaf nu staat er in stal Groningen een paard met Friese afstamming. Riemer is dan wel al aangenomen, maar moet nog veel leren. Hij gaat nu de opleiding in om een goed politie paard te worden. Dit houdt in dat Riemer veel de straat op zal gaan. Langzaam zal hij moeten wennen aan veel mensen en drukte om zich heen. Wij zullen, via facebook, regelmatig updates van zijn vorderingen geven." Aldus de Bereden Politie op Facebook.

Gerelateerd bericht:
[VN] Riemer PW mogelijk eerste Friese politiepaard in Nederland
Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 23-02-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:48

Super stoer! :D

Urona447
Berichten: 2799
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:11

Leuk! Jammer dat ze niet een mooiere foto gemaakt hebben, hij lijkt een beetje rare rug te hebben zo.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:24

Fries * ipv Friese paard Riemer. Klinkt echt raar haha

Maar mooi dat ze nu een echt ras hebben :D

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:31

Inderdaad niet de meest ideale foto.. lange doorgezakte rug.. hopelijk valt het mee!

Johanna01

Berichten: 651
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:44

Wat ontzettend gaaf zeg! :D

Eline_S_S

Berichten: 3523
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:10

Ah wat leuk! Ik woon in Groningen dus wie weet kom ik deze man wel eens tegen :j

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:54

Hahaha grappig!

Ben begin vorige maand nog bij deze Friezenhandelsstal geweest.
Dit paard werd mij ook aangeboden, zou super braaf zijn, nou dat blijkt nu wel!

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:11

Ik hoop dat de politie hier plezier van mag hebben. Ik had het paard met deze bouw nooit gekocht.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:31

Nou dit paard zal wel van top tot teen door een DA zijn nagekeken en gescand !
Politie koopt echt niet zomaar een paard

Troopers
Berichten: 77
Geregistreerd: 28-05-15

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:38

aahh wat leuk!

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:41

KarinLF schreef:
Nou dit paard zal wel van top tot teen door een DA zijn nagekeken en gescand !
Politie koopt echt niet zomaar een paard

Dat snap ik maar als ik naar de bouw van het paard kijk, vind ik dit niet een duurzame bouw.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:02

Ik zie alleen een lang paard en een beetje overbouwd. Wat een gezeur weer.
Als iemand blij is met zijn paard so let it be. We kraken toch ook niet jullie paarden af??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:09

Kabayo schreef:
Ik zie alleen een lang paard en een beetje overbouwd. Wat een gezeur weer.
Als iemand blij is met zijn paard so let it be. We kraken toch ook niet jullie paarden af??


:(:) :(:)

Als een overheidsdienst een werkpaard aanschaft, dan vind ik het niet meer dan logisch als mensen dat paard beoordelen op een werkbaar exterieur. Ik had dit paard ook niet voor dit doel aangeschaft, zeker niet omdat als er 1 paard is dat echt een sterke rug nodig heeft het een politiepaard is. Niet vanwege de galopjes op het asfalt maar vanwege het feit dat een politiepaard urenlang een ruiter moet dragen in halt en stap. Als een paard niet al van zichzelf een goede rug heeft dan gaat hij juist tijdens dit rustige langdurige draagwerk binnen de kortste keren hangen in de banden en dan stapelen de blessures zich op. Maar misschien wordt deze vooral ingezet voor de wat kortere, ceremonieel dingetjes die minder belastend zijn?

Ik vind net als de anderen dit paard qua rug in elk geval niet geschikt voor standaard politiewerk - maar dat zegt dus niets over jouw paard, mocht je bang zijn dat dat betekent dat ik die hiermee ook meteen afkraak. 8-)

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:20

Kabayo schreef:
Ik zie alleen een lang paard en een beetje overbouwd. Wat een gezeur weer.
Als iemand blij is met zijn paard so let it be. We kraken toch ook niet jullie paarden af??


Het paard word niet meteen afgekraakt hoor. En daarnaast, mogen we dan alleen maar reacties als 'mooi paard' geven?
Ik vind jou reactie wel een beetje overdreven meteen.
Mensen reageren alleen op wat ze zien, ook ik had een paard met deze bouw niet voor zulke doeleinden gekocht ;)

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:20

Heb vroeger bij de bereden politie de paarden onder mijn beheer gehad en destijds was daar ook een paard met zo een rare rug+ hoge schoft en bijhorend gangwerk.
Toch was het een oud gediende en waanzinnig goed politiepaard als je zijn gang kon uitzitten.
Zolang het dier koel in de kop is en niet blessure gevoelig is door zijn bouw heeft het uiterlijk verder geen waarden.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:21

xyzutu2 schreef:
Kabayo schreef:
Ik zie alleen een lang paard en een beetje overbouwd. Wat een gezeur weer.
Als iemand blij is met zijn paard so let it be. We kraken toch ook niet jullie paarden af??


:(:) :(:)

Als een overheidsdienst een werkpaard aanschaft, dan vind ik het niet meer dan logisch als mensen dat paard beoordelen op een werkbaar exterieur. Ik had dit paard ook niet voor dit doel aangeschaft, zeker niet omdat als er 1 paard is dat echt een sterke rug nodig heeft het een politiepaard is. Niet vanwege de galopjes op het asfalt maar vanwege het feit dat een politiepaard urenlang een ruiter moet dragen in halt en stap. Als een paard niet al van zichzelf een goede rug heeft dan gaat hij juist tijdens dit rustige langdurige draagwerk binnen de kortste keren hangen in de banden en dan stapelen de blessures zich op. Maar misschien wordt deze vooral ingezet voor de wat kortere, ceremonieel dingetjes die minder belastend zijn?

Ik vind net als de anderen dit paard qua rug in elk geval niet geschikt voor standaard politiewerk - maar dat zegt dus niets over jouw paard, mocht je bang zijn dat dat betekent dat ik die hiermee ook meteen afkraak. 8-)

Als de politie hem niet geschikt vond hadden ze hem niet genomen.

Op bokt kunnen en willen we gewoon niet meer blij voor elkaar zijn. Daar word ik zo moe van. Er moet altijd gezeur komen

En ik voel mij heus niet aangesproken voor mijn eigen paarden ;) ik weet zelf wel dat mijn merrie erg overbouwd is, heb ik bokt niet bij nodig

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:24

Ach, in het stukje in de hoefslag stond dat de sokken afgeschoren zouden worden.
Daar reageerde ook een hoop mensen dat dat echt niet kon en dat ze ze manen ook niet mochten knippen :P .

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:22

Het kan ook aan de foto liggen, want de foto die toen op Omrop Fryslan stond, toont een heel andere rug.
Tevens ook te zien op meerdere rijfilmpjes van Stal Wijbenga (zie FB).

Paard heeft zeker een gezonken middenstuk, maar zo erg als op deze foto is het niet.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:29

Josien_ schreef:
Ach, in het stukje in de hoefslag stond dat de sokken afgeschoren zouden worden.
Daar reageerde ook een hoop mensen dat dat echt niet kon en dat ze ze manen ook niet mochten knippen :P .


Weg met de moraalridderende Friezenpolitie, eraf met al dat haar *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

On topic, ontzettend leuk, ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen :)

Augele89

Berichten: 30
Geregistreerd: 13-12-16
Woonplaats: Millingen aan de Rijn

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:12

Gaaf zeg! Succes Riemer! Wat een beauty!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Friese paard Riemer aangenomen bij Bereden Politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:41

Ze weten bij de bereden politie waarschijnlijk niet dat Friese paarden veel sneller verzuren dan een gewoon rijpaard.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:51

janderegelaa schreef:
Ze weten bij de bereden politie waarschijnlijk niet dat Friese paarden veel sneller verzuren dan een gewoon rijpaard.


Ach, hij staat in Groningen... niet in Amsterdam of Den Haag... ;)

Wat ik in Groningen zie aan politiepaarden, doen ze flink minder dan mijn Fries _O- en die heeft iig nog geen last van verzuring... Dus zo'n vaart zal het wel niet lopen lijkt me.