Morgan Barbançon overweegt aangifte valsheid in geschrifte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Morgan Barbançon overweegt aangifte valsheid in geschrifte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 11:46

*Bokt.nl / Equnews / Ecuestre.es
Juridisch, Dressuur


Advocaat Stephan Wensing heeft enkele weken geleden, namens de Duitse dierenarts dr. Victor Baltus van de kliniek Domäne Karthaus in Dülmen, conservatoir beslag laten leggen op Girasol van Morgan Barbançon. Maandag verklaarde Wensing dat hij namens zijn client, dierenarts Baltus, het beslag zou opheffen omdat de betalingen inmiddels zijn hervat.

De Spaanse amazone laat het er echter niet zomaar bij zitten. Barbançon dient een klacht voor valsheid in geschrifte aan het adres van Baltus. Ze vindt dat er onterecht beslag is gelegd op Girasol. Nederlandse bronnen melden dat Barbançon en haar advocaat bevestigen dat er facturen van de kliniek zijn opgemaakt die nooit bij de amazone zijn aangekomen. De Spaanse site Ecuestre.es meldt echter dat de facturen van € 40.000,- door de dierenkliniek zijn verzonnen op advies van Wensing. Op 7 februari zou de vader van Barbançon gebeld zijn om te laten weten dat de facturen zijn opgesteld op advies van de advocaat Stephen Wensing, om het paard in beslag te nemen. Bovendien zouden de betwiste facturen op naam van Barbançon zelf staan in plaats van de gangbare vennootschap met adres in Zwitserland.

Hoewel het beslag op Girasol is opgeheven, is het geschil nog steeds niet opgelost. De kliniek beweert dat de opdrachten niet door het gebruikelijke team Barbançon zijn gegeven, maar door Morgan zelf, en dat de facturen daarom aan haar gericht waren. Ecuestre.es meldt echter dat de originele facturen op naam stonden van één van de sponsors van Barbançon. Dankzij de bemiddeling van de vader van Babançon zijn de familie en de kliniek tot een overeenkomst gekomen en is de beslaglegging opgeheven.

Momenteel kijkt de familie Barbançon naar de mogelijkheden om juridische stappen te ondernemen. Ze willen een claim indienen voor valse documentatie. Dit willen ze pas doen na CDI Doha op 2 tot 4 maart.

Gerelateerde artikelen:
[VN] Beslag gelegd op Girasol van Morgan Barbançon

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Barbançon overweegt aangifte valsheid in geschrifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:53

Facturen verzonnen op advies van Wensing. Goh, dat lijkt me nogal een forse beschuldiging!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15909
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Barbançon overweegt aangifte valsheid in geschrifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:44

Bij Wensing kijk ik nergens meer van op.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Morgan Barbançon overweegt aangifte valsheid in geschrifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:58

Wat een verrassende wending heeft dit gekregen... En wat een onlogisch verhaal om maar op een ander adres te gaan factureren als een factuur niet betaald wordt... Geen sprake van aanmaning op het eerste adres?

En dat alles om maar beslag te kunnen leggen in Nederland? Kon dat niet gewoon in Zwitserland?

Ik ben geen expert, maar volgens mij is het niet heel handig geweest van Wensing...

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:00

Iris82 schreef:
Facturen verzonnen op advies van Wensing. Goh, dat lijkt me nogal een forse beschuldiging!


Als je het artikel op Hoefslag.nl leest, is het wat duidelijker.
Er zijn facturen naar Morgan zelf gestuurd, omdat er op het andere adres geen betaling volgde...

Ik gok dat het iets te maken heeft met beslagleggen in Nederland of in Zwitserland... Maar zoals gezegd, geen expert hier.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Morgan Barbançon overweegt aangifte valsheid in geschrifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:22

Het lijkt erop dat de facturen naar Nederland gestuurd zijn zodat er gemakkelijker in Nederland beslag kon worden gelegd... beslag op Girasol is voor Barbançon natuurlijk het meest hinderlijk. Maar of het nou klopt... Ben benieuwd of dat nog een staartje gaat krijgen.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:01

Janine1990 schreef:
Iris82 schreef:
Facturen verzonnen op advies van Wensing. Goh, dat lijkt me nogal een forse beschuldiging!


Als je het artikel op Hoefslag.nl leest, is het wat duidelijker.
Er zijn facturen naar Morgan zelf gestuurd, omdat er op het andere adres geen betaling volgde...

Ik gok dat het iets te maken heeft met beslagleggen in Nederland of in Zwitserland... Maar zoals gezegd, geen expert hier.


Maar dan zou "die andere partij" (welke dus in eerste instantie niet betaalde) dus een credit moeten hebben ontvangen. Anders kloppen de cijfers in de boeken niet.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:06

Rocamor schreef:
Maar dan zou "die andere partij" (welke dus in eerste instantie niet betaalde) dus een credit moeten hebben ontvangen. Anders kloppen de cijfers in de boeken niet.


Als die credit maar in de boekhouding van de dierenarts zit toch? Pas wanneer je al hebt betaald en dit geld terug krijgt, dan moet je echt een credit kunnen overleggen.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Morgan Barbançon overweegt aangifte valsheid in geschrifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:12

Tja, lijkt mij dat die andere partij ook graag een credit wenst, zodat ze weten dat ze niet hoeven te betalen

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:19

Rocamor schreef:
Tja, lijkt mij dat die andere partij ook graag een credit wenst, zodat ze weten dat ze niet hoeven te betalen


Ik ben geen boekhouder, maar in de tijd dat ik factureerde was die credit voor betaling niet overal gewenst. Meeste klanten verscheurden dan gewoon de factuur, want niet relevant.

Maar dat ging natuurlijk niet om 40.000 euro... Met 2.000 hield het wel op :P

Volgens mij kunnen ze echter wel vragen om die creditfactuur, dus daar heb je wel degelijk een punt. Alleen hoop ik dan dat Morgan de dierenarts meerdere keren heeft verzocht de factuur naar het bedrijf in Zwitserland te sturen, bij voorkeur schriftelijk.