Discussie rondom accreditatieverzoek Annette van Trigt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Discussie rondom accreditatieverzoek Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 10:51

Bokt.nl / Facebook / Horses
Overige, KWPN

Afbeelding

Afgelopen vrijdag is de nieuwe documentaire van Annette van Trigt uitgezonden. Na haar eerdere documentaires ‘Totilas: Paard en Fenomeen’, ‘The Story of Totilas’ en ‘De slag om London: de val van een olympische springstal’ heeft ze nu de documentaire ‘Gouden genen’ gemaakt. Deze documentaire gaat over het succes van het fokken van Nederlandse springpaarden. Ze volgde daarvoor 3 jaar lang toonaangevende fokkers van Grand Prix paarden, met een hoofdrol voor Cees Klaver. Hij is de fokker van de hengst Big Star (v. Quick Star) die afgelopen zomer Olympisch goud won in Rio de Janeiro onder Nick Skelton. Van Trigt gaat in haar documentaire onder andere op zoek naar het antwoord op de vragen: Wereldwijd behalen de Nederlandse springpaarden op internationale concoursen grote successen maar hoe kan dit nu? En hoe fok je een kampioen?

In de column van Rick Helmink op Horses is te lezen dat het KWPN haar accreditatieverzoek voor de KWPN-hengstenkeuring heeft afgewezen. Iets dat Cees van Klaver niet begrijpt. In een open brief aan Annette van Trigt op zijn Facebookpagina, schrijft hij dat het een gemiste kans van het KWPN is. "Waar is het KWPN mee bezig?" schrijft hij. "Volgens velen en ook Cees, die meer dan recht van spreken heeft, ben jij 1 van de grootste promotors van de paardensport- en fokkerij in Nederland."

Als reactie op de column van Rick Helmink laat Charlotte Dekker van het KWPN weten dat Annette van Trigt welkom is en dat is haar ook zo verteld. Tevens stelt ze dat het jammer is dat er niet de moeite genomen is om te bellen of te mailen en daardoor een onjuiste voorstelling van zaken wordt neergezet.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 01-02-17 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: KWPN wijst accreditatieverzoek Annette van Trigt af

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:52

Scherpe column. Maar ik denk dat hij wel helemaal gelijk heeft. Ik vind het zo jammer dat ik de documantaire Gouden Genen van Annette niet gezien heb. Hij kan ook niet bekeken worden bij uitzending gemist. Mocht iemand nog een manier weten om deze te bekijken dan hoor ik het graag.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:53

Charlotte Dekker van KWPN heeft al gereageerd dat Van Trigt gewoon welkom is en dat dit haar ook zo verteld is.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: KWPN wijst accreditatieverzoek Annette van Trigt af

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:55

Bedankt Focussed! Ik zie het nu staan inderdaad. Ik ga het gelijk even aanpassen :j

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:00

Iedereen mag toch naar de hengstenkeuring als bezoeker of ben ik nou gek? Dat is toch een vrij toegankelijk openbaar evenement?

Wat Anette vermoedelijk wilde (daarom wordt er ook over accreditatie gesproken) is journalistieke toegang en/of filmen/materiaal verzamelen voor een nieuwe docu. En of dat nu wel of niet mag, is nog steeds niet duidelijk. Want zoveel zegt Charlotte dan weer niet...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Discussie rondom accreditatieverzoek Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:42

Ik denk hetzelfde als jij Ibbel dat het om journalistieke toegang gaat en niet als gewone bezoeker. Dat wordt inderdaad niet met zoveel woorden gezegd.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Discussie rondom accreditatieverzoek Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:50

Het gaat inderdaad om de persaccreditatie :j

Anoniem

Re: Discussie rondom accreditatieverzoek Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:53

Belachelijk, die had je gewoon toe moeten laten

En dat ze in dat boek de fokker van dat paard niet eens noemen, hoe typisch is dat _O-

Het topic van de docu kreeg nauwelijks reactie, gaat niet over een zwart dressuurpaard zeker..
Jammer want ik vond het een mooi beeld geven van de fokkers