Beslag gelegd op Girasol van Morgan Barbançon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:55

Ik denk dat de prikkel voor de beslagene om de rekeningen van de dierenarts te betalen groter is wanneer er een conservatoir beslag op dit paard ligt, dan op b.v. een auto van dezelfde waarde.

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II


Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:41

janderegelaa schreef:
Stelvio schreef:
Ik denk dat de prikkel voor de beslagene om de rekeningen van de dierenarts te betalen groter is wanneer er een conservatoir beslag op dit paard ligt, dan op b.v. een auto van dezelfde waarde.

Conservatoir beslag betekent helemaal niets. Enkel dat ze het paard nu niet kan verkopen. Dat beslag kun je aanvragen zonder dat de schuldenaar dat weet. Maar nu gaat Barbancon zijn advocaten erop zetten en ik gok zo dat die van een wat zwaarder kaliber zijn dan SW.


Conservatoir beslag betekent zeker wel iets, het is een middel tot bewaring van zijn recht voor de schuldeiser. Zodra de eiser de hoofdzaak wint gaat conservatoir beslag over in executoriaal beslag (art. 704 RV)

Dus ik ben nog steeds van mening dat op deze manier geprobeerd wordt om de beslagene te prikkelen om de rekeningen te voldoen.

Verder klopt de stelling dat het paard nu niet verkocht kan worden niet. Het paard kan nu wel nog gewoon verkocht worden (beslag maakt niet beschikkingsonbevoegd), echter veranderd dit niets aan het beslag. (Art. 453a RV)

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:19

Ik blijf nog steeds van mening dat conservatoir beslag zeker wel iets betekend en een prikkel kan zijn om de rekeningen te voldoen.
Jij deelt deze mening niet, dat is voor mij prima. ;)

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _San87_, amy495, Cemlys, Ghazella, majemalo, moonfish13, myk_en_shant, Oelly, Pallatin, RenskeFrea, Roosyes, rozebadeend, Speirs, vierhoef, VogeltjeM, zonnetje1903 en 59 bezoekers