Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:53

Ontzettend naar dit..

Een tijdje geleden heb ik ook eens twee Rhodesian Ridgebacks op me af gehad tijdens een buitenrit. De honden kwamen luid blaffend op ons af gerend met de tanden bloot. Je hoopt dan maar dat ze op tijd stoppen en je paard braaf blijft staan. Gelukkig stopten de honden zo'n twee meter voor onze paarden en bleven daar staan blaffen met de bedoeling om wat meer reactie van de paarden uit te lokken wellicht. De baas kwam aanhollen en we hebben hem uitgelegd dat het niet zo handig is. Hij begreep oprecht niet wat er mis had kunnen gaan. Mensen weten gewoon niet hoe een paard kan reageren. We zijn toen een stuk met hem meegelopen. Om de honden te laten wennen.
Een paar weken later kwamen we een hondenclub tegen in het bos. Ze kregen niet op tijd hun honden onder controle. Waarop er een labrador (vrolijk) op ons af kwam en een Duitse Herder wel heel agressief aan kwam rennen. Honden werden teruggeroepen en 5 sec later kwam de herder weer blaffend en met de tanden bloot op ons af. De tweede keer durfde hij al dichter bij te komen, zo'n beetje tussen de paarden benen in. Toch had hij niet het lef om ook daadwerkelijk te bijten en ging weer terug naar de baas.

Dat deze hond wel echt over gaat tot bijten vind ik wel best schokkend. En ook de plek.. de hond heeft toch gericht richting de hals gegrepen. En is niet in de staart of benen gaan hangen/happen, wat je dan toch eerder ziet gebeuren.
Kijk, dat honden er op af rennen en onderzoeken hoe een paard reageert, rent ie weg? Leuk! Erachteraan! Daar kan ik nog in komen. Zeker als de baas ze toch niet onder controle heeft, 'eerst ff dit en dan kom ik daarna wel terug hoor baas'.
Gericht bijten, vind ik wel een ander verhaal.

Overigens kwamen we gister toevallig de man met de Ridgebacks weer tegen. Hij zag ons op tijd, liet zijn honden naast hem zitten en wachtte tot we gepasseerd waren. Super netjes en hij vertelde trots dat hij geoefend had. Duimpje omhoog!


Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:14

Ik schrijf: RICHTING de hals. En die begint bij een paard boven de borst toch.
Ik schrijf verder alleen dat ik dat opvallend vind aangezien ik tot nu toe alleen honden heb zien happen naar staarten/benen. Niet per se opspringen en dan bijten.

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:29

M_D_H schreef:
Ansie schreef:
Ik schrijf: RICHTING de hals. En die begint bij een paard boven de borst toch.
Ik schrijf verder alleen dat ik dat opvallend vind aangezien ik tot nu toe alleen honden heb zien happen naar staarten/benen. Niet per se opspringen en dan bijten.

Ja je hebt gelijk.
Maar je kan iets verergeren door de manier van schrijven.
Je zou je aan het feit kunnen houden: borst gegrepen.
Of het erger kunnen maken door te schrijven richting de hals...
Als je sensatie wilt kan je dat zo krijgen natuurlijk. Voor je het weet is het paard uiteindelijk dood gebeten door een pitbull.

Mensen maken dingen graag erger en bovenstaand bericht is daar toch echt een voorbeeld van :o


En toch schrijf ik het bewust zo. Omdat het een andere manier van aanvallen/bijten is, dan achter het paard aanjagen en dan happen. Dus ja, ik wil dat er wel degelijk mee duidelijk maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie