Hollandsche Manege wil dierenwelzijn verbeteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:37

Het wordt tijd dat amsterdam eens paal en perk stelt aan manege's in hun stadsgrenzen. Ik ken er minstens 3 waar (een deel van )de paarden gewoon nog steeds in stands staan (waarvan een heel erg is). Als er geen ruimte is voor boxen en welzijn moet het gewoon dicht.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.



Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:35

Silly1972 schreef:
Maar ja, weet niet of die er nog steeds staan, maar wat dachten jullie van de paarden in de Heiniken brouwerij? Ook midden in de stad.


Iets minder in de stad. De paarden van manege Geuzenveld. Slijten hun dagen in smalle stands met een losse balk tussen ze in. De stal heeft een wei. Maar die wordt weinig gebruikt. De paarden mogen dan een half uurtje los... Zieligste plek waar ik ooit geweest ben.
Ze sparen voor stallen maar doen dat al meer dan 5 jaar. Erg veel haast hebben ze niet.

Er zit trouwens een leuke manege wel naast st barbara. Kakelbont heet die. Daar doen ze het echt leuk met paarden. Het kan dus wel.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:46

TerraHowrse schreef:
Veulen84 schreef:
Iets minder in de stad. De paarden van manege Geuzenveld. Slijten hun dagen in smalle stands met een losse balk tussen ze in.

Bedoel je niet geuzeneiland?


Die ja...

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:54

Nikass schreef:
Even de praktijk schetsen: vanuit de binnenstad van Amsterdam naar de dichtstbijzijnde manege buiten de stad is ongeveer 20 minuten met de bus en dan nog tien minuten lopen.
Deze manege heeft echter ook geen weiland. Wel een paar kleine paddockjes maar die zijn volgens mij voor de pensionklanten. Ponylessen gaan wel het bos in af en toe.
Zelfde bus, iets verder lopen nog een manege zonder weiland waar de manege paarden en pony's iets vaker in de buitenbak en paddocks gezet worden en in de zomer op vakantie gaan naar de wei.


De manege in diemen en de ponyclub in diemen zijn te bereiken vanuit de stad en er zijn best wat kleine alternatieve in de stad die het wel goed doen. De stad kan heus wel een perk stellen aan stallen zonder welzijn zonder dat er geen enkel alternatief is.

Overigens las ik dat het terrein in Andijk 1 hectare groot is. Daar kun je ook niet heel veel paarden non stop vrij geven.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:54


Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:52

Chasey schreef:
Heb even op google maps gekeken, enne ik vroeg mij af... waar moet die paddock komen dan???


Wat ik begrepen heb: Als je iets naar links kijkt bij de ingang aan de vondel kant. Daar zit een hapje uit het gebouw.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, barrbara, carola, Facebook, GrapeshotBot, HopeMyDay, Iloveiswan, Mars, Monique1963, xYaartje en 82 bezoekers