Parzival echt met pensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 22:57

adelinde cornelissen
Dressuur

Afbeelding
Adelinde Cornelissen en Parzival. Foto door Focussed

Naar aanleiding van een bericht van St. Georg over de Nederlandse dressuurkaders ontstond vandaag op Facebook commotie. Bezoekers van de website leken te denken dat het deel uit maken van het kader ook inhoudt dat Parzival in 2017 nog gestart wordt. "Ik kan jullie verzekeren dat Parzival echt met pensioen is", vertelt Adelinde.
"Natuurlijk is het leuk om te zien dat Parzivals scores in het afgelopen jaar nog steeds goed genoeg zijn voor een plekje in het kader, maar starten dat doen we niet meer. Ik rijd Parzival nog elke dag, vaak lekker het bos in. Hij heeft die beweging ook nodig, want hij is nog zo fit en fris."

Parzival ging dit najaar stilletjes met pensioen en er volgt ook nog een echte afscheidsceremonie. "Hoe en wat, daar horen jullie snel meer van."
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 07-01-17 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:19

Krijgt nu ieder paard een afscheidsceremonie dan? Gun dat beestje gewoon lekker zijn pensioen...

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:35

Ieder paard? Ik vind dit nogal meevallen. Dit is vaak alleen voor paarden die echt wat betekend hebben in de sport (Valegro, Bonfire, Salinero, Nadine, etc. ) Parzival heeft zeker wat betekend voor de nederlandse dressuursport dus ik vind dat hij zo'n afscheid wel verdiend :)

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:38

Een afscheid is prima
Maar zoals bij valegro, noem ik het gewoon "zakken vullen"
Neem afscheid op 1 show en ga niet nog eens verschillende landen en avonden af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:11

PreciousViva schreef:
Ieder paard? Ik vind dit nogal meevallen. Dit is vaak alleen voor paarden die echt wat betekend hebben in de sport (Valegro, Bonfire, Salinero, Nadine, etc. ) Parzival heeft zeker wat betekend voor de nederlandse dressuursport dus ik vind dat hij zo'n afscheid wel verdiend :)


Daar heb je een punt, maar ik vind het persoonlijk nooit zo nodig :o

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:24

Ik denk ook niet dat Parcival bij iedereen hetzelfde losmaakt als bijv. Valegro, dus lekker afscheid laten nemen ergens in Nederland of bij de plaatselijke rijvereniging.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:49

PreciousViva schreef:
Ieder paard? Ik vind dit nogal meevallen. Dit is vaak alleen voor paarden die echt wat betekend hebben in de sport (Valegro, Bonfire, Salinero, Nadine, etc. ) Parzival heeft zeker wat betekend voor de nederlandse dressuursport dus ik vind dat hij zo'n afscheid wel verdiend :)


Hier sluit ik mij bij aan.
Tijdens Indoor Brabant of CHIO Rotterdam.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:35

Parzival heeft zeker en vast een "afscheid" van de sport verdiend. Hij heeft altijd zijn beste hoefje voorgezet. Het blijft jammer dat hij zijn laatste wedstrijd zo moest afsluiten maar het doet niet af aan zijn sterke dressuur kwaliteiten.

Queen123
Berichten: 300
Geregistreerd: 31-03-16

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:08

Parzival heeft fantastische resultaten behaald. Hij heeft jarenlang bijgedragen aan de Nederlandse medailles en de dressuurtop. Vind ook zeker dat hij een mooi afscheid verdiend, in wat voor invulling dan ook.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:31

Natuurlijk logisch dat ze een afscheidsceremonie wil. Alleen denk ik niet dat er zoveel publiek op af komt als bij Bonfire en Salinero. Of Valegro natuurlijk :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:39

Daar zou je nog van kunnen gaan verschieten denk ik. :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:12

Ayasha schreef:
Daar zou je nog van kunnen gaan verschieten denk ik. :)


Adelinde heeft altijd een grote concurrent gehad... Heeft vrijwel altijd in de schaduw van.... (vul maar in) moeten rijden... Parzival en Adelinde zijn geen combinatie waar een leek iets van weet. Zei je Anky? Dan zei men Bonfire of Salinero. Zeg je Charlotte, dan weet heel Engeland dat het over Valegro gaat...
Anky heeft de dressuur doen leven onder de leken, Charlotte heeft datzelfde gedaan...

Ik verwacht dat het bij Parzival anders is geweest...

GabberGill

Berichten: 5712
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:19

Parzival wordt denk ik door meer mensen herkent dan je verwacht. Ik heb nooit veel met hem gehad, totaal niet mijn type paard, maar dit paard heeft mij wel versteld doen staan.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:46

Anky en Charlotte hebben meerdere malen olympisch goud, dat is bijzonder, maar Parcival en Adelinde verdienen zeker een afscheid. Mooie individuele prijzen gehaald en belangrijk geweest in de resultaten van de landenwedstrijden.
Zeker als ze afscheid neemt tijdens een grote wedstrijd als Indoor Brabant of CHIO Rotterdam zal het publiek hun toejuichen, neem ik aan.

Anoniem

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:42

De vraag is of dit wel zo eerlijk is tegenover Parzival. Hele tijd niet op concours verschenen en dan ineens met allerlei bombarie de ring in. Afscheid is enkel voor het publiek imo, volgens mij doe je het paard er meer plezier mee hem zijn rust te gunnen. Zeker als alle spookverhalen over zijn temperament waar zijn. Maar goed, past in het straatje van de amazone om alsnog de aandacht op zich te willen vestigen met een afscheid.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:49

Bah negatief hoor. Gun de amazone gewoon het afscheid.
Wat zal dat paard het uitmaken om nog een keer te stralen in de ring?

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:57

Dat gezeik altijd over Adelinde. Ik geloof echt, dat zij gek is op hem en het beste met hem voor heeft.
Er is altijd een belang van ruiter, nooit van een paard, die willen alleen maar vreten in een groene wei.

Parcival wordt nog gewoon lekker gereden, ik zie regelmatig foto's op FB. Paard is overal geweest. Spanning met een wedstrijd is vervelend en niet gewenst, maar een ere-rondje ergens op een internationaal concours, daar gaat hij echt niet dood van. ;)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:49

Bizzybijtje schreef:
De vraag is of dit wel zo eerlijk is tegenover Parzival. Hele tijd niet op concours verschenen en dan ineens met allerlei bombarie de ring in. Afscheid is enkel voor het publiek imo, volgens mij doe je het paard er meer plezier mee hem zijn rust te gunnen. Zeker als alle spookverhalen over zijn temperament waar zijn. Maar goed, past in het straatje van de amazone om alsnog de aandacht op zich te willen vestigen met een afscheid.


Dit is compleet niet te vergelijken met een wedstrijd, waarbij echt opperste concentratie en de ultieme prestatie wordt gevraagd. Wat betreft zijn temperament, zal vast geen woord over gelogen zijn. Maar ik denk dat je het anders moet zien, er zit bij hem gewoon een dun lijntje tussen opperste concentratie en afleiding. Zou ADD hierin goed passen? Drie maal drie is... hé een vogeltje... (om het even heel plat te schetsen)

Ik denk beslist niet dat het gaat om de aandacht voor Adelinde zelf. Het is tegenwoordig gewoon super gebruikelijk om het publiek en de fans afscheid te laten nemen van dit soort grootheden. Zou Adelinde er echt beter van worden? Lijkt me niet :n

Anoniem

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:21

Ach ja ieder zijn mening toch :) Fijn iig dat ie binnenkort met welverdiend pensioen mag.

GabberGill

Berichten: 5712
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:12

Als er 1 iemand eerlijk is tegenover hem is zij het wel. Ze liet rio schieten voor hem, waarom zou ze hem voor dit dan overbelasten?

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:22

Ik vind zeker dat parzival een afscheid verdiend! Adelinde en Parzival komen van ver, en ik vind persoonlijk dat mensen een voorbeeld mogen nemen aan Cornelissen. Die vrouw laat een grote droom van velen schieten! Zij had in RIO ook gewoon door kunnen rijden maar ze stopte omdat ze voelde dat het niet goed zat. Respect naar haar en haar paard van mijn kant!

GabberGill

Berichten: 5712
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Parzival echt met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:36

Van slachtpaard naar RIO

Idd diep respect!

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:25

justmexx schreef:
Ik vind zeker dat parzival een afscheid verdiend! Adelinde en Parzival komen van ver, en ik vind persoonlijk dat mensen een voorbeeld mogen nemen aan Cornelissen. Die vrouw laat een grote droom van velen schieten! Zij had in RIO ook gewoon door kunnen rijden maar ze stopte omdat ze voelde dat het niet goed zat. Respect naar haar en haar paard van mijn kant!


Mwah..*even een kritische zeiknoot* maar ze stopte omdat hij het tong over het bit gooide en ze zo niet verder kon rijden.

Verder ben ik het er mee eens dat Parcival een mooi afscheid vedient, hij heeft enorm goed gepresteerd in het verleden en het is jammer hij niet op zijn hoogtepunt heeft mogen stoppen.