De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 17:18

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding

Zoals nu te zien op de voorpagina zijn we live gegaan met een nieuwe opzet voor de nieuwspagina. Voorheen stond het nieuws opgedeeld in dagen op de voorpagina, nu zijn wij trots om te kunnen vertellen dat het nieuws per categorie getoond zal worden.

We hebben gekozen om het nieuws in vier katernen onder te verdelen. Sportnieuws; waar al het nieuws wat sportgerelateerd is geplaatst wordt. Dit varieert van de basissport tot aan de topsport. Fokkerijnieuws; waar al het nieuws wat fokkerijgerelateerd is geplaatst wordt. En dan niet alleen de sportpaardenfokkerij maar rasbreed. Bokt Community nieuws; al het nieuws wat Bokt gerelateerd is, bijvoorbeeld onderdelen uit de oude BNB, blogs en mededelingen. En als laatste overig nieuws; voor ontsnapte paarden, medisch nieuws en al het overige niet sport, fokkerij of Boktgerelateerd nieuws.

De Nieuwsredactie staat altijd open voor ideeën voor de nieuwe categorieën. Als jullie een onderwerp hebben waarvan jullie vinden dat dat echt wat is voor het nieuws laat het ons dan weten via de PB knop onderaan dit bericht. Wij hopen dat de nieuwe voorpagina jullie net zo goed bevalt als dat het de Nieuwsredactie bevallen is in de testperiode!

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:37

Kan er ook een datum bij de nieuwsberichten? Ik onthou lang niet altijd welke titels een artikel heeft, maar wil graag gewoon even het nieuws van de laatste dag lezen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:40

Sport kan wel een overlap hebben met fokkerij.

Hoe doen jullie dat dan?

Bijvoorbeeld als een goedgekeurde hengst goed presteert op een EK, WK of olympische spelen.

criollo_yess

Berichten: 1073
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:00

Veulen84 schreef:
Kan er ook een datum bij de nieuwsberichten? Ik onthou lang niet altijd welke titels een artikel heeft, maar wil graag gewoon even het nieuws van de laatste dag lezen.


:j :j :j Lijkt mij ook prettig.

Vind zelf "'ander nieuws"" het leukste, maar valt daarvan een deel weg omdat de voorpagina al "'vol"" is? Kan er niet per nieuwssoort hetzelfde aantal berichten getoond worden?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:01

@Veulen84 en @criollo_yess. Iets als dat staat wel op de planning maar was helaas niet op tijd af. Binnenkort :j

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:02

Is me nou pas opgevallen. Niet eens opgelet op de voorpagina
Laatst bijgewerkt door paardje1983 op 04-01-17 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:07

Belangrijk nieuws zoals de Rhino uitbraak valt nu wel erg klein weg.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13095
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:07

criollo_yess schreef:
Vind zelf "'ander nieuws"" het leukste, maar valt daarvan een deel weg omdat de voorpagina al "'vol"" is? Kan er niet per nieuwssoort hetzelfde aantal berichten getoond worden?

Op dit moment staan de 25 laatst geplaatste berichten op de voorpagina. Er is nu een groot deel daarvan wat onder fokkerijnieuws valt, waardoor daar veel berichten onder staan. Je hebt best kans dat er over een paar dagen meer berichten bij "ander nieuws" staan.

NatasjavE schreef:
Sport kan wel een overlap hebben met fokkerij.

Hoe doen jullie dat dan?

Bijvoorbeeld als een goedgekeurde hengst goed presteert op een EK, WK of olympische spelen.

Klopt, die twee kunnen inderdaad een overlap hebben. Dat moeten we nog bekijken waar we dat onder gaan plaatsen. Ik denk zelf dat de genoemde voorbeelden onder sport zouden vallen. Nu is de hengstencompetitie bijvoorbeeld wel onder fokkerijnieuws geplaatst.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:23

Nee hengstencompetie is duidelijk fokkerij.
Dank voor je antwoord.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:37

Top bart.

Misschien kun je er layout technisch ook nog wat aan knutselen. De kolom is nu net iets te smal voor de sommige titels. En de kopjes boven de categorieen valt niet echt op. Ze wijken wel erg af van de rest van de layout.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:34

Jeetje het is wel even wennen. :=

Ik mis idd ook de datums, nu is het lastiger om te zien wat het laatst geplaatste nieuws is.
Ik vond het nieuws per dag wel prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:39

Ik vind het wel handig, en leuk dat er nu ook een kopje is voor community nieuws :)
Ben het wel met Bruintje eens dat iets belangrijks als de Rhino uitbraak wel erg wegvalt zo helemaal onderaan. Ook omdat er nu in het blokje bovenaan 5 onderwerpen rouleren, dat is wat veel.
Misschien is het een optie om bij uitbraken van Rhino, Droes of andere dierziekten die ook invloed hebben op (het mogen vervoeren van) paarden een extra kopje 'Gezondheidsnieuws' oid toe te voegen? Dat zou dan wat hoger op de pagina kunnen staan dan het (toch wat onbelangrijk klinkende) 'ander nieuws'.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:40

Renske_W schreef:
Jeetje het is wel even wennen. :=

Ik mis idd ook de datums, nu is het lastiger om te zien wat het laatst geplaatste nieuws is.
Ik vond het nieuws per dag wel prettiger.


Ben ik met je eens -O- Ik scande ook altijd even de nieuwe berichten, dat is nu veel lastiger..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:50

Ik denk dat het team zich het onnodig moeilijk maakt omdat niet alles goed is uit te splitsen.
Maar het idee is leuk.
We gaan zien hoe het gaat.
Maar belangrijke dingen zoals een uitbraak bij ziekte zoals nu de rhino, vervoersverbod door de vogelgriep mag van mij wel een prominente plek krijgen. Zonder dat het verspringt, dus in beeld blijvend.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:04

Het is een start :j
Wij zijn in ieder geval blij dat deze basis er nu is. Met jullie ideeën kunnen we (of eigenlijk Bart :D ), dit verder ontwikkelen. We nemen jullie tips dan ook zeker mee! Dank daarvoor.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:39

Veulen84 schreef:
Kan er ook een datum bij de nieuwsberichten? Ik onthou lang niet altijd welke titels een artikel heeft, maar wil graag gewoon even het nieuws van de laatste dag lezen.


Dit inderdaad!

ReneeMonty

Berichten: 270
Geregistreerd: 11-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:00

Ik mis wel het overzicht nu. Kijk altijd even de nieuwe nieuwstopics en nu is het een rotzooitje zal ik maar zeggen. Voor mij geen verbetering misschien nog een idee dat nieuwe topics duidelijker zichtbaar zijn?

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:47

Wordt aan gewerkt! :j

BartVB schreef:
@Veulen84 en @criollo_yess. Iets als dat staat wel op de planning maar was helaas niet op tijd af. Binnenkort :j

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:15

Heel eerlijk gezegd, het ziet er leuk uit maar in praktijk vind ik het vreselijk.. O:) Geef mij de oude lay-out maar!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:32

Kun je je ook afmelden voor bepaalde categorieën? Ik keek altijd bovenaan (waar de nieuwste nieuwsberichten van vandaag stonden) of er wat nieuws was, maar daar staat nu alleen nog sportnieuws.
Vast heel interessant als je je daarmee bezighoudt, maar ik word niet warm of koud van al die berichten over 'grote-paarden'disciplines en de zoveelste springruiter die een nieuw paard heeft.

Vervoersbeperkingen vanwege ziektes, dat is dan weer wel voor iedereen belangrijk, maar dat staat nu ergens onderaan onder 'overige'.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:34

XxDiandraxX schreef:
Heel eerlijk gezegd, het ziet er leuk uit maar in praktijk vind ik het vreselijk.. O:) Geef mij de oude lay-out maar!

Hier ga ik helemaal in mee.
Was altijd zo makkelijk om alleen de laatste berichten te lezen. Nu is het een onoverzichtelijk iets geworden.
Absoluut geen verbetering dit.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:18

Monster_tos schreef:
Renske_W schreef:
Jeetje het is wel even wennen. :=

Ik mis idd ook de datums, nu is het lastiger om te zien wat het laatst geplaatste nieuws is.
Ik vond het nieuws per dag wel prettiger.


Ben ik met je eens -O- Ik scande ook altijd even de nieuwe berichten, dat is nu veel lastiger..


Zelfde voor mij, gewoon even de bovenste kopjes doorlezen. Ben benieuwd hoe dit nog aangepast word :)

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:10

Ik zou de term 'overig' vervangen door 'algemeen' (of er twee groepen van maken) en die dan bovenaan zetten, want als dat gaat om Rhino-uitbraken, vervoersbeperkingen ed. is dat een categorie die je juist in het oog wil hebben, dat is voor iedereen handige info. De wat specifiekere subgroepen die niet voor iedereen even interessant zijn zou ik daar dan onder plaatsen.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:48

Kan er niet aan wennen. Geef mij maar weer de oude versie

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:15

Ik mis nu steeds nieuwsberichten -O- . En lees dingen drie keer omdat die bovenaan staan. Bij een kleiner scherm moet ik nu veel scrollen om de nieuwsberichten te kunnen lezen allemaal. En het community nieuws zie ik over het hoofd, zie nu pas het doorgeef stokje van januari. Is dit dan de vervanging van de nieuwsbrief? En misschien een gekke vraag maar waarom heeft fokkerij zo n grote plek gekregen. De lijst met berichten is langer dan de rest waardoor het erg overheerst

Voor nu niet echt een handige verbetering, in ieder geval niet overzichtelijker geworden.