KNRM in actie bij paard in zee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 14004
Geregistreerd: 20-04-16

KNRM in actie bij paard in zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 09:54

KNRM
Afbeelding
Foto via Wikipedia



De bemanning van de reddingboot Adriaan Hendrik was onderweg naar strand voor de wekelijkse oefening toen er een melding binnenkwam voor een paard te water aan de zuidzijde van Egmond. De reddingboot is zich naar de opgegeven positie gespoed en heeft zich klaar gemaakt om te lanceren. Eén van de omstanders zag het paard kopje ondergaan en is het water ingegaan om het paard uit het water te krijgen. "Het paard ging kopje onder. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen het paard voor mijn ogen te zien verdrinken en ben te water gegaan."

De bemanning van de Adriaan Hendrik heeft zich ontfermd zich om de ruiter en voorzien van warme kleding. Het paard is in galop in zuidelijke richting gerend. Het slachtoffer is door het ambulance personeel gestabiliseerd en vervoerd naar de gereedstaande ambulance. Het paard is uiteindelijk op het strand van Wijk aan Zee gevangen en terug gebracht naar de manege in Egmond aan den Hoef.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie